Cestovní ruch roste. V českých hotelech se v létě ubytovalo téměř osm milionů hostů
V hotelech, penzionech či kempech v Česku se ve třetím čtvrtletí ubytovalo 7,9 milionu hostů, meziročně o 1,4 procenta více.
V českých hotelech přibylo hostů ze zahraničí, počet českých hostů stagnoval. V porovnání s loňským létem hosté strávili v tuzemských ubytovacích zařízeních i více nocí. Počet jejich přenocování se zvýšil o procento na 21,2 milionu nocí, informoval na svém webu Český statistický úřad.
"Příjezdy rezidentů do ubytovacích zařízení ve třetím čtvrtletí v porovnání se stejným obdobím minulého roku stagnovaly a nerezidentů se ubytovalo o 3,3 procenta více," uvedl vedoucí oddělení statistiky cestovního ruchu a životního prostředí ČSÚ Roman Mikula.
Z hlediska regionů podle statistiků v letních měsících meziročně ubylo turistů v hotelech a penzionech v Královéhradeckém, Jihočeském, Středočeském a Ústeckém kraji a na Vysočině. V ostatní krajích jich přibylo.
Zářijová globální data analytické společnosti STR přinesla aktuální pohled na vývoj hotelového trhu ve světě, v Evropě i v České republice. Zatímco české hotely zaznamenaly meziroční růst tržeb o 5,2 procenta, většina Evropy spíše stagnuje – a velké trhy dokonce hlásí pokles.
České hotely odolávají evropské stagnaci. Varování však přichází z Německa a Francie
Enjoy
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

