Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Na neklidném trhu s luxusem září neohrožené Birkinky

Birkin kabelky
ČTK
 nst
nst

Výrobce ikonických kabelek Birkin, francouzský luxusní módní dům Hermès, je tak trochu izolován od poklesu odvětví. Vyplácí se mu sázka na exkluzivitu, kdy zájem o produkty firmy je podporován jejich nedostatkem.

Hermès zaznamenal ve čtvrtém čtvrtletí lepší než očekávaný růst tržeb, a to i přes výzvy, kterým v současnosti čelí segment luxusního zboží. Což dokazuje, že na jinak neklidném trhu s luxusem je stále silná poptávka po nejexkluzivnějším zboží, jakým kabelky Birkin bezpchyby jsou.

Haute couture módní dům v pátek oznámil, že jeho příjmy v závěrčném loňském čtvrtletí vzrostly o 17,6 procenta na 3,96 miliardy eur (téměř 99,2 miliardy korun), což překonalo očekávání analytiků společnosti LSEG. Ti odhadovali, že tržby budou ve výši 3,69 miliardy eur.

Za celý rok 2023 vzrostly tržby Hermès o 14,7 procenta na 15,2 miliardy eur, přičemž analytici očekávali 14,94 miliardy eur, píše CNBC

Akcie francouzského výrobce v reakci na výsledkovou zprávu si dnes ráno krátce po otevření burzy připisovaly 4,19 procenta. V průběhu dopoledne však ze svých zisků začaly postupně ukrajovat. Krátce před polednem přidávají asi jedno procento. 

Podle výkonného předsedy Axela Dumase tyto výsledky dokazují sílu obchodního modelu značky a flexibilitu jejích týmů, a to i v nejistém ekonomickém a geopolitickém prostředí. Zatímco jiné luxusní značky bojují s vyššími náklady a nedostatkem inovací, Hermès si dokázal udržet exkluzivitu a prestiž.

Kabelka Birkin se stala symbolem luxusu a prestiže. Nosí ji celebrity, královské rodiny a nejbohatší lidé světa. Její hodnota s časem roste, takže se stává i investičním kouskem.

Hermès očekává růst tržeb i v tomto roce, konkrétní číslo ale módní dům neuvedl. Dumas však podle agentury Reuters v hovoru k výsledkům dodal, že uvedl, že do tohoto roku vstupuje „s důvěrou“.

Hermès může předstihnout Louis Vuitton a stát se největší luxusní značkou

Nový vládce luxusu? Na současného krále Louis Vuitton se dotahuje jeho konkurent

Značka luxusního zboží Hermès má potenciál překonat v příštích letech značku Louis Vuitton ze skupiny LVMH a stát se největší luxusní značkou podle tržeb. Uvedla to agentura Bloomberg s odvoláním na zprávu analytiků banky Citigroup.

Přečíst článek

Salma Hayek s manželem Francoisem-Henri Pinaultem (vpravo)

Francouzští králové luxusu zestárli. Co čeká jejich impéria?

Arnault a Pinault, dva francouzští rivalové, vlastníci domů s nejvyšší módou. Jednomu patří Louis Vuitton a Dior, druhému Gucci a Balenciaga. Leckdo si je plete. Nápověda: Pinault mladší má za ženu Salmu Hayek. Arnault je ale větší a úspěšnější, zvlášť v posledních letech.

Přečíst článek

Ikonické Birkinky zdraží. Zákazníkům to ale nevadí

Vyrábí kabelky v ceně bytu. A o zákazníky nemá nouzi. Francouzský módní dům Hermés výrazně zvýšil tržby. A oznámil, že zdraží. Zaměstnancům ale vyplatí štědrý bonus.

Přečíst článek

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Rtěnka od Diora za deset tisíc. Trh s krásou propadl ultraluxusu, módní domy nabízejí sběratelské kousky

Přečíst článek
Doporučujeme