Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Miliardář Šoustal se pustil do nového byznysu. Jde o krmiva pro domácí zvířata

Zdeněk Šoustal
Rediculum, užito se svolením
Dalibor Martínek

Zemědělská skupina MJM agro, která patří do skupiny Reticulum miliardáře Zdeňka Šoustala, se pouští do nového oboru. Koupila prémiového českého výrobce krmiva pro domácí zvířata, firmu Krmiva Salač.

Šoustal, který je řazen mezi sto nejbohatších Čechů s odhadovanou hodnotou majetku přes dvacet miliard korun, se věnuje zejména byznysu v oblasti nemovitostí, potravinářství a zemědělství a novým technologiím. Je známý především jako investor a spolutvůrce společnosti Accolade, kde s Milanem Kratinou buduje největší českou síť logistických center.

Nyní jde Šoustal do nového oboru. Získává zavedený maloobchodní a velkoobchodní prodej krmiv pro domácí zvířata. Převezme velkoobchodní distribuci, stejně jako e-shop Propacky.cz i dodavatelskou síť na Slovensku. „Příslibem transakce je třicetiletá historie firmy a exkluzivita na prodej prémiových značek krmiva pro psy a kočky,“ uvádí Reticulum. Celá branže žrádla pro domácí zvířata se v Česku pohybuje v řádu nižších desítek miliard korun ročně.

MY Park

Obchod mezi miliardáři. Šoustal koupil od Krska deset nákupních center v Polsku

Česká developerská společnost MY Park spadající do skupiny Reticulum podnikatele Zdeňka Šoustala koupila v Polsku deset nákupních center. Síť s maloobchodními plochami nazvané A-Centrum koupil MY Park od BHM Group vlastněné dalším českým podnikatelem Tomášem Krskem. Podle informací serveru CzechCrunch se výše transakce pohybuje kolem 1,5 miliardy korun.

Přečíst článek

V oblasti pet foodu chce MJM agro nadále posilovat. „Díky akvizici pet foodu nabízíme celý sortiment krmiva pro chovatelská i domácí zvířata a chceme ho dál rozvíjet. Budeme rozšiřovat naši síť prodejen, které rozumí chovatelům i pěstitelům, a online prodej v Česku i na Slovensku,“ uvádí Radomír Šmoldas, generální ředitel MJM agro.

Společnost MJM agro akvizicí doplňuje svou stávající nabídku krmiv pro chovatele hospodářských zvířat, kteří dlouhodobě poptávají i krmivo a další doplňky pro svá domácí zvířata. Maloobchodní prodej MJM agro má nyní roční obrat 110 milionů korun. Po akvizici se obrat zdvojnásobí. MJM agro je připraveno v segmentu pet foodu růst, ať už organicky, nebo dalšími nákupy.

„Vzali jsme vážně poptávku našich zákazníků a nově jim nabídneme také krmivo pro domácí mazlíčky. Díky získanému e-shopu Propacky.cz a fungující distribuci do celého Česka a Slovenska navíc rozšíříme naše hospodářská krmiva i za hranice regionu,” vysvětluje Zdeňka Václavíková, zodpovědná za segment retailu MJM agro.

Milan Kratina Zdeněk Šoustal z Accolade

Nejdůležitější je vzdělání, říká miliardář a podnikatel roku Milan Kratina

V Polsku vyjde každý rok ze škol osmdesát tisíc inženýrů, což je stejně jako v Německu. Tady nám ujíždí vlak, uvedl Milan Kratina, miliardář a zakladatel společnosti Accolade, v podcastu Realitní Club. Kratina spolu se Zdeňkem Šoustalem získali Jubilejní pětadvacátý titul v prestižní soutěži EY Podnikatel roku 2024 České republiky.

Přečíst článek

Lokální produkty

MJM agro zatím otevřela své podnikové prodejny v patnácti městech na Moravě. Včetně například nové prodejny v Jeseníku, kde podle firmy lidé „velice ocenili pomoc s obnovou svých zahrádek a malých chovů“.

V regionálních prodejnách nabízí MJM agro vše potřebné, aby si lidé mohli vypěstovat zeleninu, nakrmit slepice a králíky. Typické pro prodejny jsou i takzvané regionální koutky, kde lokální výrobci nabízejí své ovoce, zeleninu, vajíčka, sýry nebo zavařeniny.

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Vinařský miliardář Pierre Castel

Vinařský miliardář léta tajil identitu před švýcarským berňákem. Teď musí doplatit stovky milionů franků

Přečíst článek
Potraviny zdraží více, než se čekalo

Lukáš Kovanda: Špatné zprávy pro Čechy. Potraviny zdraží více, než se čekalo

Přečíst článek

Prada dokončila převzetí rivala Versace

Prada
ČTK
 ČTK

Italská módní skupina Prada za 1,375 miliardy dolarů (28,6 miliardy korun) dokončila převzetí svého menšího rivala Versace, uvedla americká společnost Capri Holdings, která byla dosud vlastníkem Versace. Dohoda spojuje dva významné prodejce luxusního zboží z Itálie.

„Po úspěšném dokončení prodeje Versace plánujeme použít výtěžek na splacení většiny dluhu, což výrazně posílí naši rozvahu. Díky této transakci se nám výrazně sníží poměr zadlužení a získáme větší finanční flexibilitu,“ uvedl generální ředitel Capri Holdings John D. Idol.

Prada si teď vede lépe a daří se jí odolávat poklesu prodeje luxusního zboží, s nímž se potýká více firem v odvětví. Versace už nějaký čas hospodaří se ztrátou, uvedla agentura Reuters. Spojení firem posílí vliv Itálie v odvětví luxusního zboží, na kterém se prosazují francouzské konglomeráty v čele s LVMH.

„Naším cílem je pokračovat v odkazu Versaceho, oslavovat a znovu interpretovat jeho odvážnou a nadčasovou estetiku,“ řekl už dříve předseda správní rady společnosti Prada Patrizio Bertelli.

Pohorky dnes obouvám možná radši než podpatky, říká topmodelka Hana Soukupová

Spolupracovala s předními módními domy, jako jsou Dior, Chanel nebo Versace, zářila na nejslavnějších přehlídkách své doby a stala se jednou z nejžádanějších modelek světa. V Česku pak proslula třeba reklamou, kde pro značku Mattoni „oblékla“ vodní šaty. Ve volných chvílích však rodačka z Karlových Varů nejraději vyráží do hor nebo sedá k hrnčířskému kruhu.

Přečíst článek

Cena transakce představuje velkou slevu proti částce zhruba 2,15 miliardy dolarů včetně dluhu, kterou holding Capri zaplatil v roce 2018, když firmu Versace kupoval. Holding firmu koupil od rodiny Versace a od americké společnosti Blackstone.

Módní dům Prada založil roku 1913 v Miláně návrhář Mario Prada. Společnost po celém světě provozuje síť 609 butiků a její roční obrat v loňském roce činil 5,4 miliardy eur. Společnost Versace založil v roce 1978 Gianni Versace. Obě společnosti pronajímají svoji značku například výrobci brýlí Luxottica.

Společnost Capri Holdings působí celosvětově, vznikla z firmy Michael Kors Holdings, kterou v roce 1981 založil Američan Michael Kors. Prodává oblečení, boty, hodinky, kabelky a další módní doplňky.

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Carnilove ovládl POPAI AWARDS, studenti i 3D reklama ukázali sílu české kreativity

Carnilove
POPAI DAY, užito se svolením
Newstream & Partner

Letošní POPAI DAY 2025 v pražském O2 universu se stal přehlídkou rekordů i inovací v oblasti retailové komunikace. Hlavní soutěž POPAI AWARDS, která letos vstoupila do svého sedmnáctého ročníku, zaznamenala historicky nejvyšší počet přihlášených exponátů. Do klání se zapojilo 165 projektů, což výrazně překonalo loňský rekord 128 účastníků a potvrdilo rostoucí dynamiku českého trhu i prestiž samotné soutěže.

Expozice POPAI AWARDS nabídla návštěvníkům průřez tím nejzajímavějším z českého i mezinárodního in-store marketingu. Odborná porota posuzovala projekty napříč 21 kategoriemi – od komunikačních prostředků v místě prodeje a obchodních interiérů přes komplexní store koncepty až po digitální média a integrované kampaně. Úspěšní účastníci zároveň získali možnost srovnat se s evropskou i světovou špičkou v soutěžích Shop! AWARDS Paris a Shop! Global Awards.

Propojení moderního designu s přírodní estetikou

Absolutním vítězem se stal projekt Carnilove od společnosti VAFO Praha. Porotu zaujal nejen hlavním modulárním konceptem pro veletrh FOR PETS 2025, ale také propojením moderního designu s přírodní estetikou, které vyzdvihuje hodnoty značky. Expozice využívající dřevo, kámen a zeleň byla koncipována jako multisenzorický prostor rozdělený do nákupní, edukační, zážitkové a odpočinkové zóny. Projekt si kromě absolutního vítězství odnesl také ocenění za technologickou a materiálovou inovaci.

Studentské projekty

Součástí programu byla i soutěž POPAI STUDENT AWARD, která již téměř dvacet let propojuje české a slovenské studenty marketingové komunikace s reálnými zadavateli. Do 19. ročníku se zapojilo více než 70 prací. V kategorii Grafický 2D návrh zvítězila Veronika Roubalová s projektem „Výčepní 2026“ pro Pivovary Staropramen. V kategorii Design POP materiálu uspěla Sabina Juřenová s návrhem Chupa Chups pro společnost Perfetti Van Melle. První místo v kategorii In-store komunikační kampaň získala práce „Cherry on top“ od Anny Darebníčkové vytvořená pro Coca-Cola HBC. Studentské projekty podle poroty znovu prokázaly odvahu experimentovat a schopnost přinášet neotřelá řešení.

Významnou součástí POPAI DAY byl také jubilejní 25. ročník soutěže Hvězda 3D reklamy, zaměřené na reklamní a dárkové předměty. Porota letos posuzovala 99 exponátů v devíti kategoriích. Absolutním vítězem a zároveň držitelem ocenění Inovace roku se stala Etuje zlaté konzervatoře od společnosti Kartonie. Unikátní obal ve tvaru houslí, vytvořený pro sběratelskou sérii zlatých slitků společnosti BH Securities, zaujal precizním zpracováním, ruční kompletací i symbolickým propojením investičního produktu s českým hudebním dědictvím.

Celý program podtrhl rostoucí kvalitu českého in-store marketingu, designu a 3D reklamy. POPAI DAY 2025 potvrdil, že tuzemská scéna je nejen inspirativní, ale také konkurenceschopná na mezinárodní úrovni.

Manažerka značky WMF Kateřina Holíková

Sadu příborů nám navrhovala Zaha Hadid. Je to klenot na jídelním stole, říká manažerka značky WMF Kateřina Holíková

Německá značka WMF patří k těm, které v kuchyni poznáte na první dotek — studený lesk nerezové oceli, pevnost v ruce a design, který nestárne. Od příborů přes hrnce až po ikonické kávovary udává už víc než století tón tomu, jak se vaří a stoluje. Jak se ale dělá marketing značky, která stojí na tradici, precizním řemesle a každodenní radosti z jídla? O tom jsme mluvili s Kateřinou Holíkovou, manažerkou WMF, která popisuje, co dnešní zákazníky baví, jak vznikají nové produkty a proč kvalita pořád vítězí nad všemi trendy.

Přečíst článek

Související

Martin Kasarda

Středoevropský zákazník je otevřený inovacím a umělé inteligenci, důraz na cenu ovšem přetrvává

Přečíst článek
Doporučujeme