Ojetiny z ciziny už nejsou v kurzu. Zájem o dovoz aut padá
Dovoz ojetých osobních aut od ledna do konce dubna letošního roku meziročně klesl o desetinu na 51 912 vozů. V samotném dubnu činil pokles 8,5 procenta. Průměrné stáří dovážených ojetin se zvýšilo o půl roku na 11 let, téměř čtvrtina aut byla starší 15 let. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.
Pozici značky, která se do Česka dováží nejčastěji, si drží domácí Škoda Auto s importem celkem 11 285 vozů, následuje Volkswagen s 9898 dovezenými ojetinami a třetí je Ford s 3762 vozy. Na dalších místech se umístila prémiová německá trojice značek BMW, Mercedes-Benz a Audi.
Škodě Auto se v prvním čtvrtletí dařilo. Stouply jí provozní zisk, tržby i odbyt. Mladoboleslavské automobilce stoupl zisk na rozdíl od mateřského koncernu Volkswagen, vyplývá z výsledkové zprávy Volkswagenu.
Škoda jede. Za první čtvrtletí hlásí kvůli oživení trhů nárůst zisku, tržeb i odbytu
Zprávy z firem
Češi si za čtyři měsíce rovněž dovezli 48 Ferrari, 19 Lamborghini, 13 vozů Aston Martin, deset Rolls-Royce, ale i 42 trabantů nebo jednu Volhu.
Český autopark omládne
Dubnový meziměsíční pokles objemu dovezených ojetin o 16,9 procenta je podle generální ředitelky skupiny Aures Holdings Karolíny Topolové dobrou zprávou pro kvalitu českého autoparku, protože znamená také pokles objemu v tuzemsku nově zaregistrovaných starších a méně kvalitních aut.
Prodej nových sportovních a luxusních aut v Česku letos za čtyři měsíce vzrostl o 37 procent na 787 vozů. Dařilo se mu lépe než celému trhu, který ve stejném období zaznamenal zvýšení o pětinu. Sportovní a luxusní auta ale tvoří jen procento celkových prodejů nových vozů v tuzemsku, jak vyplývá z údajů Svazu dovozců automobilů.
Prodej sportovních a luxusních aut v Česku vzrostl o více než třetinu. Propadu maloobchodu navzdory
Money
„Zároveň se o téměř 6000 vozů meziročně snížil i celkový dovoz za první čtyři měsíce roku. Tato čísla vypovídají o poklesu zájmu zákazníků o ojetiny z dovozu a také o jejich větší informovanosti o tom, jaká rizika jsou s nákupem těchto vozů spojena,” dodala Topolová.
Prodej nových osobních aut ve stejném období naopak vzrostl o pětinu na 74 770 vozů.
Prodej osobních elektromobilů v Česku za letošní tři čtvrtletí meziročně vzrostl o 89 procent na 3887. Zhruba tři čtvrtiny z nich tvořila nová vozidla, zbytek připadl na ojetá. Podíl prodejů nových osobních elektromobilů na registracích všech osobních aut v Česku činil dvě procenta, což Česko řadí na předposlední místo v EU. Poslední je Slovensko. Uvedlo to Centrum dopravního výzkumu (CDV).
Prodej e-aut v Česku roste. V provozu jich je již téměř 14 tisíc
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.