Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Doornite spojuje českou preciznost a španělský design. Nové dveře míří do škol, kanceláří i Evropy

Designové prosklené stěny pod značkou Steel Design, které propojují moderní interiéry bez rušivých rámů.
Užito se svolením
 nst
nst

Český lídr ve výrobě dveří, jihlavská společnost Doornite, letos udělal krok, který ho může posunout na další úroveň. Navázal partnerství s předním španělským výrobcem kovových zárubní Soleco a společně představí nový produktový komplet, jenž kombinuje to nejlepší z obou světů – českou preciznost a španělský smysl pro detail.

Novinka pod značkami Seguridad Pro a Seguridad Pro+ míří hlavně do veřejných budov, škol a školek. „Veřejné prostory kladou na dveře extrémní nároky. Musí být odolné, snadno udržovatelné, a přitom estetické. Proto jsme spojili síly se Solecem, evropským lídrem v oblasti kovových zárubní,“ vysvětluje spolumajitel Doornite Pavel Šatný.

Dveře s povrchem z vysokotlakého laminátu HPL, antibakteriální úpravou a prakticky nezničitelnou ABS hranou doplňují kovové zárubně se speciálním lakem v kvalitě automobilového průmyslu. Verze Pro+ je navíc vybavena ochranou proti skřípnutí prstů – detaily, které ocení zejména školy a školky.

Byznys, který roste

Firma očekává letos tržby kolem 600 milionů korun, což znamená meziroční růst o asi 10 procent. Do budoucna chce posilovat nejen novými produkty, ale také partnerstvími a akvizicemi konkurence. Partnerství se Solecem přitom otevírá dveře na další evropské trhy, kde zatím Doornite neměl zastoupení.

„O podobné spolupráci, jakou zahajujeme nyní se Solecem, jednáme s řadou partnerů. Ve hře je ale také další rozvoj cestou akvizic konkurenčních subjektů. Chceme růst rozumným tempem v řádu do deseti procent ročně,“ dodal Šatný.

Autobusová zastávka v Bratislavě vznikla pomocí 3D tisku

Budoucnost stavebnictví? 3D tisk. O českou technologii je zájem i v zahraničí

Investiční skupina Purposia Group získala poloviční podíl ve firmě Coral Construction Technologies (Coral), která se specializuje na automatizaci stavebnictví pomocí 3D tisku betonu. Do projektu se Purposia zapojuje prostřednictvím své stavební divize HSF System. Coral cílí na miliardový obrat.

Přečíst článek

Doornite vyrábí ročně téměř půl milionu dveří a zárubní, polovinu z nich vyváží na dvanáct evropských trhů. Navazuje tak na tradici jihlavských dřevařských závodů, ale současně ukazuje, že i česká firma může být inovátorem s evropským přesahem.

Poprvé budou nové produkty k vidění na zářijovém veletrhu For Arch v Praze, kde Doornite vedle nich představí i další letošní inovace: ABS hranu dostupnou pro všechny modely dveří, která spojuje odolnost a čistý design, a skleněné stěny Steel Design, jež se stávají trendem moderních kanceláří a domácností díky minimalistickému propojení prostoru bez rušivých rámů.

Pavel Šatný, šéf a majitel firmy Doornite, která se specializuje na výrobu interiérových dveří

Pavel Šatný: Kdo se v současnosti živí rukama, má slušné peníze

Společnost Doornite, největší výrobce dveří v zemi, který má výrobní závod v Jihlavě, před čtyřmi lety převzali manažeři společnosti v čele s Pavlem Šatným. Továrnu ještě před čtyřmi roky vlastnil americký kolos Masonite. Ten se ovšem rozhodl Evropu opustit. A z ničeho nic dostal Šatný, do té doby generální ředitel společnosti, nečekanou nabídku. Převzít celou firmu v Česku. „Přemýšlel jsem jeden den.“ Nabídku přijal. Nyní rozvíjí největšího výrobce dveří v zemi pod značkou Doornite. Název si musel vymyslet, bylo to součástí dohody s Američany. Nyní je největším výrobcem dveří v Česku. A dobývá celý evropský trh.

Přečíst článek

V Doornite ročně vyrobí 500 tisíc dveří

Český výrobce dveří Doornite vyváží polovinu produkce. Teď cílí na Benelux a Balkán

Jihlavská firma Doornite je aktivní na 12 evropských trzích. Kromě zemí střední Evropy se zaměřuje na Benelux a Balkán. Loni přibyla Bosna a Hercegovina. Letos pracuje na zahájení exportu také do Severní Makedonie. Export pomáhá firmě v situaci, kdy se výrazněji nezvyšuje stavebnictví na domácím trhu.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry. 

Témata související s realitami:

Související

Rekonstrukce domu ze 70. let v Plzni

OBRAZEM: Rodinný domek v Plzni ze 70. let přetvořili architekti na zmenšeninu Tugendhatu

Přečíst článek
Takto budou vypadat kontrolní stanoviště při vstupech do areálu Pražského Hradu.

Z Hradu zmizí pozůstatky Zemanovy vlády. Nedůstojné přístřešky u vstupů už brzy nahradí subtilní mobilní konstrukce

Přečíst článek
Hlavním cílem rekonstrukce bylo přetvořit stávající prostor bytu na dispozici 3 + kk.

Jak z malého bytu udělat větší? Architektka si s tím ve vinohradském činžáku poradila skvěle

Přečíst článek

Nakoupíte, zaplatíte a ticho. Falešné e-shopy už okradly tisíce Čechů

Nakoupíte, zaplatíte a ticho. Falešné e-shopy už okradly tisíce Čechů
ČTK
 ČTK

Několik e-shopů, které působí na českém trhu, bylo v uplynulých dvou týdnech falešně napodobeno e-shopy z Číny s cílem podvést zákazníky, informoval Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR. Podle odhadu svazu falešné e-shopy okradly tisíce Čechů. Svaz zatím ví o napodobeninách e-shopů Sportisimo, Tescoma či Super zoo a s některými e-shopy kritizuje to, že reakce kontrolních orgánů je zatím pomalá. Česká obchodní inspekce uvedla, že věnuje internetovému obchodování mimořádnou pozornost.

Falešné e-shopy podle svazu využívají pro podvody zejména reklamní kampaně na facebooku, kde odkazují na weby velmi podobné těm pravým. Facebookové reklamy s vysokými slevami lákají lidi na své stránky, kde zákazníci nakoupí a zaplatí, a následně skončí veškerá komunikace. Reklamy podle svazu cílí zejména na mobilní uživatele.

„Nová vlna podvodů patří mezi ty nejsofistikovanější, co jsme zatím viděli. Technicky jsou podvodné stránky i reklamy na facebooku udělány velmi dobře, jediným varováním jsou nabízené slevy ve výši 70 až 90 procent na veškerý sortiment,“ uvedl prezident svazu Tomáš Prouza.

Podvodná investiční platforma z Ukrajiny obrala Čechy o miliony

Ukrajinští a čeští policisté zadrželi na Ukrajině 70 lidí ze zločinecké skupiny, která podle kriminalistů tvořila a spravovala podvodné investiční platformy. Čtyři hlavní organizátoři jsou ve vazbě, v případě prokázání viny jim hrozí až 12 let vězení nebo propadnutí majetku.

Přečíst článek

E-shopy i svaz na incidenty upozornily Českou obchodní inspekci (ČOI), Facebook i provozovatele doménového systému, podle Prouzy byla podána i trestní oznámení. „Reakce je zatím velmi pomalá,“ uvedl Luboš Rejchrt, jednatel společnosti provozující e-shop a síť obchodů Super zoo.

Například u Super zoo vytvořili podvodníci podle Rejchrta kopii webu a neustále mění doménu, na které podvodné e-shopy provozují. „U takto jednoznačných podvodů by měly kontrolní orgány zasáhnout okamžitě, důrazně varovat spotřebitele, bezodkladně zablokovat podvodné weby a donutit Facebook, aby reklamy na podvodné e-shopy stáhl. Bohužel zatím vidíme, že okrádání tisíců spotřebitelů zůstává bez adekvátní reakce Facebooku i českých kontrolních orgánů,“ sdělil Rejchrt.

Inspekce podle svého mluvčího Františka Kotrby ale nemůže jednat v případech, které jsou v působnosti jiných orgánů státní správy. V případě vylákání peněz z lidí jsou pachatelé trestné činnosti a tam působnost inspekce není, uvedl. Pokud inspekce zjistí nedostatky, ukládá opatření k jejich odstranění, zákazy a sankce, dodal. Inspekce podle něj vyvíjí mimořádnou aktivitu a plní své povinnosti jak v dozoru a poradenství spotřebiteli, tak v osvětě.

Svaz očekává, že podobných podvodů bude přibývat a vyzval ČOI, aby začala plnit svou kontrolní i vzdělávací úlohu a aktivně chránila občany před podvodníky. „S ohledem na rychlý rozvoj podvodů v oblasti e-commerce považujeme za potřebné, aby ministerstvo průmyslu a obchodu ve spolupráci s ministerstvem spravedlnosti, Policií ČR, zástupci podnikatelů a spotřebitelů, připravilo rychlou revizi legislativy, která umožní podvodné stránky účinně blokovat a jejich provozovatele reálně potrestat. Stávající právní rámec je tak bezzubý, že ani nedonutí Facebook k okamžitému odstranění reklam na prokazatelně podvodné e-shopy,“ uzavřel Prouza.

Veřejná Wi-Fi na dovolené? Jaké hrozí nebezpečí

K veřejné Wi-Fi se dnes lze připojit už téměř všude. Bývá na tramvajové zastávce, v hotelu či restauraci nebo třeba ve škole a na letišti, a to nejen v Česku, ale už i v exotických destinacích. Ne vždy jsou sice tyto sítě nejrychlejší, ale jsou zdarma, a proto se k nim většina lidí připojuje. Jen málokdo přitom podle IT odborníků ví, jak se na takovýchto otevřených připojeních k internetu chovat, aby tím neohrozili vlastní bezpečnost.

Přečíst článek

Na nedostatečnou kontrolu zahraničních on-line tržišť Českou obchodní inspekcí upozornila dříve také Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Inspekce podle asociace dlouhodobě nedostatečně řeší spotřebitelské podněty na chování přeshraničních tržišť.

Porušení zákona loni ČOI zjistila u přibližně 82 procent kontrolovaných e-shopů. E-shopům inspekce pravomocně udělila 907 pokut za 15,6 milionu korun. Nejčastějším prohřeškem bylo nedostatečné informování o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění reklamace, informovala tento týden obchodní inspekce.

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Nájmy v Praze rostou, ale není to takové drama, říká majitel bytů Pácal

Jiří Pácal,ředitel společnosti Central Europe Holding a člen správní rady Asociace pro rozvoj trhu nemovitostí
Poskytnuto Jiřím Pácalem
Dalibor Martínek

Nájemní bydlení je nejlepší shánět přes osobní kontakty, míní Jiří Pácal, majitel společnosti Central Europe Holding. Jeho společnost vlastní dvě stě bytů a pronajímá je. Nejlepší je podle něj dlouhodobý nájemce. Ale také vysokoškolští studenti jsou dobří. Když spolubydlí, pokryjí nájem i za větší byt.

Studentské koleje, například v Praze, jsou totiž beznadějně obsazené a nové se nestaví. Takže se studenti přesouvají do bytů. A spolu s Ukrajinci se stávají hybnou silou růstu nájmů.

video

Když mi zemřel syn, našel jsem Boha, říká miliardář Radim Passer

Radim Passer je znám jako neortodoxní, bohatý český developer. Obsadil pražskou Brumlovku, postavil tam dvacet prémiových kancelářských budov. Microsoft, UniCredit Bank, Hewlett-Packard, Moneta Money Bank, ČEZ, O2, AB InBev, Škoda Auto, ABB, Thales a další. To jsou jeho nájemníci.

Přečíst článek

Podle Pácala je dobré si udělat představu o výši nájmů na internetu, ale potom si byt sehnat na doporučení někoho, kdo už u nějakého majitele bydlel. „Reference jsou v tomto směru úplně nejdůležitější,“ říká Pácal. A to jak pro nájemce, tak pro majitele nemovitosti. Pokud se potkají přes internet dvě osoby, které se neznají, je v tom podle Pácala riziko.

Podle statistik, které si jeho firma udělala, a jejichž výsledky odpovídají výsledkům průzkumu Medianu pro ministerstvo pro místní rozvoj, vzniká osmdesát procent nájemních vztahů mimo realitní kanceláře. Pouze dvacet procent vzniká jejich prostřednictvím.

Když například přijede do Prahy studovat někdo z Moravy, a nemá reference, obvykle to podle Pácala bývá tak, že třeba rodiče někoho znají. Prostě shánějí informace přes někoho, kdo se v dané lokalitě vyzná. „Než začne léto, mám mnoho telefonátů od svých kamarádů, bývalých spolužáků nebo jejich známých po celé republice, a ptají se mě, jestli nemám nějaký volný byt.“

Pácal říká, že  nájmy sice rostou, ale ne dramaticky. „Růst nájmů určitě je, ale často v situaci, kdy se ukončí nějaký dlouhodobější nájem a majitel chce byt zrekonstruovat.“

Zámek Bezdružice stát nabízí za 52 milionů.

OBRAZEM: Ze zámku Bezdružice by klidně mohl být luxusní hotel. Ale nikdo ho nechce

Bylo tam vězení i rekreační areál ČKD. Teď se stát snaží barokního zámku Bezdružice zbavit. Zatím ale o něj nikdo neprojevil zájem, ani po několika milionovém zlevnění. Historická památka má našlápnuto na to, stát se dalším ležákem v majetku státu.

Přečíst článek

Související

Doporučujeme