Kombinace afrických surovin a české výroby, kterou si oblíbily lázeňské domy po celém Česku
Shea semena, habešský pepř, ibišek nebo sůl z Růžového jezera. V západní Africe běžně využívané suroviny, se kterými se Papa Gaye, rodák ze Senegalu, setkával už od dětství. A po letech se rozhodl představit je i Čechům. Téměř před třiceti lety založil značku Medinatur, která dodnes vyrábí produkty zaměřené na regeneraci kůže, úlevu od bolesti kloubů a svalů nebo kosmetickou péči.
S myšlenkou použít tradiční africké suroviny v kosmetických přípravcích si Papa Gaye pohrával už během studia medicíny na pražské lékařské fakultě. Posledním impulsem pak byl atopický ekzém, který se začal objevovat u jeho syna. „Po opakovaném použití kortikoidů jsem si vzpomněl na shea máslo, které se v západní Africe používá přesně pro tyto účely,“ vysvětluje Gaye. Takové produkty tehdy na českém trhu nebyly, proto se rozhodl vyrobit si vlastní. „Výzvou bylo zachovat účinné látky, protože kvalita shea másla se liší podle způsobu zpracování. S tímto vědomím jsem začal spolupracovat s odborníky z Lázní Bělohrad, Hamzovy léčebny v Košumberku nebo léčebného centra pro psoriatiky a ekzematiky PRO SANUM. Společně jsme vyvinuli produkty, které i dnes tvoří základ našeho portfolia,“ dodává.

Na trh vstoupili koncem devadesátých let a jako první u nás představili produkty s obsahem shea másla nebo habešského pepře. Česká výroba byla pro Gaye od samého začátku stejně klíčová jako suroviny pocházející přímo z Afriky. „Chtěl jsem si na vše osobně dohlédnout – od výběru a zpracování surovin až po jejich přeměnu v krémy, oleje a emulze,“ zmiňuje a pokračuje: „Využil jsem své znalosti z oblasti etnofarmakologie a rostlinných zdrojů. Měl jsem proto jasno, že nechci používat geneticky upravené ani pesticidy ošetřené suroviny.“
Uznání přišlo od fyzioterapeutů, lázeňských domů i ekzematiků
Papa Gaye a jeho Medinatur byli v jistém smyslu průkopníky. Proto i když sami svým produktům věřili, s velkým očekáváním vyhlíželi první reakce zákazníků a odborné veřejnosti. I tam se nakonec setkali s uznáním, které stále přetrvává. „Účinnost našich výrobků, mezi které patří krémy, oleje, emulze a soli, potvrzuje dlouhodobý zájem lázní, dermatologů i fyzioterapeutů,“ jmenuje Gaye. Dodává, že jedním z nejvyhledávanějších produktů je regenerační krém s habešským pepřem, který pomáhá při bolestech zad, ztuhlosti svalů, otocích, modřinách po zákrocích nebo také po sportovních výkonech a jako prevence problémů.
Jeho účinnost potvrzuje řada pacientů trpících revmatickými nemocemi. „Karitol velmi rychle přinesl zmírnění a většinou i úplné odeznění bolesti,“ shrnuje zkušenosti pacientů Karel Vedral, bývalý prezident České asociace pro revmatické choroby. S krémy a dalšími produkty denně pracují také sanatoria pro ekzematiky nebo psoriatiky, kteří trpí chronickým zánětlivým onemocněním kůže lidově známým jako lupénka. Kromě nich si je oblíbily také lázeňské domy včetně Lázní Bělohrad, Bechyně nebo Jáchymov, kde je využívají při svých procedurách.
ZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Myslet na budoucnost. To je hlavní téma zimního vydání magazínu Newstream CLUB. Hvězdou magazínu je Rony Plesl, který v rozhovoru poodkrývá velké plány pro další roky, které chce strávit v novém ateliéru za Prahou. Dále si můžete přečíst rozhovor s miliardářem a investorem Michalem Zahradníčkem, který před rokem otevřel fond Life BioCEEd a hledá skryté poklady ve vědeckých laboratořích.
Se svými vizemi budoucnosti se podělí i další výrazné figury českého veřejného dění včetně technologického evangelisty Petra Máry nebo ekonoma a filozofaTomáše Sedláčka.
O zachování hodnot, tradic a budování odkazu hovoří Štěpán Laichter, který opravuje rodový dům na pražských Vinohradech od architekta Kotěry.
Čeští a slovenští dolaroví milionáři prožívají dobré časy. A to nikoli jen kvůli úspěchům v podnikání, ale také díky situaci na trzích, ukazuje nejnovější vydání Wealth Reportu, který ve spolupráci s agenturou Perfect Crowd připravila J&T Banka. Výnosy z akcií se vůbec poprvé staly hlavním zdrojem příjmů, když překonaly i výnosy z podnikání. A co je neméně podstatné: většina respondentů očekává, že dobře bude i nadále, třeba kvůli investicím do private equity. Kam dále tuzemští milionáři investují? I to zjistíte v novém vydání magazínu Newstream CLUB.
Desáté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo magazínu se můžete těšit opět na jaře.