Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Tramvají do Komořan v roce 2029. Dopravní podnik vypracuje projekt trati

Nové tramvaje Škoda ForCity Plus 52T vyjedou v Praze poprvé v roce 2025
Škoda Transportation, užito se svolením
 ČTK

Pražský dopravní podnik (DPP) vypracuje projekt tramvajové trati z Nádraží Modřany do Komořan. Cílem je zrychlení městské hromadné dopravy a zlepšení životního prostředí nahrazením autobusů tramvajemi. Trať bude měřit 2,5 kilometru a bude na ní pět zastávek. Odhadované náklady vybudování jsou 670 milionů korun. Na 30 milionů vyjde projekt. Provoz na trati má začít v roce 2029.

„Území Prahy 12 je dopravně velmi zatížené a MHD je zajišťována výhradně autobusy, které jsou bohužel ve špičkách blokovány automobily kvůli přeplněné Komořanské ulici. Navíc se tam chystá nová výstavba, zejména bytů, takže potom by nabídka MHD vůbec nestihla pokrývat poptávku. Tramvaje zajistí rychlou a kapacitní MHD,” řekl náměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti) k dokumentu, který nyní schválili pražští radní a kterým uložili dopravnímu podniku vypracovat projekt.

Nová trať má vést od stávajících zastávek tramvají Nádraží Modřany podél Komořanské ulice na jih k ulici U Soutoku, odkud má pokračovat po trase nevyužívané železniční vlečky mezi ulicemi Nad Teplárnou a U Vlečky. „Tímto koridorem se trať stočí směrem na východ a vystoupá do Komořan, kde překříží Komořanskou ulici a bude pokračovat dále do průmyslového areálu určeného k revitalizaci. Zde bude tramvajová trať ukončena,” píše se v dokumentu.

Celková délka cesty je 2,6 kilometru včetně koncové smyčky. Na trati podnik plánuje vznik pěti zastávek s pracovními názvy Modřanský cukrovar, Modřanské laguny, Nad Teplárnou, Komořany a Nové Komořany. Většina trasy povede mimo komunikace, podle dokumentu se tak cestování veřejnou dopravou zrychlí. Zároveň ale bude třeba dořešit některé majetkoprávní vztahy.

Libeňský most čeká významná přestavba

Praha se vrhá na mosty. Barrandovský a Libeňský jsou první v pořadí

Některé pražské mosty jsou stále ve velmi neutěšeném stavu. S příchodem jara se začne pracovat na těch, které jsou na tom nejhůř. A v příštím roce by snad mělo dojít i na rekonstrukci Hlávkova mostu.

Přečíst článek

Další nové trasy za miliardy

Odhad nákladů na vybudování trati činí 670 milionů korun, na vytvoření projektu dalších 30 milionů. Stavba trati by se měla podle dokumentu uskutečnit v letech 2028 a 2029. „Budeme chtít využít i evropské dotace. Předpokládáme zahájení stavby v roce 2027, a kdyby to klaplo, tak ji budeme otevírat v roce 2029,” řekl Hřib.

Vedení města schválilo vypracování projektu tramvajové trati rovněž z Dvorců přes Budějovickou do ulice U Plynárny v Michli, kde se napojí na současné koleje. Projekt vyjde na 50 milionů korun a odhad nákladů na výstavbu je nyní 1,7 miliardy korun. Město také nechá udělat projekt trati z Podbaby přes Troju do Bohnic, jejíž součástí má být nový most a tunel. Cena by podle odhadů mohla být asi 6,5 miliardy korun.

Úředníci zamítli stavbu pražské lanovky z Podbaby přes Troju do Bohnic

Praha mohla mít další dominantu a nedostane nic. Úředníci zamítli stavbu nové lanovky

Úředníci odboru ochrany prostředí pražského magistrátu zamítli v řízení EIA posuzujícího vliv stavby na životní prostředí záměr výstavby lanovky z Podbaby přes Troju do Bohnic.

Přečíst článek

Nové tramvaje Škoda ForCity Plus 52T vyjedou v Praze poprvé v roce 2025

Praha potřebuje nové tramvaje. Dočká se jich až za dva roky, ale budou stát za to

Nové tramvaje Škoda ForCity Plus 52T vyjedou v Praze poprvé v roce 2025. Tramvaje budou pětičlánkové, kompletně nízkopodlažní, vybaveny klimatizací a přibude míst pro cestující. Vybaveny budou rovněž tzv. antikolizním systémem a změní se způsob brzdění. Vozy budou energeticky méně náročné než nynější. Vyjíždět budou z nově budované vozovny v Hloubětíně. Novinářům to dnes řekli náměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti), generální ředitel dopravního podniku (DPP) Petr Witowski a zástupci výrobce, firmy Škoda Transportation.

Přečíst článek

Brno roste. A Praha hledá směr

Je tu nové, podzimní číslo magazínu Realitní Club. Zaměřuje na současné trendy ve výstavbě, investicích a dostupnosti bydlení.
Titulní rozhovor patří Radimu Passerovi, který otevírá pohled do zákulisí developerských projektů a rozvoje pražské Brumlovky.

Hlavní tematický blok sedmého vydání magazínu přináší detailní pohled na Brno, které se mění v jedno z nejdynamičtějších měst střední Evropy.

Exkluzivní data z Flat Zone potvrzují, že brněnský realitní trh už dávno není levnější než pražský. Magazín doplňují rozhovory s odborníky, analytiky i vizionáři, kteří určují budoucnost českého developmentu.

V rozsáhlé reportáži i rozhovorech například s Tomášem Vavříkem, šéfem brněnské developerské společnosti Domoplan, a Janem Tesárkem, ředitelem Kanceláře architekta města Brna, magazín mapuje největší proměnu Brna od meziválečného období.

Exkluzivní data z Flat Zone zase potvrzují, že brněnský realitní trh už dávno není levnější než pražský.

A magazín doplňují další rozhovory s odborníky, analytiky i vizionáři, kteří určují budoucnost českého developmentu.

Realitní Club vychází dvakrát ročně a je součástí multiplatformního projektu Newstreamu: zahrnuje rubriky na newstream.cz, tematické eventy a diskusní setkání pod hlavičkou klubu i úspěšný podcast moderovaný Petrou Nehasilovou a Daliborem Martínkem.

Aktuální číslo je k dostání u dobrých prodejců tisku, online a v předplatném na SENDu. Digitální verze magazínu je dostupná na newstream.cz.

Související

Nádraží Holešovice

Budoucnost Nádraží Holešovice je dál nejistá. Město, DPP i investor se však chtějí dohodnout

Přečíst článek
Doporučujeme