Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Report Udržitelné Česko: Válka firmy o šanci dělat byznys lepší nepřipravila

ESG, udržitelnost
iStock
Newstream & Partner

Fenomén ESG přežívá i v krizové době, dokazuje report Udržitelné Česko 2022, který spolu s partnery vydává platforma Business Leaders Forum (BLF). Seznamte se s výběrem těch nejzajímavějších udržitelných projektů za loňský rok.

Reklama

Nezisková organizace BLF vydává každoročně od roku 2020 zprávu, v níž shrnuje, co se v oblasti ESG na českém trhu změnilo. A dává v ní prostor k bližšímu poznání těch nejzajímavějších udržitelných firemních projektů v uplynulém roce.

Po dvou letech krize, kdy se společnost i byznys učily žít s virem, přišla loni válka na Ukrajině. Ruské válečné běsnění má na svědomí mnoho lidských životů. Jeho tichou obětí je ale také i životní prostředí. Firmy, které se musely vypořádat s ekonomickými dopady covidu a války, nicméně na udržitelnost svého podnikání nerezignovaly.

Brian Moynihan, vákonný šéf BoA

Vlivný bankéř v Davosu: Kapitalismus se musí podřídit udržitelnosti

Výkonný ředitel Bank of America Brian Moynihan na Světovém ekonomickém fóru v Davosu prohlásil, že je potřeba přesně definovat, co vlastně jsou ona neustále opakovaná kritéria udržitelnosti neboli ESG. A to skutečně natvrdo, nikoli vágně, jak se doposud děje, protože to nefunguje.

Přečíst článek

„Rok 2022 byl pro firemní udržitelnost opět přelomový. Vyšla poslední verze nadcházející evropské legislativy v této oblasti, došlo k výraznému nárůstu iniciativ, investic a financování ESG ze strany investorů a bank, a rekordní počet firem se zavázal k uhlíkové neutralitě do roku 2040, potažmo roku 2050,” popisuje nejnovější vývoj ESG u nás i ve světě prezidentka BLF Sandra Feltham.

Udržitelnost jako firemní DNA

Mezi nejzajímavější udržitelné projekty v Česku autoři zprávy zařadili například nový projekt skupiny ČEZ k testování první plovoucí fotovoltaické elektrárny. Kooperativa v reportu prezentuje spolupráci s obcemi pro odolnější českou krajinu. Česká spořitelna, která má v oblasti udržitelnosti mnoho různých aktivit, do reportu vybrala svoji udržitelnou hypotéku.

Paul Melmon z Pure Storage

Paul Melmon z Pure Storage: Energetická krize mění priority při nákupu technologií, firmy šetří

Jak současné energetické výzvy mění rozhodování o nákupu technologií? A jak může globální tlak na udržitelnost přinést klíčovou konkurenční výhodu? Paul Melmon, nový šéf pražského výzkumného a vývojového centra jedné z nejrychleji rostoucích IT společností na světě, vidí na trhu velké změny. 

Přečíst článek

Ve zprávě nechybí ani prodejna supermarketu Albert, kde nevznikají žádné zbytky. Společnost Tesco Stores, která je členem BFL, se snaží pomáhat lidem, kteří to skutečně potřebují, potravinovými nadbytky. Tesco jako první maloobchodní řetězec ve střední Evropě v roce 2017 zveřejnilo údaje o plýtvání potravinami ve svém provozu. Od té doby obchodník snížil množství potravinového odpadu ve svém provozu o 72 procent a zachránil více než 29 900 tun potravin, které daroval do potravinových bank nebo jako potravu pro zvířata.

„Obchody Tesco nabízí každý den potravinovým bankám například ovoce a zeleninu, což je nejen v zimním období důležitý zdroj vitamínů, ale zároveň vítané odlehčení finanční zátěže na rozpočty rodin,” dodala ve zprávě generální ředitelka Tesco Stores Česká republika Katarína Navrátilová.

ESG

Čtvrtina předních českých firem neinformuje o ESG, spoléhají se na emisní povolenky

Sedmdesát čtyři ze sta obratově největších českých firem zveřejňuje informace o ESG aspektech svého podnikání, tvrdí to studie poradenské společnosti KPMG, která analyzovala zprávy o ESG od 5 800 firem z 58 zemí. Nejčastěji používanou vykazovací metodikou zůstává v Česku GRI, globálně se přitom zdvojnásobilo množství firem informujících i podle metodiky TCFD. Nejvyšší procento společností zpracovávajících zprávy o udržitelnosti je v asijsko-pacifickém regionu, Evropa skončila až druhá. Výsledky firem v oblasti udržitelnosti zatím většinou nemají vliv na odměny managementu.

Přečíst článek

Přední distributor náhradních automobilových dílů LKQ díky elektrifikaci svého vozového parku postupuje v plánu snížit emise CO2 na nulu do roku 2050. Další příklady lokálních „best practices“ najdete v reportu Udržitelné Česko na webu BLF.

Součástí zprávy jsou také výsledky výzkumu Úspěšný lídr a ESG od agentury IPSOS nebo rozhovory s velvyslanci Thajska, Velké Británie a Kanady. Naleznete v něm také rozhovor s Janem Růžičkou, Chief External Affairs Officerem skupiny PPF a člena výkonného výboru BLF, o vnímání udržitelnosti v Česku i ve světě.

Natáčení podcastu Realitní Club s Janem Řežábem z JRD.

Banky nás milují, jsme nejzelenější ze zelených, říká developer Řežáb

Založili jsme obor udržitelného developmentu v Česku už někdy v roce 2000, říká zakladatel a majitel stavební a technologické společnosti JRD Jan Řežáb. „V té době tady ještě ani neexistovalo toto názvosloví,“ tvrdí muž, který na udržitelných technologiích postavil celý svůj byznys. On sám je přitom fanouškem nových, šetrných technologií či obnovitelných zdrojů. Samozřejmě již léta jezdí elektroautem a bydlí v pasivním domě, který postavila jeho firma.

Přečíst článek

Zajímáte se o udržitelnost? Sledujte naši rubriku ESG

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Eva Straškrábová

Eva Straškrábová: Komunikace značky už není jen o emocích, dnes musíme více vysvětlovat racionální benefity

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme