Bard vs. ChatGPT. Souboj inteligentních chatbotů začíná, Google zpřístupnil projekt konkurující Microsoftu

Americká internetová společnost Google v úterý zpřístupnila veřejnosti konverzačního robota Bard. Konkurovat bude službě ChatGPT vytvořené společností OpenAI, kterou podporuje Microsoft. Přístup k Bardovi je možný zatím jen ze Spojených států a Británie, uvedla agentura AFP.
Google je dceřinou společností skupiny Alphabet a předtím ponechával použití Barda jen schváleným testerům. Narychlo ho představil na začátku února, kdy byla v popředí zájmu služba ChatGPT. Mezi oběma podniky se tak rozpoutal závod o to, který z nich zpřístupní umělou inteligenci více uživatelům. Cílem je změnit způsob, jakým lidé pracují.
Microsoft s velkou slávou představil novou podobu svého internetového vyhledávače Bing a prohlížeče Edge, do nichž za miliardy dolarů ve spolupráci se startupem OpenAI zapojil umělou inteligenci. A první reakce renomovaných expertů jsou nadšené. Jestli někdo může zbourat dlouholetou dominanci Googlu na trhu, tak právě nový Bing, míní. Ovšem ani v Googlu nespí. Svět čeká dlouho nemyslitelný boj o podíl na trhu vyhledávačů, který z reklam přináší více než sto miliard dolarů ročně.
Vyhledávání už nebude jako dřív. Bing s umělou inteligencí může rozbít dominanci Googlu, míní experti
Money
Rozhraní tvoří webová stránka oddělená od vyhledávače Google s prostorem, kam uživatel může zadat otázku. „Z testování Barda jsme se hodně naučili a dalším důležitým krokem k jeho vylepšení je získat zpětnou vazbu od více lidí," napsali viceprezidenti Googlu Sissie Hsiaová a Eli Collins.
Bard má stále ještě své mouchy
Bard vychází z jazykového modelu LaMDA, který Google navrhl pro generování chatbotů. Kalifornská společnost jej představila v roce 2021.
Oba vedoucí pracovníci Googlu uznávají, že použitý program LLM generující odpovědi na otázky formulované v běžném jazyce „není bezchybný" a může „nabízet nepřesné, zavádějící nebo nepravdivé informace". Hsiaová a Collins v rozhovoru s deníkem The New York Times (NYT) uvedli, že Google zatím nevytvořil obchodní model a strategii zpeněžení Barda.
Šéf společnosti OpenAI, z jejíž dílny vzešel chatovací robot ChatGPT, má podle médií trochu obavy z umělé inteligence a z toho, jak ovlivní pracovní sílu, volby a šíření dezinformací. Společnost OpenAI koncem loňského listopadu ChatGPT zdarma zpřístupnila veřejnosti a systém si rychle získal popularitu. Na základě jednoduchých dotazů dokáže generovat články, eseje, vtipy, ale i poezii. Jako pomocníka ho mimo jiné používají programátoři či marketéři.
OpenAI má obavy z vlastního chatbota. Lidi připraví o práci
Leaders
Umělá inteligence se stále hlasitěji hlásí o slovo. Tedy přesněji: lidé hrající si s programem ChatGPT nyní již vlastněným Microsoftem stále častěji zaplavují veřejný prostor produkty jejich hrátek s umělou inteligencí. Spolu s tím se údajně rozjíždí debata, které profese tento nebo nějaký podobný program nahradí. My novináři jsme údajně první na ráně. Tak hned na začátku můžeme začít s tím, že to ani náhodou. Text je aktualizován po námitkách odborné komunity, že ChatGPT je naprogramován se znalostmi do roku 2021 a na otázku autora tedy nemohl odpovědět.
Stanislav Šulc: Zeptal jsem se chatbota, co se děje v politice. Neodpověděl, protože je starý a hloupý
Názory
Brno a nadšení pro fajn lidi a nápady svedly dohromady dva investory dvou generací, kteří skrze Jinej fond podporují nadějné projekty. Spoluzakladatelé fondu, zkušený investiční matador a miliardář Jiří Hlavenka a ve své době vůbec nejmladší český podnikatel Jan Sláma, společně investovali do startupů v jejich nejranější fázi rozvoje desítky milionů korun. Jak dobře šlape tato synergie zkušeností a mladého elánu? Kde vidí investiční příležitosti? A proč se čeští startupisté oproti těm ze Západu drží víc při zemi, prozrazuje investorské duo v dalším díle seriálu Young Money Patrika Borýska.
Buzz kolem ChatGPT nechápeme, říká miliardář Hlavenka i třiadvacetiletý podnikatel
Money
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?