Sázka na retro sype. Adidas loni zpětinásobil provozní zisk
Německý výrobce sportovního oblečení a obuvi Adidas loni zpětinásobil provozní zisk na 1,337 miliardy eur (zhruba 33,6 miliardy korun) z 268 milionů eur v předchozím roce.
Tržby společnosti se v loňském roce zvýšily o 11 procent na zhruba 23,7 miliardy eur. V samotném čtvrtém čtvrtletí meziročně vzrostly dokonce o 24 procent na téměř šest miliard eur. Firma ve čtvrtém čtvrtletí podle předběžných údajů vykázala provozní zisk 57 milionů eur po ztrátě 377 milionů eur před rokem.
„Velice mě těší, jak se čtvrté čtvrtletí i celý loňský rok pro Adidas vyvíjely,“ uvedl v předběžné výsledkové zprávě šéf podniku Björn Gulden. „Jasně vidíme, že zájem spotřebitelů i maloobchodníků o naše produkty roste,“ dodal.
Společnost Adidas si znovu získala přízeň maloobchodních partnerů díky silné poptávce po klasických modelech tenisek, jako jsou Samba, Spezial a Campus. „Tyto retro styly sehrály významnou roli při získávání zpět místa v regálech obchodů, kde se mezitím prosadily novější značky jako Hoka společnosti On Holding AG a Deckers Outdoor Corp,“ uvádějí analytici brokerské společnosti XTB.
Gulden rovněž vyjádřil optimismus ohledně dalšího vývoje. „Vidíme potenciál pro zvyšování svého podílu na všech trzích,“ prohlásil. Upozornil nicméně, že v současnosti panuje velká makroekonomická nejistota.
Konečné výsledky za loňský rok Adidas zveřejní 5. března, kdy rovněž představí finanční výhled pro letošní rok.
Německým politikům se nelíbí, že fotbalová reprezentace od roku 2027 nebude hrát v dresech vyráběných domácí firmou Adidas. Rozhodnutí Německého fotbalového svazu (DFB) dát přednost americkému výrobci sportovní módy Nike považují za nevlastenecké, napsal deník Die Welt na svých internetových stránkách.
Německá ostuda. Fotbalisty nově oblékne Nike, Adidas končí
Zprávy z firem
Češi se konečně dočkali. To, co je v tuzemsku po léta běžné, proniklo do módního světa. Outdoorové a užitkové oblečení pro denní nošení ve stále větší míře konkuruje streetwearu, který dlouho vládl. Výjimkou dnes nejsou outdoorové a pracovní bundy, overaly, kalhoty i turistické boty v kolekcích luxusních módních domů. S cenovkou převyšující i tisícovku eur.
Oblečení na ryby nebo na stavbu? I za tisíce eur. Outdoor dobývá luxusní módu
Enjoy
ZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Myslet na budoucnost. To je hlavní téma zimního vydání magazínu Newstream CLUB. Hvězdou magazínu je Rony Plesl, který v rozhovoru poodkrývá velké plány pro další roky, které chce strávit v novém ateliéru za Prahou. Dále si můžete přečíst rozhovor s miliardářem a investorem Michalem Zahradníčkem, který před rokem otevřel fond Life BioCEEd a hledá skryté poklady ve vědeckých laboratořích.
Se svými vizemi budoucnosti se podělí i další výrazné figury českého veřejného dění včetně technologického evangelisty Petra Máry nebo ekonoma a filozofaTomáše Sedláčka.
O zachování hodnot, tradic a budování odkazu hovoří Štěpán Laichter, který opravuje rodový dům na pražských Vinohradech od architekta Kotěry.
Čeští a slovenští dolaroví milionáři prožívají dobré časy. A to nikoli jen kvůli úspěchům v podnikání, ale také díky situaci na trzích, ukazuje nejnovější vydání Wealth Reportu, který ve spolupráci s agenturou Perfect Crowd připravila J&T Banka. Výnosy z akcií se vůbec poprvé staly hlavním zdrojem příjmů, když překonaly i výnosy z podnikání. A co je neméně podstatné: většina respondentů očekává, že dobře bude i nadále, třeba kvůli investicím do private equity. Kam dále tuzemští milionáři investují? I to zjistíte v novém vydání magazínu Newstream CLUB.
Desáté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo magazínu se můžete těšit opět na jaře.