Šéf L'Oréalu: Trh s kosmetikou do konce desetiletí výrazně vzroste

Trh s kosmetikou do konce desetiletí vzroste o téměř 50 procent na 400 miliard eur, odhaduje šéf L'Oréalu Nicholas Hieronimus. Řekl to v rozhovoru s agenturou Bloomberg. Ve své prognóze se opírá o vzestup střední třídy a skutečnost, že lidé chtějí prémiové produkty s vyšší cenou. Připomíná také, že spotřebitelská základna se rozšířila nad rámec žen a mladých lidí.
Hieronimus kosmetickou firmu vede už téměř čtyři desetiletí. Za tu dobu se podle něj kosmetický průmysl výrazně proměnil. Díky internetovému obchodu a sociálním sítím mohou snáze do odvětví vstoupit začínající firmy. Do popředí zájmu se dostala divize péče o pleť a kosmetické produkty používá čím dál více mužů.
"Testuji naše produkty i produkty konkurence. Chceme se ujistit, že máme to nejlepší. Někdy se objeví zajímavý konkurenční výrobek, kterému se musíme vyrovnat," řekl mimo jiné Hieronimus.
Německý výrobce obuvi Birkenstock podal ve Spojených státech žádost o primární veřejnou nabídku akcií (IPO). Stal se tak druhou velkou evropskou společností, která tento měsíc usiluje o vstup na akciový trh v USA.
Birkenstock požádal o primární nabídku akcií v USA, oceněn může být až na 8 miliard dolarů
Trhy
Za největší změnu v odvětví za posledních deset let považuje nástup technologie (takzvaný beauty tech). Technologie pomáhá zvyšovat účinnost kosmetických produktů, ať už prostřednictvím diagnostiky, nebo dokonce prostřednictvím personalizovaných kosmetických produktů na míru. V tom spatřuje i budoucnost sektoru.
"Do technologií každoročně investujeme přes jednu miliardu eur. Zavázali jsme se stát se lídrem v oblasti technologií pro kosmetický průmysl. Využíváme přitom umělou inteligenci. Chceme tak pomoci našim výzkumníkům, aby dokázali přijít s novými způsoby, jak vytvářet produkty," řekl.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.