Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Streetwearu se daří. Footshopu meziročně vzrostly tržby o 34 procent

Footshop
Footshop
 ČTK

Prodejce streetwearové obuvi Footshop loni meziročně zvýšil tržby o 34 procent na 1,43 miliardy korun. Zisk EBITDA před započtením úroků, daní a odpisů vzrostl zhruba dvojnásobně na 117 milionů korun. Pro letošní rok skupina plánuje růst tržeb na 1,7 až 1,9 miliardy korun a zisk EBITDA chce zvýšit na 140 až 160 milionů korun.

Hrubá marže skupiny loni činila 633 milionů korun, oproti roku 2023 stoupla o 44 procent. Za lepšími výsledky podle Footshopu stojí zakládání nových poboček, rozšiřování portfolia nabízených značek a spuštění mobilní aplikace.

Více než 75 procent tržeb společnost generovala z trhů mimo ČR. Footshop působí ve 21 zemích, přičemž v Praze, Bratislavě, Budapešti, Bukurešti a ve Varšavě provozuje vždy po jedné kamenné prodejně.

Loni v listopadu společnost informovala o tom, že posouvá otevření prodejny Queens na první čtvrtletí letošního roku. Původně ji měla otevřít loni v létě, posunutí firma vysvětlila zdržením administrativních procesů. Svůj obchod značka Queens už v Praze dříve měla - od roku 2017 sídlil v ulici U půjčovny, odkud se přesunul do Jindřišské ulice a následně v roce 2022 zavřel. Konkurenční značku Queens společnost Footshop koupila v roce 2021.

Společnost Footshop založil v roce 2012 v Praze Peter Hajduček. Firma distribuuje prémiové řady obuvi i oblečení značek Adidas, Nike, Converse či Vans. V červnu roku 2023 firma WOOD SPAC One ze skupiny Wood & Company oznámila, že ve skupině Footshop za 445 milionů korun odkoupila podíl 48,5 procenta. Od předloňského srpna jsou také akcie Footshopu veřejně obchodovatelné na trhu Standard Start pražské burzy.

Birkin kabelky

Na neklidném trhu s luxusem září neohrožené Birkinky

Výrobce ikonických kabelek Birkin, francouzský luxusní módní dům Hermès, je tak trochu izolován od poklesu odvětví. Vyplácí se mu sázka na exkluzivitu, kdy zájem o produkty firmy je podporován jejich nedostatkem.

Přečíst článek

Ilustrační foto

Dior, Smeg nebo ukrajinský fine dining Nai: Do Česka vstoupilo rekordní množství značek. Které budou další?

Na český trh v roce 2024 vstoupilo 47 značek, jak vyplývá z průzkumu společnosti Cushman & Wakefield, která nové vstupy sleduje již 11 let. Jedná se o rekordní počet značek. Nejvíc jich bylo v segmentu F&B a potravin, stejně jako v minulých letech.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme