Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Bývalý InterContinental se otevírá. Opět bude patřit k tomu nejluxusnějšímu v Česku

Dnes otevřel luxusní hotel Fairmont Golden Prague, dřívější InterContinental
ČTK
Petra Nehasilová

Po několikaleté finančně náročné rekonstrukci se dnes otevírá pětihvězdičkový hotel Fairmont Golden Prague, dřívější InterContinental. Do Prahy přináší i skvělou gastronomii.

Postavili ho, aby reprezentoval československý luxus. Možná i právě proto ho umístili na tak atraktivní místo - výhledy na Pražský hrad či Staré město jen podtrhovaly exkluzivně zpracované interiéry. Ty bohužel během desetiletí nevhodných stavebních zásahů a nedostatečné údržby vzaly za své. Rekonstrukce, která trvala asi pět let, měla podle původního očekávání vyjít na zhruba 2,7 miliardy korun. Kvůli špatnému stavu budovy se ale vyšplhala na přibližně čtyři miliardy korun.

Část hotelu se otevírala už v dubnu, dnes dojde k otevření dalších prostor: restaurace Greenhouse, konferenčního sálu, terasy v devátém podlaží nebo prezidentského apartmá. Celkově je hotelu 320 pokojů. Průměrná cena na pokoj a noc podle něj činí 600 až 700 eur (od zhruba 15 tisíc do 17 500 korun).

Mělo by dojít k otevření tunelu pro pěší pod silnicí na Dvořákově nábřeží, který propojí nově vybudovaný veřejný prostor malého náměstí Curieových s náplavkou. „Neotevíráme hotel pro zahraniční hosty, ale nové místo ve městě, kam budou moci Pražané i návštěvníci metropole kdykoliv zavítat,“ uvedl generální ředitel hotelu Gerhard Struger s tím, že nejenom pro hotelové hosty, ale i pro běžnou veřejnost v budově slouží hned několik restaurací, dvě mají přímý vstup z Pařížské ulice nebo z nové lávky ze Dvořákova nábřeží, a wellness centrum s bazénem.

Restaurace Greenhouse, situovaná v přízemí hotelu a přístupná po nové lávce z Dvořákova nábřeží, bude servírovat českou klasiku. Vyhlášená Zlatá Praha nabízí minimalistickou kuchyni.

Hotel InterContinental byl prvním mezinárodním pětihvězdičkovým hotelem v bývalém Československu. Vznikal v brutalistním stylu mezi lety 1968 a 1974. Od privatizace v 90. letech vystřídal několik vlastníků a prošel postupnou rekonstrukcí pokojů, restaurací, lobby a wellness centra. Hotel v lednu 2019 přes investiční společnost R2G koupili miliardáři Oldřich Šlemr, Pavel Baudiš a Eduard Kučera. 

Za 50 let se v hotelu ubytovaly více než čtyři miliony hostů. Mezi nejznámější patřili kupříkladu někdejší tajemník OSN Kofi Annan, prezident USA George Bush starší, zpěvák Michael Jackson nebo operní pěvec Luciano Pavarotti.

Jak se promění „díra“ zející v Pařížské ulici?

Původní kostka se nelíbila a vyvolala diskuse, proto o podobě náměstí Miloše Formana rozhodne mezinárodní architektonická soutěž.

Přečíst článek

Rekonstrukcí se podařilo vrátit lesk i původním uměleckým artefaktům, například obnovený ikonický betonový strop konferenčního sálu od Jana Šrámka, lustry od Reného Roubíčka, svítidla od Huga Demartiniho či stropní řezbářské práce Čestmíra Kafky

Architekti tak úzce spolupracovali se skláři a dalšími uměleckými řemeslníky a všechny interiérové prvky v hotelu jsou vyrobené na míru přímo pro něj. Zachovány zůstaly podle architekta i původní umělecké prvky, kterých však příliš nezbylo. Například z dřevěné plastiky Začarovaný les od Miroslava Hejného zůstalo zachováno jen torzo, zbylé části byly rozkradeny a části prodány.

Hotel Hilton Prague

Loni se v Česku prodalo osm hotelů za 3,8 miliardy. Nakupovala i Kellnerová

V Česku se loni prodalo osm hotelů za 153 milionů eur (podle průměrného kurzu České národní banky v roce 2024 asi 3,8 miliardy korun). Ve srovnání s rokem 2023 objem investic stoupl o 28 procent, transakcí naopak bylo o dvě méně. Vyplývá to z informací realitní společnosti Cushman & Wakefield.

Přečíst článek

Pařížská ulice v Praze je nejdražší obchodní ulicí v Česku

Luxus se valí do Prahy. V Pařížské letos otevře rekordní počet módních obchodů

Evropské prémiové ulice ožívají. Ve dvacítce z nich loni otevřely luxusní značky hned třiaosmdesát obchodů. Trend kopíruje i Praha ve své Pařížské ulici. Zde v roce 2024 otevřelo pět obchodů a letošní rok by měl být v tomto ohledu ještě výraznější.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Hotel Four Seasons v Praze

Investice do nemovitostí budou rekordní. Kromě Palladia se chystají i další objemné transakce

Přečíst článek
Doporučujeme