Tržby překonaly odhady. Coca-Cola zdražila, ale poptávka zůstala silná
Americký výrobce nealkoholických nápojů Coca-Cola zvýšil v prvním čtvrtletí tržby meziročně o pět procent na 10,98 miliardy dolarů (bezmála 234 miliard korun), a překonal tak odhady analytiků. Firma to uvedla, že poptávka po jejích nápojích zůstala vysoká navzdory růstu cen, které zvedají dražší suroviny a náklady na dopravu.
Analytici v anketě společnosti Refinitiv odhadovali tržby na 10,80 miliardy dolarů. Průměrné prodejní ceny se v prvním čtvrtletí zvýšily o 11 procent, jednotkové objemy vzrostly o tři procenta, sdělila firma.
Americkému provozovateli restaurací rychlého občerstvení McDonald's ve třetím čtvrtletí klesl čistý zisk o osm procent na 1,98 miliardy dolarů (zhruba 48,4 miliardy korun). Celkové tržby klesly o pět procent, přičemž záchranou pro období od července do září se staly alespoň tržby provozoven otevřených minimálně rok, které stouply o 9,5 procenta. Jejich růst tak překonal očekávání analytiků, kteří jej podle průzkumu společnosti Refinitiv odhadovali pouze na 5,8 procenta.
McDonald´s kvůli inflaci zvýšil ceny, poklesu tržeb to nezabránilo
Zprávy z firem
Coca-Cola v únoru uvedla, že letos bude dál zvyšovat ceny nealkoholických nápojů „po celém světě”. Chtěla je ale zvyšovat mírnějším tempem než konkurenční PepsiCo, která si mezitím dala ve zvyšování cen pauzu. Obě firmy dohromady mají téměř dominantní postavení na světovém trhu sycených nápojů, takže zvýšení cen Coca-Cole prochází bez většího odporu spotřebitelů, uvedla agentura Reuters.
Miliardář Charlie Munger je desítky let nejbližším partnerem a pravou rukou kultovního investora a aktuálně pátého nejbohatšího obyvatele planety Warrena Buffetta. Nyní 99letý parťák o sedm let mladšího Buffetta se rozhodl podělit o své letité zkušenosti v dopise akcionářům mateřského podniku obou investičních lídrů Berkshire Hathaway před valnou hromadou firmy – a učinil tak s vtipem a moudrostí, uvedl deník The Wall Street Journal.
Jak být úspěšným investorem? Zásadní jsou tři věci, míní 99letý parťák Warrena Buffetta
Leaders
Výrobci spotřebního zboží zvyšují ceny, aby do nich promítli vyšší náklady na komodity a suroviny, které vznikly částečně v důsledku problémů v dodavatelském řetězci. Ty zapříčinila pandemie covidu-19 a dál zhoršil rusko-ukrajinský konflikt.
Provozní marže Coca-Coly v prvním čtvrtletí činila 30,7 procenta oproti 32,5 procenta o rok dříve. Ani zvýšení cen totiž nepomohlo plně kompenzovat dopad vyšších provozních nákladů, zvýšení výdajů na marketing a investice a vliv silnějšího dolaru.
Potravinářské giganty McDonald´s a Coca-Cola sice oznámily nad očekávání dobré výsledky za druhé čtvrtletí, obě společnosti se ale potýkaly s poklesem zisku, a to o desítky procent. Důvod? Inflace a růst nákladů, do kterých zejména McDonald´s započítal 1,2 miliardy dolarů kvůli svému odchodu z ruského trhu.
Coca-Cola i McDonald´s hlásí pokles zisku o desítky procent. I kvůli odchodu z Ruska
Zprávy z firem
Na jednoduché cukry se poslední dobou nahlíží jako na něco univerzálně škodlivého. Je to především kvůli jejich efektu na obsah cukru v krvi
Biohacking: Tloustne se po sacharidech? Ano i ne
Enjoy
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.