Doornite spojuje českou preciznost a španělský design. Nové dveře míří do škol, kanceláří i Evropy
Český lídr ve výrobě dveří, jihlavská společnost Doornite, letos udělal krok, který ho může posunout na další úroveň. Navázal partnerství s předním španělským výrobcem kovových zárubní Soleco a společně představí nový produktový komplet, jenž kombinuje to nejlepší z obou světů – českou preciznost a španělský smysl pro detail.
Novinka pod značkami Seguridad Pro a Seguridad Pro+ míří hlavně do veřejných budov, škol a školek. „Veřejné prostory kladou na dveře extrémní nároky. Musí být odolné, snadno udržovatelné, a přitom estetické. Proto jsme spojili síly se Solecem, evropským lídrem v oblasti kovových zárubní,“ vysvětluje spolumajitel Doornite Pavel Šatný.
Dveře s povrchem z vysokotlakého laminátu HPL, antibakteriální úpravou a prakticky nezničitelnou ABS hranou doplňují kovové zárubně se speciálním lakem v kvalitě automobilového průmyslu. Verze Pro+ je navíc vybavena ochranou proti skřípnutí prstů – detaily, které ocení zejména školy a školky.
Byznys, který roste
Firma očekává letos tržby kolem 600 milionů korun, což znamená meziroční růst o asi 10 procent. Do budoucna chce posilovat nejen novými produkty, ale také partnerstvími a akvizicemi konkurence. Partnerství se Solecem přitom otevírá dveře na další evropské trhy, kde zatím Doornite neměl zastoupení.
„O podobné spolupráci, jakou zahajujeme nyní se Solecem, jednáme s řadou partnerů. Ve hře je ale také další rozvoj cestou akvizic konkurenčních subjektů. Chceme růst rozumným tempem v řádu do deseti procent ročně,“ dodal Šatný.
Investiční skupina Purposia Group získala poloviční podíl ve firmě Coral Construction Technologies (Coral), která se specializuje na automatizaci stavebnictví pomocí 3D tisku betonu. Do projektu se Purposia zapojuje prostřednictvím své stavební divize HSF System. Coral cílí na miliardový obrat.
Budoucnost stavebnictví? 3D tisk. O českou technologii je zájem i v zahraničí
Reality
Doornite vyrábí ročně téměř půl milionu dveří a zárubní, polovinu z nich vyváží na dvanáct evropských trhů. Navazuje tak na tradici jihlavských dřevařských závodů, ale současně ukazuje, že i česká firma může být inovátorem s evropským přesahem.
Poprvé budou nové produkty k vidění na zářijovém veletrhu For Arch v Praze, kde Doornite vedle nich představí i další letošní inovace: ABS hranu dostupnou pro všechny modely dveří, která spojuje odolnost a čistý design, a skleněné stěny Steel Design, jež se stávají trendem moderních kanceláří a domácností díky minimalistickému propojení prostoru bez rušivých rámů.
Společnost Doornite, největší výrobce dveří v zemi, který má výrobní závod v Jihlavě, před čtyřmi lety převzali manažeři společnosti v čele s Pavlem Šatným. Továrnu ještě před čtyřmi roky vlastnil americký kolos Masonite. Ten se ovšem rozhodl Evropu opustit. A z ničeho nic dostal Šatný, do té doby generální ředitel společnosti, nečekanou nabídku. Převzít celou firmu v Česku. „Přemýšlel jsem jeden den.“ Nabídku přijal. Nyní rozvíjí největšího výrobce dveří v zemi pod značkou Doornite. Název si musel vymyslet, bylo to součástí dohody s Američany. Nyní je největším výrobcem dveří v Česku. A dobývá celý evropský trh.
Pavel Šatný: Kdo se v současnosti živí rukama, má slušné peníze
Reality
Jihlavská firma Doornite je aktivní na 12 evropských trzích. Kromě zemí střední Evropy se zaměřuje na Benelux a Balkán. Loni přibyla Bosna a Hercegovina. Letos pracuje na zahájení exportu také do Severní Makedonie. Export pomáhá firmě v situaci, kdy se výrazněji nezvyšuje stavebnictví na domácím trhu.
Český výrobce dveří Doornite vyváží polovinu produkce. Teď cílí na Benelux a Balkán
Zprávy z firem
Brno roste. A Praha hledá směr
Je tu nové, podzimní číslo magazínu Realitní Club. Zaměřuje na současné trendy ve výstavbě, investicích a dostupnosti bydlení.
Titulní rozhovor patří Radimu Passerovi, který otevírá pohled do zákulisí developerských projektů a rozvoje pražské Brumlovky.
Hlavní tematický blok sedmého vydání magazínu přináší detailní pohled na Brno, které se mění v jedno z nejdynamičtějších měst střední Evropy.
Exkluzivní data z Flat Zone potvrzují, že brněnský realitní trh už dávno není levnější než pražský. Magazín doplňují rozhovory s odborníky, analytiky i vizionáři, kteří určují budoucnost českého developmentu.
V rozsáhlé reportáži i rozhovorech například s Tomášem Vavříkem, šéfem brněnské developerské společnosti Domoplan, a Janem Tesárkem, ředitelem Kanceláře architekta města Brna, magazín mapuje největší proměnu Brna od meziválečného období.
Exkluzivní data z Flat Zone zase potvrzují, že brněnský realitní trh už dávno není levnější než pražský.
A magazín doplňují další rozhovory s odborníky, analytiky i vizionáři, kteří určují budoucnost českého developmentu.
Realitní Club vychází dvakrát ročně a je součástí multiplatformního projektu Newstreamu: zahrnuje rubriky na newstream.cz, tematické eventy a diskusní setkání pod hlavičkou klubu i úspěšný podcast moderovaný Petrou Nehasilovou a Daliborem Martínkem.
Aktuální číslo je k dostání u dobrých prodejců tisku, online a v předplatném na SENDu. Digitální verze magazínu je dostupná na newstream.cz.