Adidas vsadil na retro a vyplatilo se. Jenomže kvůli nejistotě akcie padají

Adidas potvrdil svou rostoucí formu, když ve druhém čtvrtletí překonal očekávání analytiků a vykázal solidní zisk, a to navzdory ekonomickým turbulencím a obchodní nejistotě. Retro modely tenisek jako Samba dál táhnou poptávku, zatímco firma zůstává opatrná kvůli možným dopadům cel ze strany USA. Investoři se komplikovaného výhledu obávají a akcie klesají o více než devět procent.
Německá značka sportovního oblečení Adidas zaznamenala ve druhém čtvrtletí letošního roku vyšší než očekávaný provozní zisk, přičemž poptávku nadále táhnou retro modely tenisek jako Samba. I přes rostoucí ekonomickou nejistotu, kterou vyvolávají možné dopady celní politiky USA, si německý výrobce sportovního oblečení udržuje silnou výkonnost, píše server Bloomberg.
Podle firemního prohlášení dosáhl provozní zisk za období 546 milionů eur (630 milionů dolarů), čímž předčil očekávání analytiků, kteří v průměru odhadovali zisk ve výši 503 milionů eur. Tržby činily 6 miliard eur, což bylo mírně pod odhady, zejména kvůli posílení eura, které tlumí zahraniční výnosy.
Tarify USA brzdí výhled
Přestože firma vykazuje silné výsledky, generální ředitel Bjorn Gulden upozornil, že nejistota kolem amerických cel stále brání zvýšení celoročního výhledu. Podle Guldna by náklady spojené s celními poplatky v USA mohly letos vzrůst až o 200 milionů eur.
„Momentálně jsme si jistí, že plánovaný zisk mezi 1,7 až 1,8 miliardami eur letos doručíme,“ uvedl Gulden. „Ale situace se může změnit – i pozitivně, pokud se zmírní současné překážky.“
A na to jsou investoři mimořádně citliví. Akcie společnosti vyrábějící tenisky s kultovním logem tak dneska od zahájení obhodování klesají velmi rychlým tempem, aktuálně o více než devět procent.
Golden Goose, módní značka na první pohled rozpoznatelná díky dominantní hvězdě, vznikla v Benátkách roku 2000. Nyní připravuje první akciový úpis. Ze vstupu na burzu chce majitel značky Golden Goose Group, investiční skupina Permira, získat 600 milionů dolarů.
Italské luxusní tenisky jdou na burzu. Firma chce získat čtrnáct miliard
Trhy
Retro táhne
Silný výsledek je poháněn zejména dvouletou vlnou zájmu o retro modely. Vše odstartoval populární model Samba, sortiment se následně rozšířil o další třípruhové tenisky s nostalgickým designem, které nacházejí příznivce napříč kontinenty – od Latinské Ameriky po Čínu.
Adidas podle firmy udržuje zájem o model Samba pravidelným doplňováním atraktivních variant – např. s kovovými efekty nebo zvířecími vzory. Zároveň navyšuje dostupnost oblíbených modelů s tenkou podrážkou, jako jsou Tokyo (100 €) nebo Adiracer (120 €).
Adidas dosáhl dvouciferného růstu tržeb ve všech regionech. V Severní Americe tržby vzrostly o 15 procent, v Číně o 11 procent, a to navzdory širšímu zpomalení spotřeby na tamním trhu.
Zisková marže dosáhla 51,7 procenta, mírně nad očekáváním, čemuž pomohly nižší náklady na dopravu, méně slev a optimalizace produktových nákladů. Pozitivní vlivy zatím převážily nad negativními faktory, jako jsou silné euro a zvyšující se cla, která začala firmu zasahovat právě ve druhém čtvrtletí.
Investoři nyní sledují, zda si Adidas dokáže udržet tempo tváří v tvář novým tarifním opatřením administrativy prezidenta Donalda Trumpa, globálním ekonomickým nejistotám a také snahám hlavního rivala Nike o obrat po sérii slabších let.
Šéf Adidasu Björn Gulden chce propustit v německé centrále zhruba každého jedenáctého zaměstnance. Uvádí to zdroj agentury Reuters. O plánech na propouštění už dříve informoval německý list Manager Magazin.
Adidas chystá v Německu propouštění. Padáka dostane každý jedenáctý zaměstnanec
Zprávy z firem
Loro Piana se stal symbolem fenoménu quiet luxury, tedy nenápadného luxusu pro skutečně bohaté, který proslavil seriál Succesion. Teď má italská značka problém. Bude ho hlídat soud za prohřešky čínského partnera, který pro ni šil.
Italská móda od Číňanů? Luxusní Loro Piana má problém
Zprávy z firem
Hit letošního léta, míchaný drink Spaghett, prý naznačuje ekonomickou recesi. Je to nejlevnější koktejl, co se dá namíchat doma.
Drink jako od Ládi Hrušky. Světový hit, kde je místo prosecca obyčejné pivo
Enjoy
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.