Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Praha se vrhá na mosty. Barrandovský a Libeňský jsou první v pořadí

Libeňský most čeká významná přestavba
Profimedia
Michal Nosek

Některé pražské mosty jsou stále ve velmi neutěšeném stavu. S příchodem jara se začne pracovat na těch, které jsou na tom nejhůř. A v příštím roce by snad mělo dojít i na rekonstrukci Hlávkova mostu.

Reklama

Jedenáctého března vyjede na Barrandovský most těžká technika. Tím začnou hlavní práce na třetí etapě rekonstrukce. „Společnosti PORR, zahájí další etapu rozsáhlé rekonstrukce nejvytíženější dopravní tepny v České republice. Takto významné dopravní omezení je nicméně nutné připravit v předstihu a řidiči musí počítat s postupným omezováním dopravy již od soboty 9 března,” uvedla Technická správa komunikací, která rekonstrukci řídí.  

Na přelomu dubna a května pak začne likvidace části Libeňského mostu u Palmovky. „Do začátku března stavaři přeloží sítě a začnou odstraňovat tramvajové koleje,” řekl k budoucím pracím náměstek ředitele Technické správy komunikací Jiří Hájek.  

Téměř sto let bez opravy

Libeňský most otevřený v roce 1928 k desátému výročí vzniku Československé republiky, zatím nezažil žádnou větší opravu. Jeho autorem je přední český meziválečný architekt Pavel Janák a mostní stavitel František Mencl. Pavel Janák se podílel i na projektu nedalekého Hlávkova mostu, který již také není v ideálním stavu. 

Hlávkův most projde velkou rekonstrukcí. Vozovka a chodníky dostanou nové povrchy. Kostky na silnici vyměníme za asfalt. Oddělíme chodce od cyklistů a na chodnících bude mozaiková dlažba. Rekonstrukcí zlepšíme podmínky pro všechny druhy dopravy. Auta, tramvaje, cyklisty i pěší. Přes štvanický plavební kanál vznikne nový vyvýšený most. Stavební práce začnou nejdříve v březnu 2025 kvůli koordinaci s opravou Libeňského mostu, aby tramvaje mohly vždy jezdit po jednom nebo druhém mostě,“ popsal další mostní projekt v září roku 2022 tehdejší náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr. 

ŘSD mosty neudržovalo

V České republice je celkem přes 17,5 tisíce silničních a dálničních mostů. Mosty na dálnicích a silnicích I. třídy jsou majetkem státu, mosty na silnicích II. a III. třídy vlastní kraje. Z podkladů od Ředitelství silnic a dálnic je ve špatném až havarijním stavu téměř 500 mostů vlastněných státem a 3 tisíce mostů v majetku krajů. Stav mostů se přitom nedaří dlouhodobě zlepšit. Špatný až havarijní stav mostů má významný podíl zvláště na silnicích II. a III. třídy.  

„Ředitelství silnic a dálnic podle kontrolorů mosty řádně neudržovalo a včas neopravovalo většinu z kontrolovaných mostů. Dlouhodobě neřešilo závady, na které upozornily prohlídky, a odkládalo doporučená opatření. Stav mostů se kvůli tomu postupně zhoršoval až do té míry, že některé z nich už bylo nutné strhnout a postavit mosty nové,” uvedl již dříve ke stavu mostů Nejvyšší kontrovní úřad. 

Kompletní přehled o stavu mostů v Česku najdete na webu hlidacstatu.cz. 

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Ředitel a jednatel SYNER JUDr. Robert Špott, MBA

Třetina celkové roční stavební produkce vzniká v Praze a středních Čechách

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme