Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Kam míří miliardy českých investorů? Do luxusních realit

Hotel Four Seasons v Praze
iStock
 ČTK

Investice do českých komerčních nemovitostí dosáhly v letošním prvním pololetí téměř 52 miliard korun (2,1 miliardy eur), což bylo meziročně o 187 procent více. Ve druhém čtvrtletí fondy a skupiny uzavřely smlouvy na nákup realit za přibližně 15,8 miliardy korun (600 milionů eur). Nejvíce investovaly do průmyslových nemovitostí a následně do kanceláří a hotelů. Vyplývá to z analýzy realitně-poradenské společnosti Cushman & Wakefield.

Podle dat společnosti vkládají peníze do nemovitostí v ČR hlavně tuzemští investoři. Ze 43 transakcí Češi uzavřeli 39 z nich. Zahraniční investoři v Česku podle Cushman & Wakefield tolik neinvestují, protože v Evropě přetrvávají geopolitické nejistoty a nejistý ekonomický vývoj. Čeští investoři oproti lidem z ciziny dobře znají domácí trh a dokážou rychle reagovat i v době, kdy velké firmy a fondy spíše vyčkávají.

V prvním pololetí investoři uzavřeli 28 procent smluv ohledně nákupu průmyslových nemovitostí, nákupy kanceláří a hotelů činily shodně 23 procent. „Rostoucí schopnost českých fondů získávat kapitál, dobrá kondice nájemních trhů a strategické rozhodnutí mezinárodních investorů opustit zemi jsou tři klíčové faktory, které vedly k nárůstu aktivity ve druhé polovině roku 2024 a na začátku roku 2025. Očekáváme, že tyto faktory budou i nadále určovat vývoj trhu, přičemž pozornost se bude stále více soustředit na kancelářský sektor,“ řekl vedoucí investičního týmu Cushman & Wakefield Michal Soták.

Investorům podle analýzy připadají v poslední době stále zajímavější pražské hotely. Ze šesti uskutečněných hotelových obchodů v prvním pololetí tvořily dva největší přes 81 procent celkového objemu. Šlo o prodej pražských hotelů Four Seasons a Hilton. A za oběma nákupy stála česká skupina PPF. „Město těží z odolného turistického ruchu, silného ekonomického zázemí a rostoucího zájmu o diverzifikaci investic. Protože je na trhu jen omezené množství kvalitních nemovitostí, místní investoři neváhají využít příležitosti a zaměřují se na dlouhodobé investice v jednom z nejstabilnějších a nejatraktivnějších hotelových trhů v Evropě,“ uvedla vedoucí týmu oceňování a poradenství v oddělení hotelových nemovitostí a alternativního sektoru v Cushman & Wakefield Alina Cazachevici.

Hotel Four Seasons v Praze

Investice do nemovitostí budou rekordní. Kromě Palladia se chystají i další objemné transakce

Český investiční trh s nemovitostmi míří k rekordnímu roku. Celkově byly za první pololetí realizovány transakce za téměř 2,15 miliardy eur a další jsou na stole.

Přečíst článek

Barák levnější než chleba. Na francouzském venkově jde pořídit dům za euro

Francouzská obec Ambert, proslulá středověkými uličkami a sýraři, nabízí domy ke koupi za jedno euro (asi 25 korun), napsal magazín Forbes. Jde o součást pětiletého plánu, jehož cílem je zastavit úbytek obyvatelstva v této oblasti.

Přečíst článek

Mama Shelter

Hilton, Mama Shelter, Four Seasons. Hotely táhnou, přilákaly miliardové investice

Objem investic do hotelových nemovitostí v Česku dosáhl v letošním prvním čtvrtletí 340 milionů eur, v přepočtu 8,49 miliardy korun. Je to téměř třikrát více než za celý loňský rok. Údaje zveřejnila poradenská společnosti Savills.

Přečíst článek

Brno roste. A Praha hledá směr

Je tu nové, podzimní číslo magazínu Realitní Club. Zaměřuje na současné trendy ve výstavbě, investicích a dostupnosti bydlení.
Titulní rozhovor patří Radimu Passerovi, který otevírá pohled do zákulisí developerských projektů a rozvoje pražské Brumlovky.

Hlavní tematický blok sedmého vydání magazínu přináší detailní pohled na Brno, které se mění v jedno z nejdynamičtějších měst střední Evropy.

Exkluzivní data z Flat Zone potvrzují, že brněnský realitní trh už dávno není levnější než pražský. Magazín doplňují rozhovory s odborníky, analytiky i vizionáři, kteří určují budoucnost českého developmentu.

V rozsáhlé reportáži i rozhovorech například s Tomášem Vavříkem, šéfem brněnské developerské společnosti Domoplan, a Janem Tesárkem, ředitelem Kanceláře architekta města Brna, magazín mapuje největší proměnu Brna od meziválečného období.

Exkluzivní data z Flat Zone zase potvrzují, že brněnský realitní trh už dávno není levnější než pražský.

A magazín doplňují další rozhovory s odborníky, analytiky i vizionáři, kteří určují budoucnost českého developmentu.

Realitní Club vychází dvakrát ročně a je součástí multiplatformního projektu Newstreamu: zahrnuje rubriky na newstream.cz, tematické eventy a diskusní setkání pod hlavičkou klubu i úspěšný podcast moderovaný Petrou Nehasilovou a Daliborem Martínkem.

Aktuální číslo je k dostání u dobrých prodejců tisku, online a v předplatném na SENDu. Digitální verze magazínu je dostupná na newstream.cz.

Související

Doporučujeme