Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Netflix zklamal investory a akcie padají. Bojí se stávky scénáristů a herců

Netflix zklamal investory a akcie padají. Bojí se stávky
ČTK
Stanislav Šulc

Největší internetová televize světa Netflix v posledním kvartálu přilákala téměř šest milionů nových uživatelů. Tak výrazně se jí nepovedlo navýšit předplatitelský kmen od začátku pandemie. Výrazně tím překonala očekávání. Ale ve finančních výkazech už tak úspěšný Netflix nebyl a investoři se nyní masivně zbavují akcií. Vliv má také stávka scenáristů a herců.

Reklama

Rok se s rokem sešel a Netflix byl opět na koni. Akcie se ode dna z loňského léta odrazily a za posledních 12 měsíců si připsaly téměř 200 procent. V nominální hodnotě akcie to znamenalo nárůst ze 180 dolarů na téměř 480 dolarů.

Za růstem stály zejména tři faktory. Netflixu se podařilo uvést levnější verzi, která byla podpořena reklamou. Dále Netflix pokračuje s tažením proti sdílení účtů mimo rodinné příslušníky. Právě toto přitom nejspíš stojí za růstem akcií. Ale největší vliv měla změna na trhu, na němž investoři z pesimismu začali opět věřit v rychlý růst. A tato změna se na technologických akciích odráží nejvíce.

Nenasytní producenti. Audiovizuální průmysl měl loni rekordní příjmy, stejně prý ale hrozí „krize“

Audiovizuální průmysl měl loni rekordní příjmy, stejně prý ale hrozí „krize“

Český audiovizuální průmysl v roce 2022 dosáhl obratu 15,4 miliardy korun, překonal tím historicky nejvyšší obrat z roku 2021, který byl zhruba 12 miliard korun. Ve svém výročním zhodnocení to uvedla Asociace producentů v audiovizi (APA). Audiovizuálnímu průmyslu v ČR ale podle producentů hrozí krize. Důvodem jsou podle asociace pozastavené filmové pobídky a případný neúspěch při jednání o novele zákona o audiovizi.

Přečíst článek

Situaci mění stávka

Až do středečního zveřejnění výsledků tak akcie raketově rostly. Výsledky ale ukázaly, že se Netflixu pozitiva zatím nepřetáčejí do zisku. Zatímco předplatitelská báze rostla o osm procent, příjmy rostly jen o necelá tři procenta. A v důsledku toho Netflix minul očekávání investorů s tržbami 8,5 miliardy dolarů o více než 150 milionů. 

To by na brutální sešup akcií až o deset procent nestačilo. Netflix totiž přiznal výrazně horší výhled na další měsíce. Očekává pokles o 1,5 miliardy dolarů. Důvod? Stávka scenáristů a herců. 

Naopak pozitivním dopadem stávky bude nárůst volného kapitálu, který Netflix jen za letošní rok zvýšil na pět miliard dolarů. Zda to bude pro příští rok dobrá zpráva, či naopak špatná, bude záležet na délce stávky.

Hollywoodští herci se přidali ke stávce scenáristů, studia jsou ochromená

Stanislav Šulc: Zmlsaní herci stávkují, reagují Češi na stávku v Hollywoodu. Realita je složitější

Hollywood jde do další stávky. Po scenáristech, kteří se bojí umělé inteligence, se rozhodli stávkovat také herci. Důvod? Nová realita Hollywoodu, kterou stávající kolektivní smlouva prostě nezohlednila. Nejde tedy o to, že by zmlsaní herci zvyklí na 20milionové honoráře (v dolarech) chtěli nově 30milionové honoráře, jak si představují mnozí Češi. Realita je barvitější a smutnější.

Přečíst článek

Netflix, ilustrační foto

Platformy jako Netflix či HBO budou v Česku platit dvě procenta z příjmů

Do připravovaného Státního fondu audiovize budou přispívat všechny platformy, které se na šíření obsahu v Česku podílí, dvěma procenty z příjmů. Nově se to bude týkat i zahraničních videoték (VOD firem), jako je například Netflix. Dohodli se na tom na jednání představitelé platforem, producentů a ministerstva kultury za přítomnosti premiéra české vlády Petra Fialy (ODS). Dohoda by měla být součástí nového zákona o audiovizi, která by měla začít platit do roku 2025, řekl dnes novinářům ministr kultury Martin Baxa (ODS).

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

akciový výprodej

Týden tradera: Začíná být divoko. Akciové výprodeje srazily S&P 500 pod pět tisíc bodů

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme