Google nabízí Evropě změny v oblasti reklamy. Řeší střet zájmů
Americký internetový gigant Google předložil Evropské komisi návrhy, které by měly vydavatelům a inzerentům usnadnit používání jeho technologie pro internetovou reklamu. Staví se však proti výzvě evropských regulátorů, aby svůj střet zájmů v oblasti internetové reklamy řešil prodejem části svých aktivit. Informovala o tom dnes agentura Reuters.
EK v září vyměřila Googlu pokutu přes 71 miliard korun. Tvrdí, že podnik upřednostňuje své vlastní služby v technologií zobrazování online reklamy na úkor konkurence, inzerentů a vydavatelů. Zneužívá tak podle ní svého postavení na trhu.
Komise dala firmě na vyřešení střetu zájmů v oblasti internetové reklamy čas do listopadu. "Náš návrh plně zohledňuje rozhodnutí EK, aniž by došlo k rušivému oddělení aktivit, jež by poškodilo tisíce evropských vydavatelů a inzerentů, kteří používají nástroje Googlu k rozvoji svého podnikání," uvedla nyní společnost Google. "Náš plán zahrnuje okamžité produktové změny, jež ukončí specifické praktiky, vůči kterým má komise výhrady," dodala.
Evropská komise již dříve naznačila, že jediným řešením střetu zájmů v internetové reklamě by mohlo být odprodání části služeb ze strany Googlu. Zdroje agentury Reuters uvedly, že EK by společnosti Google mohla v pozdější fázi oddělení části aktivit nařídit, pokud by firma pokračovala v praktikách narušujících hospodářskou soutěž.
Google, který je součástí technologického konglomerátu Alphabet a provozuje nejpoužívanější internetový vyhledávač na světě, je světovou jedničkou v internetové reklamě.
Společnost OpenAI, tvůrce ChatuGPT, představila nový prohlížeč Atlas. Ten chce konkurovat vyhledavači Googlu. Podle expertů je to krok o operačnímu systému na bázi AI, což přinese řadu rizik.
Prohlížeč ChatGPT Atlas chce konkurovat Google. Přinese to spoustu rizik, varuje expert
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.