Rok 2024 přinese finančním trhům úlevu. Dařit by se mohlo opět technologickým akciím
TrhyLoňský rok byl – navzdory očekáváním – pro finanční trhy povedený. Letos jsou očekávání výše. Měli bychom se bát?
Loňský rok byl – navzdory očekáváním – pro finanční trhy povedený. Letos jsou očekávání výše. Měli bychom se bát?
Na amerického výrobce letadel Boeing se nabalují problémy. Akcie padají. V pondělí odepsaly osm procent procent. Reagovaly tak na nehodu z konce minulého týdne, při které jednomu z letadel Boeing 737 MAX 9 za letu odpadla část trupu.
Zdá se, že globální inflační epizoda se chýlí ke svému konci, centrální banky pomalu začínají snižovat úrokové sazby. Tomu odpovídal i vývoj na trzích za celý rok. Nejvíce se dařilo technologickým akciím a kryptoměnám.
Není to tak dávno, kdy se v Praze na Vánoce nedalo najíst jinde než doma. Časy se ale mění a řada předních pražských restaurací se předhání v tom, kdo strávníkům, kteří nechtějí Štědrý večer trávit v kuchyni, nabídne zajímavější vánoční menu. Podívejte se na výběr těch nejzajímavějších a pravda, ne zrovna nejlevnějších.
Konec chudnutí Čechů už je za rohem. V příštím roce mzdy reálně porostou. A inflace se dostane k horní hranici tolerančního pásma, tedy ke třem procentům. To je prognóza Newstreamem oslovených ekonomů.
Odchod západních firem z ruského trhu měl podkopat ruskou ekonomiku. Místo toho přihrál Kremlu a lidem kolem Putina miliardové majetky.
Svařák, pivo, whisky, gin&tonik a klobásy. Tak nějak si v Londýně představují středoevropské vánoční trhy. V tamním Hyde Parku tuto představu spojili s Matějskou poutí. A akce táhne davy návštěvníků z celého světa. Neodradil by je ani svařák za pět set.
Očekávaný konec růstu úrokových sazeb v příštím roce bude tlačit ceny bitcoinu i zlata vzhůru i v příštím roce, shodují se analytici.
Landmark Mandarin Oriental v Hongkongu je považován za jeden z nejlepších hotelů na světě. Redaktor newstream.cz se tam vypravil, aby zjistil, zda hotel dokáže naplnit vysoká očekávání.
Ekonom a člen Národní ekonomické rady vlády (NERV) Dominik Stroukal si nemyslí, že ČNB ke snížení sazeb sáhne ještě do Vánoc. „Radní se obávají lednového přecenění. Firmy budou chtít rostoucí náklady alespoň z části přenést na spotřebitele. Riziko, že inflace nabere na razanci, tu je,“ říká. Kam podle něj zamíří ceny realit? A má vůbec smysl čekat na levnější hypotéku? Dočtete se v rozhovoru.
„Plány Evropské unie a automobilek mohou být sebeambicióznější, nakonec ale rozhodne zákazník,“ říká Dimitris Tripospitis, šéf Lexusu pro Evropu v rozhovoru pro Newstream.cz. „Pokud bude chybět po elektromobilech poptávka, tak budeme prodávat jiné modely,“ konstatuje.
Venku padá sníh a v médiích se řeší ceny skipasů v Česku i v Alpách. Přitom lyžování se dá spojit s plážovou dovolenou. A to celoročně.
Turecký národní dopravce Turkish Airlines letos oslavil 90 let a provozuje 437 letadel. Co je na něm zajímavé, je skutečnost, že narozdíl od ostatních evropských dopravců provozuje skutečnou byznys třídu i na kratších letech. Nedostanete sice plně polohovatelné sedadlo, ale není to ani tradiční evropská parodie na business class v podobě sedadla z ekonomické třídy se stejně minimálním prostorem pro nohy a prázdným prostředním sedadlem. U Turkish Airlines jsou sedadla obchodní třídy vždy vizuálně jiná. Ty nejzákladnější připomínají širší verzi sedadel prémiové ekonomické třídy na dálkových letech.
Developeři si malují, jak výhodně svůj projekt prodají, ale realita je dnes úplně jinde. „Stává se nám, že odhady stavitelů jsou nadhodnocené a jejich exitové strategie absolutně vysněné,“ říká Alan Pock, šéf společnosti Investown, který spojuje drobné investory s realitními developery. I přes nemalé vstupní poplatky chtěli developeři přes Investown získat na své projekty kolem 130 miliard korun, k investorům se však dostala jen hrstka z nich, které se podařilo na své projekty vysbírat 2,3 miliardy. „Síto je u nás husté, každého z developerů si bedlivě prověřujeme,“ dodává Pock v rozhovoru pro Newstream.
Před dvaceti lety naposledy vzlétl nadzvukový letoun Concorde. Byla to tečka za velkou kapitolou letectví. Návrat dopravních letounů překonávajících rychlost zvuku zůstává i dnes v nedohlednu.
Počet nabízených ojetých aut🏎 v tuzemských autobazarech a inzerci v dubnu meziročně vzrostl o 22 procent na 118.674 vozů. Proti březnu je to ale o 2,1 procenta méně. Cena inzerovaných vozů klesla proti předchozímu měsíci o pět procent na medián 200 tisíc korun💰. Stále byla o 2,5 procenta vyšší, než před rokem.