Balík do ruky v konkrétní čas. Slotové doručení míří za hranice velkých měst
Technologicko-logistické firmy DODO a GLS zahájily pilotní spolupráci, díky níž si zákazníci mohou vybrat konkrétní den a časové okno doručení. Prvním zapojeným partnerem je Pilulka.cz, projekt je ale od začátku otevřený všem e-shopům, které chtějí nabídnout přesné časové doručení.
Dnes je tato služba běžná hlavně ve velkých městech. Cílem partnerství je dostat ji i do okresních a krajských měst, což by zpřístupnilo slotové doručení většině domácností.
„Věříme, že doručení na adresu má i v dnešní době své pevné místo a slotové doručení je chybějící vylepšení, které zákazníkům přináší větší komfort a kontrolu,“ říká ředitel GLS pro Česko Petr Pěcha.
Propojení technologií i logistiky
GLS v projektu zajišťuje svoz zásilek a celostátní logistickou infrastrukturu. DODO přidává technologii a operativu poslední míle včetně plánování časových oken přes svou platformu GAIA.
Nová studie publikovaná v září 2025 přináší dosud nejkomplexnější pohled na to, jak se časování jídel u starších dospělých mění v průběhu let a jak souvisí s morbiditou, genetickými predispozicemi a dlouhodobou mortalitou. Výzkum, který probíhal více než třicet let na rozsáhlém vzorku starších dospělých, ukazuje, že denní rozvržení příjmu potravy úzce odráží fyzické i psychické zdraví a jeho změny mohou sloužit jako hodnotný ukazatel biologického stavu organismu.
Biohacking: Pozdní snídaně? Vědci ji spojují s vyšším rizikem nemocí i smrti
Enjoy
„Slotové doručení je novým standardem, který zákazníci žádají napříč kategoriemi. Naší rolí je umožnit, aby ho mohli nabídnout i menší e-shopy, nejen ti největší hráči,“ doplňuje zakladatel DODO Michal Menšík.
Pražský standard i v regionech
Pilotní provoz bude nejprve fungovat v Praze a Brně. V dalších fázích by mělo být doručení na čas dostupné i v ostatních regionech.
Slotové doručení už využívají například Dr. Max, Decathlon, Samsung nebo Pet Center. Potenciál nachází zejména v kategoriích jako léky, elektronika, kosmetika nebo chovatelské potřeby.
„Možnost zvolit si přesný čas doručení si naši zákazníci rychle oblíbili. Díky propojení DODO a GLS můžeme službu nabídnout i v Brně, i když sklad máme v Praze,“ říká marketingový ředitel Pilulky Jiří Caudr.
Podle Eurostatu nakoupilo v posledním roce on-line 86 procent Čechů, což řadí českou e-commerce na evropskou špičku. S rostoucím objemem on-line nákupů roste i poptávka po přesnějším doručování.
„I když se teď často mluví hlavně o boxech, my chceme dál rozvíjet i doručení na adresu. Nová spolupráce je způsob, jak zlepšit zákaznickou zkušenost,“ dodává Pěcha z GLS.
Milan Kubek se 8. listopadu stal už popáté prezidentem České lékařské komory. Šéfem organizace, v níž musí být registrován každý český lékař, je od roku 2006. S nastupující vládou bude opět bojovat o více peněz pro zdravotnictví. Chce zvýšit zdravotní pojištění. „Pokud vám chybějí velké peníze, je třeba hledat opatření, která se asi nebude nikomu líbit,“ říká Kubek.
V IKEM vám transplantují cokoliv kamkoliv, ale padesát kilometrů od Prahy neseženete pediatra, říká Milan Kubek
Leaders
Ambice přesahují Česko
DODO i GLS plánují službu časového doručení dále rozšiřovat — v Česku i v zahraničí. Střednědobým cílem je dostupnost slotového doručení ve všech okresních městech, dlouhodobým pak jeho implementace na dalších evropských trzích.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.