Škoda už je v Evropě třetí nejprodávanější značkou

Škoda Auto zvýšila v prvním pololetí meziročně prodej o 13,6 procenta na 509 400 vozů. V Evropě prodala 409 100 aut, meziročně o 10,5 procenta více, a poprvé se tak posunula ze čtvrté na třetí příčku mezi nejprodávanějšími značkami. Podíl prodaných elektromobilů a hybridů v Evropě se více než zdvojnásobil na 22,8 procenta. Automobilka to oznámila v tiskové zprávě.
Tržby mladoboleslavské automobilky vzrostly o 10,4 procenta na 15,070 miliardy eur, což je v přepočtu 370 miliard korun. Provozní zisk se jí zvýšil o 11,8 procenta na 1,285 miliardy eur, tedy zhruba 31,5 miliardy korun. Rentabilita tržeb pak dosáhla 8,5 procenta proti loňským 8,4 procenta. Investice klesly o 4,9 procenta na 783 milionů eur.
Výroba se zvýšila o 4,7 procenta na 572 900 vozů. Produkce zahrnuje i vozy dalších koncernových značek, které Škoda vyrábí.
„Za pozornost stojí, že na celkovém úspěchu v prvním pololetí mají podíl všechny typy pohonů. Náš přístup, kdy v současné éře transformace nabízíme klientům svobodu volby, se ukazuje jako správný. A výše poptávky dokládá, že i naše strategie elektrifikace je na dobré cestě: do konce června jsme přijali více než 120 tisíc objednávek na naše nové plně elektrické modely Enyaq a Elroq. Z desátého místa před několika lety jsme se tak dostali na třetí příčku mezi automobilovými značkami v Evropě, a to i díky tomu, že naše dodávky rostou rychleji než celý trh,“ uvedl předseda představenstva Škody Klaus Zellmer.
Automobilka Škoda Auto v prvním pololetí zvýšila provozní zisk zhruba o 12 procent na téměř 1,29 miliardy eur (31,5 miliardy korun).
Volkswagen padá a Škoda slaví rekordní čtvrtletí
Zprávy z firem
Na největším trhu v Německu Škoda dodala 100 700 vozů, což představuje meziroční nárůst o 10,5 procenta, ve Velké Británii zvýšila prodej o 16,5 procenta na 43 800 aut a ve Španělsku rostla o pětinu na 21 100 aut. V Česku automobilka zvýšila dodávky zákazníkům o 10,9 procenta na 45 800 aut. Celkem Škoda v Evropě dodala zákazníkům 72 tisíc elektromobilů a 21 400 plug-in hybridních vozů. Vysokou poptávku zajistily nové elektromobily Elroq a Enyaq i plug-in hybridní verze nové generace modelů Superb a Kodiaq s elektrickým dojezdem přes 100 kilometrů.
„V Turecku jsme zaznamenali dosud nejvyšší počet dodávek zákazníkům. Model Kylaq slaví v Indii mimořádný úspěch, celkový prodej na tomto trhu vzrostl o téměř 108 procent a dosáhl historického maxima. Dalším významným krokem je zahájení prodeje modelu Kushaq ve Vietnamu, který se vyrábí v novém závodu vybudovaném ve spolupráci s lokálním partnerem Thanh Cong Group,“ dodal člen představenstva pro prodej a marketing Martin Jahn. V Indii Škoda prodala 33 300 aut, v Číně 7300 vozů.
Nejoblíbenějším vozem značky zůstává i přes pětinový pokles Octavia s 97 500 dodávkami, následovaná modely Kodiaq (64 800) a Kamiq (64 100). Na dalších místech jsou modely Fabia (60 400), Karoq (52 200) a Enyaq (38 700). Následují Superb, Elroq, Scala, Kylaq, Kushaq a Slavia.
Cestou k úspěšnému přechodu na elektromobilitu i k překonání krize automobilového průmyslu není slevit z ambiciózních cílů a regulí, tvrdí s odvoláním na odborníky na ekologickou dopravu evropský magazín The European Correspondent. Vývoj prý povede k větší konkurenceschopnosti elektromobilů. Evropský trh je však rozmanitý, a co je levné ve Stockholmu, nemusí být levné i v Praze.
Elektromobily budou v EU dostupnější. Češi na ně ale pořád nebudou mít
Money
Evropská unie chce zakázat autopůjčovnám a velkým firmám, aby od roku 2030 do svých flotil pořizovaly jiná auta než elektrická. Půjčovny, jako je Sixt nebo Europcar, by tak už za necelých pět let musely pro své klienty nakupovat výhradně elektrovozy. Informaci přinesl německý deník Bild. Záměr včera večer ostře kritizoval německý kancléř Friedrich Merz. Podle něj „zcela ignoruje to, co Evropa právě nyní potřebuje“.
Lukáš Kovanda: Elektro, nebo nic. Brusel chce zakleknout na autopůjčovny. Přivodí jim zkázu?
Názory
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.