Otřes ve světě kosmetiky. L’Oréal možná koupí kosmetickou divizi Keringu

V nadcházejícím týdnu by se mohl na francouzském trhu uskutečnit obří deal. Společnost Kering vlastnící řadu luxusních značek včetně Gucciho, by mohla prodat svou kosmetickou divizi. Kupcem by přitom mohl být L’Oréal, který by podle Bloombergu zaplatil čtyři miliardy eur.
Nový šéf Keringu Luca de Meo chystá první velký krok v nové funkci. Podle agentury Bloomberg odvolávající se na zdroje z trhu by již v nadcházejícím týdnu mohl Kering oznámit, že odprodá kosmetickou divizi. Kupujícím by přitom mohla být slavná francouzská značka L’Oréal. Cenovka by se přitom mohl vyšplhat ke čtyřem miliardám eur, uvádí Bloomberg.
„Případný prodej kosmetické divize společnosti Kering by byl prvním strategickým krokem pod vedením de Mea. Kering přitom čelí poklesu poptávky v Číně a hrozbě zvýšení celních sazeb v USA,“ myslí si Angelina Rascouet z Bloombergu. Zároveň doplňuje, že nový generální ředitel, který minulý měsíc převzal tuto funkci po Françoisi-Henrim Pinaultovi, by měl svou strategickou vizi představit na jaře příštího roku.
O případném prodeji již dříve spekulovala média. Bloomberg nyní upozorňuje, že k oznámení dealu by mohlo dojít v nadcházejících dnech, ale stejně tak mohou jednání i zkrachovat.
Soutěž Visa Czech Top Shop pravidelně mapuje úroveň kamenného maloobchodu napříč Českem - a nejde jen o to, jak prodejna vypadá na první pohled.
V červnovém kole Visa Czech Top Shop vítězily prodejny, které hladí smysly
Zprávy z firem
Luxus v problémech
Kering začal cíleně budovat kosmetickou divizi v roce 2023. Tehdy francouzský holding koupil výrobce kolínských vod Creed. Cenovka se přitom údajně vyšplhala na 3,5 miliardy eur. Právě Creed se měl stát pilířem nově vznikající „beauty“ divize.
Podle Bloombergu ale zároveň ve stejné době začala krize v hospodaření společnosti, která vlastní řadu luxusních značek včetně Gucci, Bottega Veneta, Saint Laurent či Balenciaga.
Tomu se říká úspěch. Tři Francouzi, kteří teprve před dvěma lety založili start-up zaměřený na umělou inteligenci Mistral, se už nyní dočkali pohádkového bohatství. A to díky investici od nizozemské společnosti ASML.
Před dvěma lety založili AI firmu, nyní jsou ze tří třicátníků miliardáři
Leaders
Další propad tržeb luxusního zboží, snížená poptávka na klíčových trzích a vidina nových Trumpových cel. To je situace konglomerátu luxusních značek LVMH, jak ji firma představila při ohlášení výsledků za druhý kvartál. Přesto akcie populární firmy rostou. Důvod? Investoři věří, že problematické vlivy pro byznys s luxusem pomalu spějí ke konci. A prostě bude líp.
Konec špatných časů pro luxus, věří investoři. Akcie LVMH posilují
Trhy
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.