Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Na neklidném trhu s luxusem září neohrožené Birkinky

Birkin kabelky
ČTK
 nst
nst

Výrobce ikonických kabelek Birkin, francouzský luxusní módní dům Hermès, je tak trochu izolován od poklesu odvětví. Vyplácí se mu sázka na exkluzivitu, kdy zájem o produkty firmy je podporován jejich nedostatkem.

Hermès zaznamenal ve čtvrtém čtvrtletí lepší než očekávaný růst tržeb, a to i přes výzvy, kterým v současnosti čelí segment luxusního zboží. Což dokazuje, že na jinak neklidném trhu s luxusem je stále silná poptávka po nejexkluzivnějším zboží, jakým kabelky Birkin bezpchyby jsou.

Haute couture módní dům v pátek oznámil, že jeho příjmy v závěrčném loňském čtvrtletí vzrostly o 17,6 procenta na 3,96 miliardy eur (téměř 99,2 miliardy korun), což překonalo očekávání analytiků společnosti LSEG. Ti odhadovali, že tržby budou ve výši 3,69 miliardy eur.

Za celý rok 2023 vzrostly tržby Hermès o 14,7 procenta na 15,2 miliardy eur, přičemž analytici očekávali 14,94 miliardy eur, píše CNBC

Akcie francouzského výrobce v reakci na výsledkovou zprávu si dnes ráno krátce po otevření burzy připisovaly 4,19 procenta. V průběhu dopoledne však ze svých zisků začaly postupně ukrajovat. Krátce před polednem přidávají asi jedno procento. 

Podle výkonného předsedy Axela Dumase tyto výsledky dokazují sílu obchodního modelu značky a flexibilitu jejích týmů, a to i v nejistém ekonomickém a geopolitickém prostředí. Zatímco jiné luxusní značky bojují s vyššími náklady a nedostatkem inovací, Hermès si dokázal udržet exkluzivitu a prestiž.

Kabelka Birkin se stala symbolem luxusu a prestiže. Nosí ji celebrity, královské rodiny a nejbohatší lidé světa. Její hodnota s časem roste, takže se stává i investičním kouskem.

Hermès očekává růst tržeb i v tomto roce, konkrétní číslo ale módní dům neuvedl. Dumas však podle agentury Reuters v hovoru k výsledkům dodal, že uvedl, že do tohoto roku vstupuje „s důvěrou“.

Hermès může předstihnout Louis Vuitton a stát se největší luxusní značkou

Nový vládce luxusu? Na současného krále Louis Vuitton se dotahuje jeho konkurent

Značka luxusního zboží Hermès má potenciál překonat v příštích letech značku Louis Vuitton ze skupiny LVMH a stát se největší luxusní značkou podle tržeb. Uvedla to agentura Bloomberg s odvoláním na zprávu analytiků banky Citigroup.

Přečíst článek

Salma Hayek s manželem Francoisem-Henri Pinaultem (vpravo)

Francouzští králové luxusu zestárli. Co čeká jejich impéria?

Arnault a Pinault, dva francouzští rivalové, vlastníci domů s nejvyšší módou. Jednomu patří Louis Vuitton a Dior, druhému Gucci a Balenciaga. Leckdo si je plete. Nápověda: Pinault mladší má za ženu Salmu Hayek. Arnault je ale větší a úspěšnější, zvlášť v posledních letech.

Přečíst článek

Ikonické Birkinky zdraží. Zákazníkům to ale nevadí

Vyrábí kabelky v ceně bytu. A o zákazníky nemá nouzi. Francouzský módní dům Hermés výrazně zvýšil tržby. A oznámil, že zdraží. Zaměstnancům ale vyplatí štědrý bonus.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Vlastník Gucci opět s nepříznivými výsledky: Naznačil další těžký rok pro luxusní sektor

Přečíst článek

Rtěnka od Diora za deset tisíc. Trh s krásou propadl ultraluxusu, módní domy nabízejí sběratelské kousky

Přečíst článek
Doporučujeme