Vyberte si z našich newsletterů

Přihlásit odběr

Zájem o  Aukro roste. Lidé v srpnu vydražili předměty za 114 milionů

Na aukru se draží vše. Od starožitností po dětské hračky, ilustrační foto
ČTK
 ČTK

Zájemci v srpnových aukcích na portálu Aukro vydražili starožitné a sběratelské předměty za 114 milionů korun, což představuje meziroční nárůst téměř o 12,5 procenta. V červenci vydražili sběratelé předměty přibližně za 113,5 milionu korun. Vyplývá to z informací, které poskytlo Aukro.

V srpnových aukcích se podle portálu potvrdilo několik trendů, například že Češi rádi sbírají pivní lahve a jsou za ně ochotni zaplatit nemalé částky, nebo že se stále drží výrazná obliba veteránů. V srpnu například zaplatil jeden ze sběratel za dvě staré pivní lahve 166 559 korun. Dlouhodobě je mezi sběrateli zájem také o díla Karla Kryla či sety stavebnice Lego. Zájem pak roste o rozebrané stroje, ze kterých si nadšenci sami skládají ikonické motorky či auta.

Mezi nezajímavější položky, které lidé v srpnu vydražili, podle Aukra patřil motocykl Jawa 500 OHC vyráběný v 50. letech minulého století. Dnes se motocykl řadí mezi kultovní moto veterány a jeho cena se pohybuje od několika stovek tisíc korun až po více než milion korun. Vydražil se za 370 tisíc  korun.

ÚZSVM nabízí počtvrté k prodeji barokní zámek Bezdružice

Stát se opět pokouší prodat barokní zámek Bezdružice, může stát méně než byt v centru Prahy

Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových, který už třikrát neuspěl s prodejem barokního zámku Bezdružice na Tachovsku, jej opět nabídl ve výběrovém řízení s elektronickou aukcí nejméně za 52 milionů korun. Zájemci se mohou přihlásit do 20. října do 23:59, dokdy musí složit pětimilionovou kauci. Aukce začne o den později v 10:00 a potrvá do 22. října do 10:00. Součástí památky, mezi jejímiž majiteli byl také slavný renesanční šlechtic a cestovatel Kryštof Harant z Polžic a Bezdružic, je dvouhektarový lesopark.

Přečíst článek

Druhou příčku srpnového žebříčku top deset získal svatováclavský desetidukát z roku 1929. Samotná mince je ze zlata vysoké ryzosti a prodala se za 313 tisíc korun. I třetí místo srpnového žebříčku Aukra patřilo minci, šlo o takzvaný zlatý mušlový statér (z řeckého slova váha), který pochází z 2. až 1. století před naším letopočtem a je odkazem na keltskou kulturu. Podle webu statér sloužil jako standardní měřítko a byl ražen v různých materiálech, nejčastěji ze zlata nebo stříbra. "Motivy na těchto mincích často odrážely směsice místní tradice a řecko-římských motivů," dodal k aukci, která skončila na 241 tisících korunách, expert na sběratelství a starožitnictví portálu Aukro Pavel Krejčíř.

V posledních letech rostl v Česku zájem o obytné vozy a karavany, který se projevil i v aukcích. Autobus přestavěný na obytný vůz se v srpnu vydražil za 123 456 korun.

Do žebříčku nejzajímavějších vydražených položek Aukro zařadilo také vinyl díla Plaváček od Karla Kryla, vydaný v roce 1983 českým exilovým vydavatelstvím Šafrán 78. Vydražil se za 41 200 korun. Zájem byl také o první číslo Čtyřlístku z roku 1969. Sběratel komiksů za něj dal 30.000 korun.

Stát prodává zámecký areál Veleslavín.

Co to dát zadarmo? Stát opět neprodal zámek Veleslavín ani s velkou slevou

Pražský zámek Veleslavín se Úřadu pro zastupování státu ve věcech majetkových (ÚZSVM) nepodařilo prodat ani na čtvrtý pokus. Do elektronické aukce s vyvolávací cenou 357 milionů korun se ani tentokrát nikdo nepřihlásil. Nikdo ve stanoveném termínu nesložil požadovanou kauci 15 milionů korun. ÚZSVM uvedl, že co nejdříve vyhlásí nové kolo dražby.

Přečíst článek

Mezi další vydražené položky patřilo album See You on the Other Side britského rockového a metalového hudebníka Ozzyho Osbournea vydané v roce 1995. Limitovanou sadu vinylů koupil jeden z fanoušků za 19 999 korun.

Za sérii šesti knih Old Surehand od Karla Maye od nakladatelství Návrat zaplatil jeden ze sběratelů v srpnu 15 555 korun. Srpnový žebříček deseti nejzajímavějších aukcí pak uzavřel Lego set Titanic s 9090 díly, nový majitel ho ocenil na 14 tisíc korun. Aukro se zaměřuje na aukce i prodej a nákup za pevné ceny. Svou činnost portál zahájil v roce 2003.

Labubu mánie. Novodobý mončičák je miliardovým byznysem a magnetem pro spekulace

Čínská figurka Labubu z limitovaných „blind boxů“ se stala globálním hitem sběratelství i investičním fenoménem. Popularita postavičky katapultovala tržby výrobce Pop Mart i jeho akcie na historická maxima. Od začátku roku si titul na hongkongské burze připsal 200 procent.

Přečíst článek

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Světový obchod

Svět se opět rozchází. USA dál utrácejí, Čína spoří a Evropa ztrácí dech

Přečíst článek

Šéf českého Lexusu Jakub Květoň: Češi věří hybridům, s elektromobily zatím váhají

Šéf českého Lexusu Jakub Květoň
poskytnuto společností Toyota
Zdeněk Pečený

„Chceme být japonskou alternativou německé velké trojky,“ říká šéf českého Lexusu Jakub Květoň. Za sedm let narostl prodej Lexusů v Česku více než osminásobě. V rozhovoru pro Newstream.cz mluví o novém modelu ES, přístupu k elektromobilitě i o tom, proč showroom není místo, kde by měl zákazník čekat.

Největší otázkou v osobní dopravě je dneska pohon. Co podle vás Češi nejvíc chtějí?

Jsme značka, která nejvíce sází na full hybridní pohon. Všechny naše současné vozy jsou elektrifikované, přičemž dominantní technologií zůstává full hybrid, který nevyžaduje externí nabíjení. Tankuje se benzín a vůz díky elektromotoru a menší baterii funguje výborně. Tuto technologii vyvíjíme již od roku 1997, kdy přišel Prius, a neustále ji zdokonalujeme. Již brzy představíme jeho 6. generaci.

Nabízíte nějaký model jen se spalovacím motorem?

Full hybridní pohon nabízíme ve všech našich modelech. Zákazníci, kteří s full hybridem mají zkušenosti, někdy chtějí jít dál, proto v modelech RX a NX nabízíme i plug-in hybridní pohon. Tato technologie funguje výborně – po vybití větší baterie vůz funguje jako klasický full hybrid. Budeme dále pracovat na vývoji této technologie. Nabízíme také čistě elektrické vozy – především model RZ, který na podzim přijde v inovované verzi. V budoucnu určitě přidáme další elektrické modely. Přiznávám však, že prodej elektrických vozů je zatím relativně nízký. Průměrný zákazník stále preferuje full hybrid.

Počkáte tedy až se elektromobily budou prodávat více?

Ano. Reagujeme na poptávku. Model RZ nyní přijde s novou baterií, předehříváním a lepším dojezdem. Tento vůz však nebude koncipován jako elektromobil pro dálniční trasy typu Praha–Ostrava. Je spíše určen jako druhé auto do rodiny s reálným dojezdem kolem 350 kilometrů. Je perfektní pro lokální provoz, pokud si ho mohu nabíjet doma. Uvidíme, jak se bude vyvíjet zákaz spalovacích motorů – zatím nemáme definitivní potvrzení, že bychom se v roce 2035 stali celosvětově výhradně elektrickou značkou.

Šéf ŘSD: S původním rozpočtem bychom nedokončili ani už rozestavěné dálnice

České dálnice a silnice čeká složitý boj o peníze. Původní návrh rozpočtu ministerstva dopravy na příští rok, tak jak jej předložilo ministerstvo financí, by nestačil ani na rozjeté stavby, varoval šéf ŘSD Radek Mátl. Podle něj i ředitele Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) Zbyňka Hořelici už je ale situace o něco lepší, oba věří, že se podaří vyjednat výrazné navýšení rozpočtu. Ministr dopravy Martin Kupka žádá o 60 miliard korun navíc, aby se udrželo tempo výstavby a Česko mohlo do roku 2033 dokončit základní dálniční síť.

Přečíst článek

Jak byste dnes charakterizoval pozici značky Lexus na českém trhu?

Za posledních sedm let, co s týmem budujeme značku Lexus na českém trhu, se naše pozice výrazně posunula. Začínali jsme s prodejem 300 aut ročně a loni jsme dosáhli téměř dva a půl tisíce vozů. Naše pozice se skutečně změnila. Stabilně jsme se zařadili do top 5 za německou trojku a Volvo, kde se cítíme komfortně. Naším cílem je být specifickou alternativou k těmto čtyřem velkým hráčům.

Na německou trojku zatím útočit nebudete?

Kdo by nechtěl a neměl ambice? To rozhodně nezastírám. S rozvojem naší dealerské sítě a modelů máme do budoucna i vyšší ambice. Jsme ale realisté. Naši konkurenti jsou velmi silní a často disponují širší modelovou nabídkou než my. Na situaci se díváme střízlivě.

Na které modely aktuálně kladete největší důraz?

V letošním roce se zaměříme na nabídku a prodej klíčových modelů. Konkrétně jde o LBX – náš vstupní model, který je od svého uvedení velmi úspěšný a žádaný. V prémiovém segmentu není mnoho malých vozů, ale LBX se od začátku podařilo na trhu prosadit. Dalším modelem je UX, o něco větší než LBX, které nabízí vyspělejší pohon. Našimi hlavními pilíři v segmentu SUV jsou modely NX a RX. Letos budeme doprodávat stávající generaci sedanu ES, ale zároveň zahájíme předprodej jeho zcela nové generace, na kterou se velmi těšíme.

Musk dostane od Tesly bilion, který chtěl. Nechají ho ale zasoutěžit

Musk si navýší podíl v Tesle na pětadvacet procent. Když splní stěží realistické cíle, které mu firma dala. Bude z miliardáře bilionář?

Přečíst článek

Myslíte si, že jsi v něčem lepší než německá konkurence?

Zásadně se odlišujeme tím, že jsme jediná japonská prémiová značka na evropském trhu. To s sebou nese specifika. Jedním z nich je produkt, který je ovlivněn naším původem. Naše vozy se v některých ohledech liší od evropských. Dalším výrazným odlišovacím prvkem je naše zaměření na kvalitu a spolehlivost – Lexus je dlouhodobě považován za nejspolehlivější značku na světě. Kromě produktu nás odlišuje také náš zákaznický přístup v duchu omotenashi. Snažíme se předvídat přání zákazníků a naplňovat je ještě dříve, než je vysloví. Například, když v létě přijdete do našeho showroomu, kde panuje horko, ke kávě podávané na bambusovém podtácku obdržíte osvěžující studený ručníček ošibori. Můžete se tak osvěžit a okamžitě vnímáte atmosféru, kterou jinde nenajdete.

Přijde tedy nové ES ve full hybridní i elektrické verzi?

Ano, přijde čistě elektrická verze s pohonem předních i všech kol a ve dvou výkonnostních variantách. A také verze s pohonem předních i všech kol ve full hybridu. To je pro nás skvělá zpráva. Stále většina zákazníků preferuje nenabíjený hybrid. A bude to sedan – v záplavě SUV. Na to se osobně moc těším.

Co dalšího chystáte v oblasti elektromobility?

Budeme dále rozvíjet plug-in hybridní technologii. Někteří konkurenti již nabízejí možnost nabíjet plug-in hybridy stejnosměrným proudem, zvětšují kapacitu baterií a prodlužují dojezd – to je cesta, kterou se vydáme i my.

Změnila se nějak očekávání zákazníků celkově?

Hodně záleží na tom, zda se jedná o soukromého nebo firemního zákazníka. Ve firemních flotilách dnes jezdí mnoho prémiových vozů a někdy se stává, že člověk jen přijde, vezme klíčky a odjede, nic víc nechce. Ale když přijde soukromý zákazník, často úspěšný podnikatel, úroveň péče a celkový zážitek velmi oceňuje. Často říká, že takovou péči nezažil 15 let – a to je pro nás největší odměna. První auto prodává prodej, další auto prodává poprodejní servis. Když děláme svou práci dobře, zákazníci se vracejí.

Škoda už je v Evropě třetí nejprodávanější značkou

Škoda Auto zvýšila v prvním pololetí meziročně prodej o 13,6 procenta na 509 400 vozů. V Evropě prodala 409 100 aut, meziročně o 10,5 procenta více, a poprvé se tak posunula ze čtvrté na třetí příčku mezi nejprodávanějšími značkami. Podíl prodaných elektromobilů a hybridů v Evropě se více než zdvojnásobil na 22,8 procenta. Automobilka to oznámila v tiskové zprávě.

Přečíst článek

Jakou roli hrají digitální služby?

Čím dál větší. Nabízíme balíček konektivity – mapy s aktualizacemi over-the-air a dálkové ovládání vozu přes aplikaci. Nenabízíme nezávislá topení. Zatopíte si jednoduše v aplikaci. Deset minut před jízdou si nastavíte požadovanou teplotu, vyhřátí sedadel, volantu a čelního skla – a vše funguje. Tento balíček nabízíme zdarma na 5 let. Neplánujeme vozy, kde by byla nejvyšší výbava, ale zákazník by si musel funkcionality zapnout za měsíční poplatek, jak to dělá některá konkurence. To není náš přístup. Pracujeme také na zlepšení služeb pro elektromobily – ve faceliftovaném modelu RZ bude výrazně vylepšená mapa pro plánování tras i samotné nabíjení.

Kdybyste si mohl vybrat jakýkoliv vůz Lexus, který by to byl?

Momentálně by to byl RX plug-in hybrid ve výbavě luxury – s audio systémem Mark Levinson a nejjemnější kůží. Ale kdybych se mohl vrátit o dva roky zpátky, určitě by to byl Lexus LC 500 s pětilitrovým osmiválcem. To bylo fenomenální auto.

Jakub Květoň

Značku Lexus vede v Česku přes sedm let, předtím zkušenosti sbíral u značek BMW, Porsche Česká republika nebo Bentley. Je nadšeným sběratelem youngtimerů (především značek Toyota a Lexus). Rád sportuje, jeho vášní je golf a florbal. Je ženatý a má dvě dcery.

Módní ulice v Tokiu

Luxusní značky hledají nový vítr. Dior, Prada i LVMH čelí zpomalení. Svět dobývá čínský fenomén Labubu

Luxusní móda zažívá turbulentní období. Zatímco giganti jako LVMH či Chanel řeší pokles tržeb a střídání kreativních ředitelů, jiné značky, například Prada s mladší sestrou Miu Miu, slaví růst. Do hry navíc vstupují nečekaní hráči z Číny. Fenomén Labubu, sběratelská figurka od společnosti Pop Mart, se stal kulturním symbolem, který už pronikl i do světa luxusu a kolaborací s velkými módními domy.

Přečíst článek

Elektrické koloběžky společnosti Lime

Konec elektrických koloběžek v Praze? Zřejmě od nového roku

Nový pražský systém regulace sdílených dopravních prostředků zakazující poskytování elektrokoloběžek by měl začít platit od ledna příštího roku a radní města mají o jeho zavedení rozhodnout do 13. října. Příslušný materiál je připraven od června, kdy ho náměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti) předložil radě, kde ho však nepodpořili zástupci Spolu (ODS, KDU-ČSL a TOP 09) a STAN.

Přečíst článek

Související

Havla si v Číně vážili víc než Zemana, říká Tomáš Etzler

Michal Nosek

Moderátorka Sara Polak v novém díle podcastu Dobré společnost přivítala bývalého novináře a publicistu Tomáše Etzlera a jejich hlavním tématem bylo povídání o Číně, kde Tomáš jako televizní reportér strávil řadu let.

Tomáš Etzler bude jedním z řečníků v sekci Média a kultura na říjnové konferenci Good Company Circle, jejíž je newstream.cz hlavním mediálním partnerem. Bude hovořit o postavení médií v měnící se době. Hlavním tématem konference je stav dnešní společnosti a její hodnoty.

Havla si v Číně vážili víc než Zemana

Od roku 2007 do 2014 byl prvním stálým zpravodajem České televize v Číně a k tématům spojeným s touto zemí má stále blízko. „Naše společnost stojí na jistých hodnotách a Evropská unie stojí na jistých hodnotách a já si myslím, že k Čině se musí přistupovat  z pozice našich hodnot. Čína představuje obrovskou ekonomickou sílu, která nezmizí,“ hodnotí s tím, že je třeba jednat s Čínou jako rovný s rovným. 

Není možné s Čínou hovořit takovým způsobem, jak to dělal Miloš Zeman. Jeden čínský politolog mi řekl, že v Číně nenáviděli Václava Havla, ale kvůli jeho demokratickým prostojům a přátelství s Dalajlámou si ho vážili víc než Zemana. Protože Zeman se ohýbal jak mohl a okamžitě ze sebe a celé České republiky udělal v očích Číňanů vazaly,“ říká v podcastu Etzler.

Lenka Kohoutová, ředitelka Domova Sulická
video

Podcast dobré společnosti: V domově simulujeme každodenní život, říká Lenka Kohoutová

Jednou z hostek loňského ročníku Good Company Circle, kterého je Newstream.cz mediálním partnerem, byla Lenka Kohoutová, bývalá poslankyně a ředitelka Domova Sulická. "Pro seniory se snažíme vytvořit příjemnou životní etapu. Dle jejich představ," řekla v rozhovoru s Pavlínou Kvapilovou u příležitosti startu kampaně k třetímu ročníku konference Good Company Circle, která se uskuteční letos v říjnu.

Přečíst článek

V Číně jsou u moci komunisté, ale společností otroků a otrokářů země byla po tisíciletí. Demokracii nepoznala nikdy. „Jen komunisté, to jsou ti nejefektivnější otrokáři v čínské historii. Ale není to nový koncept, nevymysleli to oni. Když chcete s Čínou jednat, nesmíte tam přicházet jako ten otrok. Naopak z pozice, že máme věci, o které oni mají zájem. Česká republika se musí opravdu naučit s Čínou lépe jednat, jednat jako rovný s rovným, pak nás budou brát vážně,“ hodnotí mezinárodní vztahy. 

K obchodu s Čínou se loni vymezil například tehdejší americký prezident Joe Biden, který prakticky zastavil dovoz čínských elektromobilů do USA, když je zatížil obřími cly. „Čínské automobilky lákají na cenu a už se to řeší i na českém trhu. Čínské auto vypadá jako Audi a prodává se za cenu Fabie. Takže Číňané jsou na evropském trhu konkurenceschopní a je třeba se tomu bránit,“ popisuje situaci s tím, že uvidíme, jak budou postupovat jednotlivé státy i celá Evropská unie, protože Čína má v Evropě i jiné než jen ekonomické zájmy.  

Projekt Sport bez odpadu

Lucia Štefánková z Nadace Tipsport: Projekt Sport bez odpadu nyní úspěšně rozšiřujeme do dalších odvětví

Začalo to čtyřmi fotbalovými kluby, kterým Sport bez odpadu pomohl výrazně snížit ekologickou zátěž. Nyní se snaha o zlepšení nakládání s odpadem rozšiřuje i do dalších sportovních odvětví včetně hokeje či basketbalu a cílí i na amatérské kluby, říká ředitelka Nadace Tipsport Lucia Štefánková. Projekt Sport bez odpadu je jedním z nominovaných projektů Good Company Circle Awards, které se budou udílet letos v říjnu.

Přečíst článek

Tomáš Etzler bude na kongresu GCC současnou situaci demonstrovat na médiích, ve kterých působí s přestávkami od roku 1988. „Já jsem už takový dinosaurus. Žijeme ve světě obrovitých změn. Mění se všechno kolem nás. Já to samozřejmě chci demonstrovat na médiích, protože ta také prochází obrovskými změnami, už třeba jen v tvorbě zpravodajského obsahu. Chci hovořit o obrovských světových změnách. Demonstrovat to, jak změny vnímám, a registruji na ně jako bývalý novinář,“ říká Etzler.

Největší česká konference o společenském dopadu, Good Company Circle 2025, se uskuteční 14. října se v Nové Spirále na Výstavišti Praha, kde se sejdou přední osobnosti z oblasti byznysu, vědy, vzdělávání, technologií i kultury – včetně bývalé slovenské prezidentky Zuzany Čaputové. 

Související

Aneta Martišková ze společnosti Edenred

Aneta Martišková: Společenská odpovědnost pro nás není oddělení. Je to způsob myšlení

Přečíst článek
Doporučujeme