Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Nová magistrála. V Praze před hlavním nádražím zmizí jeden pruh

Před hlavním vchodem secesní Fantovy budovy tak vznikne nový přechod pro chodce.
Se svolením IPRu
Petra Jansová

Pražskou magistrálu čekají další změny. Kromě nového osvětlení a dopravního značení plánuje město také rozšíření chodníků a nové přechody. V pondělí pražskými radními schválená studie počítá i s radikálnějším zásahem. Před secesní Fantovou budovou, která je odbavovací halou hlavního nádraží, zmizí jeden jízdní pruh.

Reklama

Severojižní magistrála dosud dělila centrum města na dvě části. Aktuální studie pracují s proměnou exponované „dálnice“ i bez zásadního omezení dopravy. Nejvýraznější proměnou by pak mělo projít veřejné prostranství před Fantovou budovou.

Studie tam počítá se zúžením silnice na dva plus dva pruhy a s vybudováním přechodu. Přičemž okolí hlavního nádraží by mělo být revitalizováno jako první.

Podívejte, jak se promění magistrála:

Studie švýcarských architektů ze studia agps architecture dále připravuje úpravy dalšího úseku magistrály od křižovatky U Bulhara k Hlávkovu mostu.

Cílem revitalizace je využití i prostor pod magistrálou, a to v celém úseku od Těšnova po křižovatku U Bulhara. Například u točny tramvaje by pod magistrálou mohla vzniknout kavárna či bistro, v prostorech pod silnicí by mohly být i další komerční a kulturní prostory.

Revitalizaci magistrály řešilo vedení Prahy už v předminulém období, kdy si bývalá primátorka Adriana Krnáčová nechala zpracovat projekt od kanceláře dánského architekta Jana Gehla, podle kterého by se rušná silnice měla změnit v třídu doplněnou přechody a veřejnými prostranstvími tak, aby ve městě netvořila bariéru. Kolem studie se po jejím vzniku objevily spory, podle kritiků by navržené kroky komplikovaly automobilový provoz.

Okolí stanice Metra D

Urbanismus kolem stanice Olbrachtova navrhnou nizozemští architekti

Urbanismus u stanice metra D Olbrachtova navrhnou architekti nizozemského ateliéru Benthem Crouwel Architects, jejichž projekt vzešel z mezinárodní architektonické soutěže.

Přečíst článek

Do finálové pětky se dostal mimo jiné i návrh studia MVRD.

Kdo přemění Kulaťák? Zájem projevily i zahraniční architektonické špičky

Kdo se podepíše pod budoucí podobu známého pražského náměstí v Dejvicích? Do finálového kola mezinárodní architektonické soutěže se probojovalo pět týmů.

Přečíst článek

Úřady v Berlíně jsou ještě přísnější než v Praze. Překvapilo nás to, říká zakladatel Manifesto Marketu Martin Barry

Úřady v Berlíně jsou ještě přísnější než v Praze. Překvapilo nás to, říká zakladatel Manifesto Marketu

„Jestli se nám bude dařit v Berlíně, možná přijde čas na další zahraniční expanzi,“ říká newyorský architekt a zakladatel Manifesto Marketu Martin Barry, který před několika týdny otevřel podniku v Berlíně. Do Německa přivezl české pivo, nábytek nebo porcelán, ale také minimum českých investic.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry. 

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Marek Dospiva, spoluzakladatel a spolumajitel středoevropské investiční skupiny Penta Investments

Penta si uvolňuje ruce na obří výstavbu. Prodala další kanceláře, tentokrát na Vinohradech

Přečíst článek
Takto by mělo v budoucnu vypadat Hlavní nádraží v Praze.

Tohle není nádraží, to je pergola z Dubaje. Projekt Dánů na nový Hlavák schytává kritiku

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme