Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Škoda jede. Za první čtvrtletí hlásí kvůli oživení trhů nárůst zisku, tržeb i odbytu

Škoda jede. Čtvrtletní zisk narostl o desítky procent
Škoda Storyboard
 ČTK

Škodě Auto se v prvním čtvrtletí dařilo. Stouply jí provozní zisk, tržby i odbyt. Mladoboleslavské automobilce stoupl zisk na rozdíl od mateřského koncernu Volkswagen, vyplývá z výsledkové zprávy Volkswagenu.

Provozní zisk automobilky Škoda Auto v prvním čtvrtletí meziročně vzrostl z 337 na 542 milionů eur (12,7 miliardy korun). Meziročně vzrostly rovněž tržby, a to z 5,1 na 6,8 miliardy eur (160 miliard korun). Škoda Auto v prvním čtvrtletí dodala zákazníkům 209 553 vozů, což je meziročně o 12,6 procenta více. Za stejný kvartál loňského roku dodávky zákazníkům činily 186 170 vozů.

Volkswagenu klesl zisk, ale tržby šly nahoru

Celému koncernu Volkswagen v prvním čtvrtletí meziročně poklesl zisk po zdanění o 29,9 procenta na 4,7 miliardy eur (110,5 miliardy korun). Tržby koncernu meziročně vzrostly o 21,5 procenta na 76,2 miliardy eur (1,8 bilionu korun), což je podle Volkswagenu důsledek oživení trhů v Evropě a Severní Americe.

V dubnu se téměř čtyřapůlnásobně se zvýšila výroba aut.

Škoda šlape do elektromobility. Do roku 2026 bude mít šest modelů na baterky

Škoda Auto chce mít do roku 2026 celkem šest plně elektrických modelů. Vedle modernizovaných vozů Enyaq a Enyaq Coupe nabídne malé SUV s pracovním názvem Small, kompaktní SUV pojmenované Elroq, velké sedmimístné SUV pod označením Space a nově do svých plánů zařadila také elektrické Combi. Kromě toho ještě letos uvede nové generace modelů Superb a Kodiaq, včetně hybridních verzí, a později také modernizovanou Octavii, Kamiq a Scalu, uvedli to zástupci společnosti.

Přečíst článek

Škoda v březnu oslavila 25. výročí modelu Octavia Combi. „Zákazníkům bylo doručeno přes 2,8 milionů vozidel kombi a dnes se vyrábí již čtvrtá generace a také elektrická verze," uvedl koncern.

Škoda Auto provozuje tři výrobní závody v České republice, výrobní kapacity má také v dalších zemích, například v Číně a Indii. Loni v důsledku invaze ruských vojsk na Ukrajinu ukončila aktivity na ruském trhu a v současnosti jedná o jejich prodeji. Kvůli ukončení obchodních aktivit a výroby v Rusku automobilka loni přišla téměř o 700 milionů eur.

Výroba osobních aut v Česku v prvním čtvrtletí meziročně vzrostla o 31,5 procenta na 353 770 vozů.

Automobilky nastartovaly, v tuzemsku se v prvním čtvrtletí vyrobilo 353 770 nových vozů

Výroba osobních aut v Česku v prvním čtvrtletí meziročně vzrostla o 31,5 procenta na 353 770 vozů. Z toho 11,7 procenta produkce tvořily elektrické vozy. Výrobní výsledky se tak přiblížily předkrizovým hodnotám roku 2019, oznámilo Sdružení automobilového průmyslu (SAP).

Přečíst článek

Škoda Auto, ilustrační foto

Jahn: Škoda bude muset po schválení Euro 7 propustit tři tisíce lidí a zavřít halu

V případě zavedení emisní normy Euro 7 bude Škoda Auto muset uzavřít jednu výrobní halu a o práci přímo u automobilky přijde 3000 lidí. Včetně dodavatelů pak půjde o zhruba 10 tisíc propuštěných lidí. Důvodem je ekonomická nemožnost dále vyrábět a prodávat menší modely Fabia, Scala a Kamiq. V pořadu Otázky Václava Moravce v České televizi to řekl člen představenstva Škoda Auto pro prodej a marketing Martin Jahn.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme