Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Prodej sportovních a luxusních aut v Česku vzrostl o více než třetinu. Propadu maloobchodu navzdory

Prodej sportovních a luxusních aut v Česku vzrostl o víc než třetinu. Propadu maloobchodu navzdory
Pixabay / free licence
 ČTK

Prodej nových sportovních a luxusních aut v Česku letos za čtyři měsíce vzrostl o 37 procent na 787 vozů. Dařilo se mu lépe než celému trhu, který ve stejném období zaznamenal zvýšení o pětinu. Sportovní a luxusní auta ale tvoří jen procento celkových prodejů nových vozů v tuzemsku, jak vyplývá z údajů Svazu dovozců automobilů.

Reklama

Nejoblíbenější značkou se sportovními geny je Porsche, které si letos pořídilo 248 zájemců z Česka, tedy meziročně o čtvrtinu více. V novém Ferrari od dovozce odjíždělo 46 majitelů, což je podobný nárůst jako u Porsche. Prodej Lamborghini, které v neděli slaví 60 let od svého založení, se od ledna do dubna zvýšil o 80 procent na 27 vozů.

Zakázky na nový čtyřmístný vůz Ferrari Purosangue překonávají očekávání, výroba auta za 390 tisíc eur (9,3 milionu korun) jde podle plánu.

Inflace a krize? Ve Ferrari mají jiné starosti, hlásí vyprodáno už i na letošek

Další z výrobců luxusních vozů hlásí i v době mnohdy rekordní inflace a dopadů ruské invaze na Ukrajinu nárůst prodejů i ekonomických ukazatelů. Dalším z nich je Ferrari, které loni prodalo ve světě o pětinu vozů více než o rok dříve. A zakázky už mají na celý letošní rok.

Přečíst článek

Prodej luxusně-sportovní značky Bentley se letos v Česku snížil o 36 procent na 14 vozů, Rolls-Royce zaznamenal pokles registrací o 15 procent na 11 aut. Bentley přitom ve světě loni zaznamenal rekordní nárůst prodejů.

Nejoblíbenějším luxusním modelem v tuzemsku je od začátku roku Mercedes S se 130 prodanými vozy před BMW řady 7. Třídě sportovních vozů kraluje BMW 4 s 83 prodanými kusy, o druhé místo se dělí Porsche 911 a Subaru BRZ.

Reklama

Prodej nových osobních aut v prvním čtvrtletí meziročně vzrostl o 18,9 procenta na 56 341 vozů, nejprodávanější byla Škoda.

Za tři měsíce se prodalo 56 tisíc nových aut, kralovala Škoda

Prodej nových osobních aut v prvním čtvrtletí meziročně vzrostl o 18,9 procenta na 56 341 vozů. V březnu odbyt stoupl o 32 procent. Prodej aut firmám tvořil od ledna do konce března 74,6 procenta. Oznámil to Svaz dovozců automobilů.

Přečíst článek

Investice do aut výnosnější než do umění

Velká část výjimečných aut se k českým zákazníkům dostává jako ojetá. Češi si například letos dovezli 298 Porsche z druhé ruky, 48 Ferrari, 19 Lamborghini nebo deset ojetých Rolls-Royce. Z části jde o vozy, které rozšiřují sbírky tuzemských sběratelů nebo investorů.

Podle kurátora sbírky Portu Galery Františka Vahaly klasická auta za poslední dekádu stoupla na hodnotě o 185 procent, a přeskočila tak takové investiční komodity jako jsou víno, hodinky a umění, které investorům vyneslo za deset let desítky procent. Výnosnější než auta jsou v současnosti pouze raritní Whisky.

Výkladní skříň luxusu Harrods si mne ruce. Bohatí i v recesi utrácejí jako smyslů zbavení

Luxusní obchodní dům Harrods v centru Londýna bude i v oslabeném ekonomickém prostředí vzkvétat, protože „bohatí v recesi bohatnou”, napsal list Financial Times s odvoláním na rozhovor s výkonným ředitelem Michaelem Wardem, z nějž cituje agentura Bloomberg.

Přečíst článek

Nejdraší je Ferrari

„Zásadní je raritnost vozu, tedy počet vyrobených kusů, jedinečnost nebo příběh konkrétního vozidla. A také jeho stav. Údržba klasických aut není levná a je stále těžší sehnat klíčové lidi, jako jsou například mechanici nebo klempíři. Oproti jiným alternativním investicím je třeba hodně pečlivě vybírat konkrétní vůz, zejména kvůli jeho stavu. Automobil zkrátka není statický objekt, aby fungoval, musí se pohybovat, jinak chřadne. A to něco stojí,” podotkl Vahala. Trh klasických aut podle něj dál poroste s nástupem elektromobility.

Nejdražšími klasickými vozy jsou podle aukční ročenky automobily Ferrari s průměrem za poslední dva roky 589 tisíc dolarů, v přepočtu zhruba 12,5 milionů korun, dále Mercedes-Benz (378 tisíc dolarů) a Porsche (348 tisíc dolarů).

Ferrari použije ve svých budoucích modelech panely od jihokorejské firmy Samsung Display.

Samsung proniká do Ferrari, v příštích modelech bude mít displeje

Italský výrobce luxusních sportovních aut Ferrari použije ve svých budoucích modelech panely od jihokorejské firmy Samsung Display. Automobilka o podpisu memoranda o porozumění informovala na svém webu.

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Hlavním tématem letního čísla magazínu Newstream CLUB je Česko-Slovensko, s podtitulem Dvě země, jeden trh. 

V rozhovoru se představuje Karel Vágner, marketér a podnikatel v řadě úspěšných projektů, známý také spoluprací s manželkou a úspěšnou modelkou Simonou Krainovou.

Další osobnosti jako Igor Rattaj se zamýšlejí nad rozdíly mezi podnikáním v Česku a na Slovensku. O umělé inteligenci hovoří česko-slovenská investorka Andrea Ferancová Bartoňová, o veřejnosti a kultuře slovenský bestsellerista Jozef Karika. Uznávaný chef Marcel Ihnačák prozrazuje, která z obou kuchyní je „lepší“. Marketér Milan Šemelák s klientem Williamem Rudolfem Lobkowiczem mluví o tom, jak přetvořit odkaz šlechtického rodu do moderní doby.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme