Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Apple ustoupil vývojářům aplikací, přijde o část příjmů

Společnost Apple vyšetřuje německý antimonopolní úřad. Zaměří se na její praktiky ohledně jejího obchodu s aplikacemi.
Pixabay

Americká společnost Apple se rozhodla ustoupit ve sporu s vývojáři a po dohodě s nimi umožní, aby tvůrci aplikací mohli přímo kontaktovat zákazníky a informovat je o jiných možnostech platby než přes virtuální obchod App Store, který patří Applu.

Reklama

Přelomové rozhodnutí oznámil technologický gigant v tiskové zprávě. To je zásadní změna dosavadního postoje, protože Apple se tomu až donedávna bránil.

Apple tvůrcům aplikací zakazoval, aby zákazníky sami e-mailem kontaktovali a nasměrovali na jiné platební metody. Spor se vedl o výši poplatků, které tvůrci aplikací museli Applu odvádět za to, že mohou své aplikace nabízet přes jeho virtuální obchod. Apple vybíral až 30 procent z hrubých tržeb, loni ale tento poplatek snížil na polovinu těm tvůrcům, kteří z prodeje nezískají více než milion dolarů (21,7 milionu korun).

Smarty

Smarty Petra Syrůčka dokončila nákup JRC. Do tří let plánuje zdvojnásobit tržby

Velké plány a také velké změny představil zakladatel řetězce obchodujícího s elektronikou Smarty Petr Syrůček.

Přečíst článek

Nyní mohou vývojáři využívat informace získané ve svých aplikacích, například e-mailovou adresu, ke komunikaci se zákazníky. Mohou jim tedy sdělit, jak za využívání aplikace platit jinak a levněji, než prostřednictvím platební brány Applu.

„Tak jako vždy, vývojáři nebudou Applu odvádět poplatek z žádného nákupu provedeného mimo jejich aplikaci nebo App Store. Uživatelé s takovou komunikací musejí souhlasit a musejí mít právo ji odmítnout,” uvedl Apple.

Vývojáři se bránili neúměrně vysokým poplatkům

Změna přístupu je výsledkem urovnání hromadné žaloby, kterou na Apple podali vývojáři. Ti tvrdí, že Apple zmonopolizoval distribuci aplikací ve svém operačním systému iOS a nákupy v prostředí aplikace. Dosáhnul tak podle nich toho, že vývojáři jsou nuceni Applu odvádět neúměrně vysoké poplatky, poznamenal server CNBC.

Logo SkyShowtime

Do Česka vstupuje nová streamovací služba

Ani Disney +, ani HBO Max. Českým divákům se ještě před těmito prémiovými streamovacími službami představí SkyShowtime, která nabídne tisíce hodin zábavy od celé řady studií.

Přečíst článek

Vedle tohoto sporu, který Apple urovnal, čelí firma značnému tlaku i kvůli tomu, aby změnila pravidla v obchodě App Store i výši poplatků, které vybírá za možnost umístit aplikaci ve svém virtuálním obchodě. Na Apple v tomto ohledu tlačí regulační orgány i zákonodárci po celém světě, zejména v Evropské unii a ve Spojených státech. Tedy na trzích, které si Apple nemůže dovolit ignorovat.

Velkou mediální pozornost k sobě přitáhl spor, který Apple vedl s tvůrcem počítačové hry Fortnite, společností Epic Games. Obě firmy se utkaly před soudem, kde se objevil i šéf Applu Tim Cook. Verdikt zatím nepadl, očekává se ale ještě letos.

Netflix, ilustrační foto

Analýza: Hry jsou pro Netflix nezbytností

Globální televize Netflix údajně zvažuje vstup do herního byznysu. Slovo "údajně" si ale škrtněte. Pro Netflix jsou hry nezbytností. A pořádně se u toho zapotí.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme