Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Šéf pražských plánovačů: Magistrála se zužovat nebude. Ideální je ji obestavět, má ekonomický potenciál

Ondřej Boháč, ředitel IPR
Profimedia.cz
Petra Nehasilová
pej

Magistrála z Prahy nezmizí, velmi významně se podílí na zajištění dopravy. V budoucnu ale musí projít významnými změnami, po nichž by se mohla stát bulvárem jako v Barceloně. „Nyní má magistrála spíš dálniční charakter, pomohla by jí urbanizace,“ říká šéf Pražského institutu a plánování hlavní města Prahy (IPR) Ondřej Boháč.

Magistrála je jedním z hlavních témat Prahy. Uvažovalo se o jejím zúžení či "polidštění". Uvažovalo se dokonce o jejím zahloubení. „I toto řešení se prověřovalo, ukázalo se ale jako neproveditelné, přesněji - výše nákladů při tom by nedávala ekonomický smysl,“ vysvětluje Ondřej Boháč.

K tomu, aby se magistrála proměnila na moderní městskou třídu není ale podle Boháče potřeba ani měnit její šíři. „Například i v Barceloně mají kapacitně podobné komunikace, vypadají tam ale jinak a fungují jako městské třídy,“ dodává Boháč.

Takto by mohla vypadat ulice 5. května podle Dominika Váchy.

Magistrála trhá Pankrác na dvě půlky. Šlo by to změnit

Jenom dva pruhy, širší chodníky, předzahrádky a nové byty navrhuje architekt Dominik Vácha do ulice 5. května.

Přečíst článek

A jak toho docílit? Receptem je podle Boháče urbanizace. Dopravní tepna se dá na mnoha místech obestavět. A takové domy mohou podobně jako v Barceloně přinést i ohromný byznys.

Takové proměny s sebou ale nutně musí přinést například i zeefektivnění řízení dopravy, což znamená například zúžení pruhů nebo přidání dalších semaforů.

V dalším díle podcastu Realitní Club, který již zítra ráno bude k poslechu na podcastových platformách, jsme se šéfem pražských plánovačů probírali Metropolitní plán, územní plán ale i motýly Davida Černého na Máji.

Před hlavním vchodem secesní Fantovy budovy tak vznikne nový přechod pro chodce.

Nová magistrála. V Praze před hlavním nádražím zmizí jeden pruh

Pražskou magistrálu čekají další změny. Kromě nového osvětlení a dopravního značení plánuje město také rozšíření chodníků a nové přechody. V pondělí pražskými radními schválená studie počítá i s radikálnějším zásahem. Před secesní Fantovou budovou, která je odbavovací halou hlavního nádraží, zmizí jeden jízdní pruh.

Přečíst článek

 

Brno roste. A Praha hledá směr

Je tu nové, podzimní číslo magazínu Realitní Club. Zaměřuje na současné trendy ve výstavbě, investicích a dostupnosti bydlení.
Titulní rozhovor patří Radimu Passerovi, který otevírá pohled do zákulisí developerských projektů a rozvoje pražské Brumlovky.

Hlavní tematický blok sedmého vydání magazínu přináší detailní pohled na Brno, které se mění v jedno z nejdynamičtějších měst střední Evropy.

Exkluzivní data z Flat Zone potvrzují, že brněnský realitní trh už dávno není levnější než pražský. Magazín doplňují rozhovory s odborníky, analytiky i vizionáři, kteří určují budoucnost českého developmentu.

V rozsáhlé reportáži i rozhovorech například s Tomášem Vavříkem, šéfem brněnské developerské společnosti Domoplan, a Janem Tesárkem, ředitelem Kanceláře architekta města Brna, magazín mapuje největší proměnu Brna od meziválečného období.

Exkluzivní data z Flat Zone zase potvrzují, že brněnský realitní trh už dávno není levnější než pražský.

A magazín doplňují další rozhovory s odborníky, analytiky i vizionáři, kteří určují budoucnost českého developmentu.

Realitní Club vychází dvakrát ročně a je součástí multiplatformního projektu Newstreamu: zahrnuje rubriky na newstream.cz, tematické eventy a diskusní setkání pod hlavičkou klubu i úspěšný podcast moderovaný Petrou Nehasilovou a Daliborem Martínkem.

Aktuální číslo je k dostání u dobrých prodejců tisku, online a v předplatném na SENDu. Digitální verze magazínu je dostupná na newstream.cz.

Související

Natáčení podcastu s Ondřejem Boháčem.

Šéf pražských plánovačů: Ke zrychlení nemohlo dojít. Stavební zákon neřeší územní plánování

Přečíst článek
Setkání Realitního Clubu Newstreamu na téma obstrukce ve stavebním řízení.

Češi jsou rození kverulanti. Stavební obstrukce by šlo vyřešit lehce, shodují se odborníci

Přečíst článek
Ondřej Boháč, šéf IPRu a Petr Hlaváček, náměstek primátora

Šéf pražských plánovačů: Stavební zákon přinesl jen elektronizaci, nikoli digitalizaci

Přečíst článek
Doporučujeme