Otřes ve světě kosmetiky. L’Oréal kupuje kosmetickou divizi Keringu
Na francouzském trhu se uskuteční obří deal. Společnost Kering vlastnící řadu luxusních značek včetně Gucciho prodává svou kosmetickou divizi. Kupcem je L’Oréal, který podle Bloombergu zaplatí 4,7 miliardy eur.
Součástí transakce je také prodej výrobce parfémů House of Creed, kterého Kering koupil teprve před dvěma lety, uvádí Bloomberg. Obě společnosti navíc oznámily, že budou spolupracovat na tvorbě, vývoji a distribuci parfémů a kosmetiky pro značky Gucci, Bottega Veneta a Balenciaga.
Tento krok znamená zásadní obrat ve strategii Keringu. Firma se původně chtěla v segmentu kosmetiky více prosadit a převzít přímou kontrolu nad svými značkami – podobně jako její konkurenti Hermès či LVMH. Nyní se však vrací k modelu licencí, což podle analytiků umožní nižší náklady a vyšší marže. Kering získá 4 miliardy eur v hotovosti při uzavření transakce, která se očekává v první polovině příštího roku, a dále licenční poplatky od L’Oréalu.
Akcie Keringu po oznámení obchodu vzrostly až o 5,5 procenta, od jmenování nového šéfa Keringu Lucy De Mea letos v červnu posílily již o 87 procent. Akcie L’Oréalu přidaly 1,4 procenta, čímž jejich roční růst dosáhl devět procent. „Zatímco krok Keringu je překvapením, oceňujeme sílu L’Oréalu v rozvoji kosmetických licencí,“ uvedl Thomas Chauvet, analytik Citi.
„Jde o významnou změnu strategie Keringu v segmentu krásy,“ uvedl Piral Dadhania z RBC Capital Markets. „Licenční model je méně kapitálově náročný a může přinést vyšší marže, i když se musí dělit o zisky s partnerem,“ dodal.
Soutěž Visa Czech Top Shop pravidelně mapuje úroveň kamenného maloobchodu napříč Českem - a nejde jen o to, jak prodejna vypadá na první pohled.
V červnovém kole Visa Czech Top Shop vítězily prodejny, které hladí smysly
Zprávy z firem
Luxus v problémech
Kering začal cíleně budovat kosmetickou divizi v roce 2023. Tehdy francouzský holding koupil výrobce kolínských vod Creed. Cenovka se přitom údajně vyšplhala na 3,5 miliardy eur. Právě Creed se měl stát pilířem nově vznikající „beauty“ divize.
Podle Bloombergu ale zároveň ve stejné době začala krize v hospodaření společnosti, která vlastní řadu luxusních značek včetně Gucci, Bottega Veneta, Saint Laurent či Balenciaga.
Tomu se říká úspěch. Tři Francouzi, kteří teprve před dvěma lety založili start-up zaměřený na umělou inteligenci Mistral, se už nyní dočkali pohádkového bohatství. A to díky investici od nizozemské společnosti ASML.
Před dvěma lety založili AI firmu, nyní jsou ze tří třicátníků miliardáři
Leaders
Další propad tržeb luxusního zboží, snížená poptávka na klíčových trzích a vidina nových Trumpových cel. To je situace konglomerátu luxusních značek LVMH, jak ji firma představila při ohlášení výsledků za druhý kvartál. Přesto akcie populární firmy rostou. Důvod? Investoři věří, že problematické vlivy pro byznys s luxusem pomalu spějí ke konci. A prostě bude líp.
Konec špatných časů pro luxus, věří investoři. Akcie LVMH posilují
Trhy
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

