Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Technologické akcie zažily nejhorší týden za dvacet let. Hrozí prasknutí bubliny?

akciová bublina, ilustrační foto
iStock
Stanislav Šulc
sta

Index Nasdaq 100, v němž jsou akcie nejznámějších technologických společností, každý den ztrácel 1 procento hodnoty, uvedla agentura Bloomberg. Tak špatný týden populární sektor nezažil dvacet let. Tehdy přitom splaskla takzvaná dotkom bublina.

Amazon – minust šest procent, Tesla – minus 5,26 procenta, Meta (dříve Facebook) – minus více než čtyři procenta. Google – minus dvě a půl procenta. Netflix – minus téměř 22 procent.

A to vše pouze za pátek, poslední obchodní den uplynulého týdne. Jak trefně poznamenala agentura Bloomberg, investoři sázející na růst mohou být rádi za jedinou věc – že se kvůli svátku obchodovalo jen čtyři dny.

Efekt covid vyprchal. Lidé už doma zase cvičí míň

Pandemie je u konce, naznačují propady Netflixu, Pelotonu a Clubhousu

Během koronavirové krize se z nich stali miláčkové lidí nedobrovolně zavřených doma. Díky Netflixu se lidé v pandemii měli na co dívat, díky Pelotonu cvičili, díky sociální síti Clubhouse si spolu povídali. Poslední výsledky Netflixu naznačují, že pandemické kouzlo vyprchalo, totéž platí i pro Peloton. Ani jednomu se nedaří lákat dostatečné množství nových zákazníků. A ještě hůř na tom je Clubhouse, fenomén konce prvního pandemického roku. 

Přečíst článek

Každý z nich totiž slavný technologický sektor přišel o jedno procento hodnoty. Týden plný takovýchto propadů přitom burza Nasdaq specializující se na technologické firmy prožila jen při prasknutí takzvané dotkom bubliny v roce 2000 a po 11. září o rok později.

„Jen v tomto týdnu Nasdaq 100 odepsal 7,5 procenta, což dokonaly tragické výsledky pandemických miláčků, jako je Netflix. Investoři přestávají věřit v postpandemické oživení a s ním spojený růst technologického sektoru. Jen od začátku roku pak indes ztratil 12 procent, čímž má našlápnuto prožít nejhorší měsíc od krize v roce 2008,“ uvedl Bloomberg.

„Výprodeje v poslední hodině seance a kontinuální každodenní propady naznačují, že s technologickým sektorem přestávají mít trpělivost institucionální investoři a snaží se akcií zbavit co nejrychleji,“ prohlásil Chris Murphy ze Susquehanna International Group, která se na obchod s technologickými akciemi soustředí.

Případ Roubal

Netflix, HBO i Disney chtějí české diváky. Jak zareaguje Nova a ostatní?

Do Česka v nadcházejících měsících zamíří tři globální streamovací služby. Doplní tak nabídku interaktivních televizí v čele s Netflixem. Reagovat na to musí také tuzemské stanice. Nova proto tlačí své Voyo a má s ním velké plány. Jaký bude boj o diváka, který se stale více odklání od tradiční televize a zábavu hledá aktivně sám?

Přečíst článek

KFC v Praze

Kuře táhne víc než hovězí. KFC má v Česku nejvíc poboček

Nejširší sítí rychlého občerstvení v České republice je KFC se 114 restauracemi, o pět méně jich má konkurenční McDonald´s. Řetězce se letos plánují rozrůst většinou o několik nových poboček. Vyplývá to z ankety mezi fast food řetězci.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Šéf společnosti Meta Mark Zuckerberg

Balík pro Zuckerberga. Jeho Meta mu z dividendy přihraje stovky milionů dolarů ročně

Přečíst článek
Doporučujeme