Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Češi stále častěji vyrážejí na dovolenou mimo hlavní sezónu. Lákají je i lepší ceny

Dubrovník
iStock
 ČTK

Stále více Čechů vyráží k moři mimo hlavní sezonu, tedy například v květnu a v září. Lákají je zejména snesitelnější teploty, méně přeplněné pláže či ceny, které mohou být až o třetinu nižší, uvádí cestovní kanceláře a agentury.

Na vyšší poptávku podle nich některé hotely reagují i tím, že jsou otevřené celý rok. Vrchol zájmu o dovolené je však nadále v červenci a v srpnu, a to především kvůli školnímu volnu. Část z cestovních kanceláří by proto ocenila klouzavé prázdniny, aby se poptávka ještě více rozprostřela.

Asociace cestovních kanceláří ČR podle svého místopředsedy Jana Papeže už dříve navrhovala rozložit prázdniny mezi jednotlivé kraje na období od června do září. „Bohužel školské odbory byly proti,“ řekl. V podobné formě by klouzavé prázdniny podle mluvčí cestovní kanceláře Blue Style Lucie Hasman uvítaly i majitelé hotelů.

Nabídku mimo hlavní sezonu cestovní kanceláře dlouhodobě rozšiřují, například Alexandria na druhou polovinu letošního září přidala několik letadel. „Zájem o termíny nejen v hlavní sezoně si samozřejmě uvědomují i hoteliéři. Vezmeme-li jako příklad Bulharsko, tak před deseti lety tam pro mnoho hotelů sezona v podstatě končila v půlce září, dnes je standardem poskytovat plné služby na maximální úrovni do konce září či déle,“ řekl její mluvčí Petr Šatný.

Elektromobilem k moři. Nebojte se toho, není to žádná kovbojka, vzkazují cestovatelé

Cesta k moři je pro mnohé vrcholem letní dovolené. Elektromobil přináší novou dimenzi cestování, ale vyžaduje pečlivější plánování. Zeptali jsme se několika majitelů automobilů na baterky na jejich reálnou zkušenost s jízdou k moři. A ti vzkazují: Není to žádná věda a krátké dobíjecí pauzy jsou příjemným osvěžením. Přidáváme i tipy na aplikace s informacemi o dobíjecích místech, které by se vám mohly hodit.

Přečíst článek

Do Chorvatska nejen v létě

Mimo hlavní sezonu chce čím dál více Čechů poznávat také Chorvatsko. „Jadranská riviéra v Chorvatsku se postupně mění v celoroční dovolenkovou destinaci,“ uvedla ředitelka cestovní kanceláře Travel Family Blanka Hrubá. V Exim Tours je pak podle mluvčího Petra Kostky na podzim oblíbený Egypt.

FOTOGALERIE: Michelinská restaurace v Chorvatsku

Ceny dovolených mimo hlavní sezonu jsou nižší o 15 až 20 procent, lze ale také najít i o třetinu levnější nabídky, řekla mluvčí cestovní agentury Invia Jiřina Ekrt Jirušková. Podobně se vyjádřila také výkonná ředitelka Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Kateřina Chaloupková - podle ní lze dovolené mimo hlavní sezonu zakoupit o pětinu až čtvrtinu levněji.

Jirušková rovněž uvedla, že někteří Češi raději stráví léto doma a za mořem se vydají na podzim a v zimě, kdy je v Česku ošklivé počasí. „Nejčastěji na dovolenou mimo prázdniny míří páry všech věkových kategorií, rodiny s předškolními dětmi či senioři. Výjimkou ale nejsou ani skupiny přátel a takzvaní singles cestovatelé,“ řekla mluvčí Čedok Kateřina Pavlíková.

pláž Maya Bay

Češi začali skupovat letenky na zimní dovolené. Kraluje Asie

Češi začali nakupovat letenky na listopad a prosinec, podle prodejců letenek budou od září do prosince do zahraničí létat více než loni. Prodejci letenek zaznamenali kvůli podzimním prázdninám na poslední říjnový týden o čtvrtinu rezervací více než loni, v týdnu na přelomu listopadu a prosince je počet rezervací zatím přibližně o deset procent vyšší. U většiny prodejců letenek převažuje exotika, zejména pak země jihovýchodní Asie.

Přečíst článek

Podzimní dovolenou si řada klientů podle kupuje již v předstihu, a nabídek na poslední chvíli, takzvaných last minute, tak ubývá. „Nabídky na září i říjen přesto stále jsou, kdo chce ale v těchto měsících odcestovat, už by s rezervací neměl příliš otálet,“ dodala Pavlíková.

Některé cestovky také upozornily na to, že zájem o cestování stoupá obecně a lidé na dovolenou vyráží i několikrát do roka.

„K tradiční letní dovolené přidávají ještě exotickou dovolenou během zimy - tady výrazně pomáhá zvyšující se počet přímých letů z ČR do vzdálených exotických destinací,“ míní Jan Bezděk, mluvčí skupiny DER Touristik CZ, kam patří cestovní kanceláře Fischer či Exim Tours. Hasman očekává, že loňskou zimní sezonu, která byla podle ní pro Blue Style rekordní, ta letošní překoná.

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Západ slunce na pláži. Ostrov Nosy Be, Madagaskar.

Kam Češi jezdí na dovolenou? Exotika je na vzestupu, Chorvatsko ztrácí dech

Přečíst článek
Stanislav Bartoška

Jak ušetřit na letenkách? Nejlevnější jsou v úterý a ve středu, říká šéf nové cestovky

Přečíst článek
Doporučujeme