Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Analýza: Big Tech firmy chtějí do herního průmyslu. Zatím jim to moc nejde

Netflix, ilustrační foto
iStock
Stanislav Šulc

Netflix koupil první herní studio a Amazon konečně vydal svou očekávanou onlinovku Nový svět. Naplní se konečně predikce, že Big Tech firmy začnou vydělávat na herní branži?

Reklama

Propojení velkých technologických firem, jako jsou Amazon, Google, Microsoft, Apple či Netflix, s herním průmyslem by mělo být na první pohled přirozené. Přeci jen cílí na podobné publikum, mají neuvěřitelné možnosti, ať už softwarové, nebo hardwarové, umějí kontrolovat celý řetězec od návrhu produktu po jeho distribuci. A vše mají podloženo daty, takže velmi často dokážou prodat doslova cokoli.

Tencent, ilustrační foto

Game on. Čínský Tencent za miliardy koupil další herní studio

Čínská společnost Tencent koupí britského vývojáře videoher Sumo za 1,27 miliardy dolarů (27,6 miliardy korun). Tencent tak rozšíří své portfolio videoher, které se umísťují na předních místech žebříčků oblíbenosti, a posílí celosvětově svoji pozici.

Přečíst článek

Herní průmysl se pak v poslední dekádě stal jednou z nejvýnosnějších branží celého kreativního průmyslu, navíc jej - na rozdíl od filmového, hudebního či mediálního průmyslu -nezasáhl ani problém s pirátstvím, protože ten herní branže vyřešila už dávno a inspirovala tím další segmenty kreativního průmyslu. Ostatně právě u herních vývojářů se v mnohém inspirovali také české a slovenské mediální domy při zavádění placených webových produktů.

Tedy svatba gamingu a „Big Tech” světa se již léta očekává a vlastně k ní již postupně dochází. Google například provozuje online herní prostředí Google Stadia, Apple má podobný systém Apple Arcade (oba jsou zejména distribučními kanály). Amazon má platformu Twitch a také vlastní herní studio, do kterého podle agentury Bloomberg pumpuje miliardu dolarů ročně. Microsoft letos učinil obří akvizici, když za 7,5 miliardy dolarů koupil veleúspěšné studio Bethesda. A nyní podobný krok udělal také Netflix, který koupil své první herní studio Night School Studio.

Hry podle seriálů

Netflix zároveň s akvizicí oznámil také vydání několika her, které naznačují, na čem chce globální televize stavět svůj herní úspěch. Jsou to hry, které vycházejí z populárních seriálů, zejména Stranger Things, z něhož se stala doslova kultovní záležitost a kolem kterého je již velmi bohatý merchandisingový vesmír. Vydávat hry z tohoto světa je velmi zajímavý počin a naznačuje, že by Netflix mohl v gamingu uspět.

Podle vyjádření společnosti chce Netflix své hry nabízet předplatitelům zdarma. Je však více než jisté, že zároveň uvedením her chce lákat zejména mladší publikum, které doposud nemělo příliš potřebu mít Netflix předplacený.

Netflix, ilustrační foto

Netflix bude streamovat i videohry. Už hledá vývojáře

Americký Netflix chce rozkročit do nové sféry. Vedle filmů, seriálů a dokumentů chce na své streamovací platformě nabízet i videohry. Už od příštího roku.

Přečíst článek

Na oznámení o nákupu herního studia pozitivně reagovaly také akcie Netflixu, paradoxně daleko lépe než před několika měsíci na ohlášení rekordních zisků. Netflix se totiž podle analytiků ocitl na klíčové křižovatce, kdy již neměl příliš růstový potenciál pro svůj původní byznys model, a právě herní branže, kterou se nyní pokusí dobýt, může být pro něj zásadní. A právě na to sázejí také investoři.

Bod zlomu pro Amazon

Nicméně dosavadní snaha Big Tech sektoru uspět v herní branži naznačuje, že to může být cesta velmi trnitá. A není poučnějšího příkladu, než který poslední dekádu prožil Amazon. Ten proslul schopností prodat téměř vše, nač sáhne, a proměnit to v zisk. „Až na herní průmysl,” uvedla letos v lednu agentura Bloomberg, když popisovala trable Amazon Game Studio. Podle Bloombergu se studio poslední léta trmácelo od neúspěchu k neúspěchu, ročně pohltilo miliardu dolarů a stále čekalo na bod zlomu. Tím se měla stát onlinovka Nový svět s původním datem vydání v květnu 2020. Kvůli řadě odkladů se však hráčům nakonec plnohodnotně ukázala až nyní.

„S Novým světem prostě musíme prorazit. Už kvůli morálce našeho týmu,” prohlásil pro New York Times Christoph Hartmann, viceprezident Amazon Games. „Necítíme, že by nás vedení Amazonu přestalo podporovat, naopak. A čekám, že jakmile přineseme hit, což od Nového světa čekáme, bude ta podpora ještě lepší, tím jsem si jist,” dodal Hartmann.

Společnost Apple vyšetřuje německý antimonopolní úřad. Zaměří se na její praktiky ohledně jejího obchodu s aplikacemi.

Apple ustoupil vývojářům aplikací, přijde o část příjmů

Americká společnost Apple se rozhodla ustoupit ve sporu s vývojáři a po dohodě s nimi umožní, aby tvůrci aplikací mohli přímo kontaktovat zákazníky a informovat je o jiných možnostech platby než přes virtuální obchod App Store, který patří Applu.

Přečíst článek

A zatím to vypadá, že by se to skutečně mohlo Amazonu povést. Podle distribuční platformy Steam má Nový svět aktuálně 700 tisíc aktivních hráčů, což je velmi povedený start.

Propojení Big Tech firem s herní branží bude velmi zajímavé sledovat, stejně jako to, jak se případné úspěchy Netflixu a Amazonu na tomto poli projeví na akciích tradičních vývojářů, jako jsou Electronic Arts či Activision Blizzard.

Apple

Epic Game jde tvrdě proti Applu. Chce ještě víc oslabit App Store

Americká společnost Epic Games, tvůrce hry Fortnite, se odvolá proti pátečnímu rozhodnutí soudu v jejím sporu s firmou Apple. Soud vyhověl stížnosti Epic pouze částečně a v mnoha bodech vyznělo rozhodnutí ve prospěch společnosti Apple, uvedla agentura Reuters.

Přečíst článek

Netflix

Stanislav Šulc: Kauza Netflix aneb Když zisky nejsou nic

Výsledky Netflixu naznačují, že jednu z nejatraktivnějších firem uplynulé dekády čekají trable.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

akciová bublina, ilustrační foto

Technologické akcie zažily nejhorší týden za dvacet let. Hrozí prasknutí bubliny?

Přečíst článek
Šampiony akciových trhů jsou letos technologické firmy. Japonsko a Německo trhly rekord

Šampiony akciových trhů jsou letos technologické firmy s AI. Japonsko a Německo trhly rekord

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Reklama
Doporučujeme