Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Ojetiny z ciziny už nejsou v kurzu. Zájem o dovoz aut padá

Škoda Auto, ilustrační foto
Škoda Auto
 ČTK

Dovoz ojetých osobních aut od ledna do konce dubna letošního roku meziročně klesl o desetinu na 51 912 vozů. V samotném dubnu činil pokles 8,5 procenta. Průměrné stáří dovážených ojetin se zvýšilo o půl roku na 11 let, téměř čtvrtina aut byla starší 15 let. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.

Pozici značky, která se do Česka dováží nejčastěji, si drží domácí Škoda Auto s importem celkem 11 285 vozů, následuje Volkswagen s 9898 dovezenými ojetinami a třetí je Ford s 3762 vozy. Na dalších místech se umístila prémiová německá trojice značek BMW, Mercedes-Benz a Audi.

Škoda jede. Čtvrtletní zisk narostl o desítky procent

Škoda jede. Za první čtvrtletí hlásí kvůli oživení trhů nárůst zisku, tržeb i odbytu

Škodě Auto se v prvním čtvrtletí dařilo. Stouply jí provozní zisk, tržby i odbyt. Mladoboleslavské automobilce stoupl zisk na rozdíl od mateřského koncernu Volkswagen, vyplývá z výsledkové zprávy Volkswagenu.

Přečíst článek

Češi si za čtyři měsíce rovněž dovezli 48 Ferrari, 19 Lamborghini, 13 vozů Aston Martin, deset Rolls-Royce, ale i 42 trabantů nebo jednu Volhu.

Český autopark omládne

Dubnový meziměsíční pokles objemu dovezených ojetin o 16,9 procenta je podle generální ředitelky skupiny Aures Holdings Karolíny Topolové dobrou zprávou pro kvalitu českého autoparku, protože znamená také pokles objemu v tuzemsku nově zaregistrovaných starších a méně kvalitních aut.

Prodej sportovních a luxusních aut v Česku vzrostl o víc než třetinu. Propadu maloobchodu navzdory

Prodej sportovních a luxusních aut v Česku vzrostl o více než třetinu. Propadu maloobchodu navzdory

Prodej nových sportovních a luxusních aut v Česku letos za čtyři měsíce vzrostl o 37 procent na 787 vozů. Dařilo se mu lépe než celému trhu, který ve stejném období zaznamenal zvýšení o pětinu. Sportovní a luxusní auta ale tvoří jen procento celkových prodejů nových vozů v tuzemsku, jak vyplývá z údajů Svazu dovozců automobilů.

Přečíst článek

„Zároveň se o téměř 6000 vozů meziročně snížil i celkový dovoz za první čtyři měsíce roku. Tato čísla vypovídají o poklesu zájmu zákazníků o ojetiny z dovozu a také o jejich větší informovanosti o tom, jaká rizika jsou s nákupem těchto vozů spojena,” dodala Topolová.

Prodej nových osobních aut ve stejném období naopak vzrostl o pětinu na 74 770 vozů.

Elektromobil, ilustační foto

Prodej e-aut v Česku roste. V provozu jich je již téměř 14 tisíc

Prodej osobních elektromobilů v Česku za letošní tři čtvrtletí meziročně vzrostl o 89 procent na 3887. Zhruba tři čtvrtiny z nich tvořila nová vozidla, zbytek připadl na ojetá. Podíl prodejů nových osobních elektromobilů na registracích všech osobních aut v Česku činil dvě procenta, což Česko řadí na předposlední místo v EU. Poslední je Slovensko. Uvedlo to Centrum dopravního výzkumu (CDV).

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

„Reglobalizace" začala. Vietnam, Mexiko a Indie posilují ve světovém obchodu na úkor Číny

„Reglobalizace" začala. Vietnam, Mexiko a Indie posilují ve světovém obchodu na úkor Číny

Přečíst článek
Doporučujeme