Musk prolomil tabu. Pustí reklamy do svého AI chatbota

V odpovědích na dotazy uživatelů Groku se budou objevovat placené příspěvky, oznámil Elon Musk plány, které má se svou firmou na umělou inteligenci xAI. Bude měnit reklamy také na své sociální síti X, dříve Twitter.
Akademici i řada osobností veřejného života už nějakou dobu diskutují o rizicích bezpečí umělé inteligence pro uživatele. I Elon Musk měl donedávna takové obavy, dokonce žaloval firmu Open AI za to, že se zpronevěřila své původní myšlence být veřejně prospěšnou organizací. Se svou firmou má evidentně ale méně veřejně prospěšné úmysly. Oznámil, že chce zavést reklamy do odpovědí chatbota Grok a s pomocí umělé inteligence posílit reklamní byznys sociální sítě X. Deník Financial Times upozornil, že tento krok následuje nedlouho poté, co z firmy odešla šéfka X Linda Yaccarino.
Během středeční diskuse s inzerenty, vysíláné na platformě X, řekl miliardář, že jeho společnost umožní obchodníkům platit za to, aby se jejich nabídky objevovaly v odpovědích chatbota. Grok byl vyvinut Muskovým start-upem xAI, který je od letoška také majitelem sociální sítě X.
„Doposud jsme se zaměřovali pouze na to, aby byl Grok nejchytřejší a nejpřesnější umělou inteligencí na světě, a myslím, že se nám to z velké části podařilo. Nyní se tedy zaměříme na to, jak zaplatit za ty drahé grafické procesorové jednotky GPU,“ řekl Musk. „Pokud se uživatel snaží vyřešit problém v Groku, pak by reklama na konkrétní řešení byla v tu chvíli ideální,“ dodal.
Prokletí Twitteru
Musk chce měnit reklamy i na síti X, zlepšit zde cílení reklam pomocí technologie xAI. X rozeslala inzerentům dopis, v němž se chlubí, že za poslední dva roky prošla kompletní transformací - vylepšila své reklamní aukce, což prý vedlo k „výraznému snížení nákladů“ pro firmy, které se ucházejí o sloty. Také uvedla, že s pomocí xAI vylepšila relevanci reklam a přetrénovala modely, které měří, kdy se kliknutí na reklamu promění v prodej.
Objem konverzí - tedy když si uživatel koupí produkt zobrazný v reklamě - se u webové reklamy od června zvýšil o 40 procent. Musk v diskusi s inzerenty také uvedl, že jeho cílem je překonat prokletí Twitteru jako místa, kam uživatelé „chodili deset let a nikdy si nic nekoupili, protože reklamní systém jim ve skutečnosti nikdy neukázal, co chtěli“.
Musk tím, že připustil reklamy v chatbotu, prolomil dosavadní tabu. Nákupčí inzerce z řad agentur a klientů na to tlačí, ale například OpenAI, tvůrce ChatGPT, dosud popíral takové plány kvůli obavám z negativní reakce veřejnosti. ChatGPT se navíc živí prostřednictvím prémiového předplatného. Podobně Google nezobrazuje ve svém chatu Gemini žádné cílené reklamy.
Americký provozovatel placené streamovací platformy Netflix ve druhém čtvrtletí zvýšil čistý zisk meziročně o 45,5 procenta na 3,13 miliardy dolarů (66,4 miliardy korun). Firma o tom ve čtvrtek informovala ve své výsledkové zprávě.
Netflix bohatne a herci zuří. Začíná nová éra zábavy s AI ve filmech
Enjoy
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.