Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Šest set korun za fitness drink. Spekulanti vyhnali cenu na desetinásobek

Šest stovek za láhev fitness drinku? Spekulanti vyhnali cenu na desetinásobek
Zdeněk Pečený / Newstream
Zdeněk Pečený

Nečekaný úspěch sportovního nápoje vytvořeného hvězdami YouTube dal přiživit byznysu spekulantů. Prodávali jej i za desetinásobek maloobchodní ceny.

Reklama

Dnešní influenceři ze sociálních sítí umějí rodičům (před)pubertálních dětí pěkně zavařit a způsobit vítr v jejich peněženkách. Posledním objektem fascinace teenagerů jsou pestrobarevné lahve s energetickým drinkem Prime, za kterým stojí mezinárodní dvojice youtuberů – Američan Logan Paul a britský rapper KSI. Energy drink s doporučenou maloobchodní cenou nižší než 60 korun se kvůli obří vlně zájmu chvíli prodával i za desetinásobek.

A jako správný rodič „Gen Z“ dítěte se od vás očekává, že se nad cenovkou mezi 300 až 600 korunami za půl litru trendy nápoje ani nepozastavíte - přece nechcete, aby byl váš potomek vyčleněn z kolektivu.

Nečekaný zájem

Co je důvodem takto přemrštěných cen? Duo hvězd YouTube má celkem na 40 milionů followerů, spuštěním sportovního nápoje se jim podařilo vyvolat takový zájem, který naprosto překonal jejich produkční možnosti. Za první rok existence firma z prodeje energy drinků utržila 250 milionů dolarů (přes 5,5 miliardy korun).

Porsche 911 z nejvzácnější výroční série jde do dražby. Ani deset milionů nemusí stačit

FOTOGALERIE: Porsche 911 z nejvzácnější výroční série jde do dražby. Ani deset milionů nemusí stačit

Model 911 Club Coupe, prezentovaný společností Gooding & Co., je jedním z pouhých 13 vozů vyrobených v roce 2012 jako pocta k 60. výročí založení klubů Porsche. Cena v aukci mohla vyšplhat i na 375 tisíc liber (přes 10 milionů korun), očekává prodávající společnost.

Přečíst článek

Samy hvězdy sociálních sítí na nafouknuté ceny reagovaly a nabádaly své fanoušky, aby nápoj za tyto ceny nekupovali. Rapper KSI k tomu začátku roku vydal video na TikToku, kde křičí „Panebože ne, přestaňte to kupovat za tyto ceny,“ a dodal, že oni z toho nic nemají, že přemrštěné marže zůstávají spekulantům.

Došlo i na pěstičky

Kolem nápoje Prime se vyrojila celá řada kontroverzí. V jedné z prodejen britského diskontního řetězce Aldi dokonce došlo k potyčce dětí, které se popraly o pár lahví Primu za 1,99 libry (56 korun). Děti zápasily s takovou vervou, že by se za to nemuseli stydět ani zápasníci MMA, jehož největší organizaci UFC Prime shodou okolností sponzoruje. A některé školy v Austrálii zase zakázaly tyto nápoje kvůli tomu, že barevné lahve děti moc rozptylují.

Kazmův film Onemanshow: The Movie kritici rozcupovali. Ale dál vládne návštěvnosti kin

Kazmův film Onemanshow: The Movie kritici rozcupovali. Ale dál vládne návštěvnosti kin

V čele žebříčku víkendové návštěvnosti tuzemských kin zůstal i po druhém víkendu film Onemanshow: The Movie, za kterým stojí influencer a moderátor Kamil Bartošek vystupující pod pseudonymem Kazma. O uplynulém víkendu ho vidělo téměř 62 tisíc diváků, víkend předtím to bylo 290 tisíc diváků, což je nový český rekord.

Přečíst článek

Kromě sportovního nápoje, který je téměř bez cukru a bez kofeinu, existuje ještě Prime Energy prodávaný v barevných plechovkách. Energetický nápoj je naopak nacpaný kofeinem a byl například na Novém Zélandu rovnou zakázán.

Jinde duo Paul a KSI za vysoký obsah kofeinu a cílení na mladistvé čelí kritice. Prime Energy má 200 miligramů kofeinu na plechovku, zatímco většina konkurenčních nápojů či šálek kávy mají asi polovinu. Kritikům vadí, že ačkoliv na plechovkách energetického Primu stojí, že je od 18 let, jejich marketing se nijak neliší od propagace sportovních nápojů, která cílí především na mladistvé.

Ceny se vracejí k normálu

Ceny v posledních pár týdnech začaly u přeprodejců klesat. Na českých e-shopech se již dostávají pod 150 korun. Konečně to tedy vypadá, že se youtuberům podařilo zvýšit produkci, nebo se zájem teenagerů už přesunul jinam.

V amerických obchodech je zboží opět skladem za doporučenou maloobchodní cenu 2,50 dolaru (zhruba 55 korun), tedy stále mnohem levnější než na českém internetu. 

Čepované pivo v Praze za 70 korun? Po zvýšení DPH realita, tvrdí asociace firem.

Pivo bude stát 70 korun. Smiřte se s tím

Lidé v Praze letos platí v průměru za jedno čepované dvanáctistupňové pivo přes 64 korun, o devět procent více než loni. V celém Česku dosáhla průměrná cena 54 korun. A s aktuálním rozhodnutím vlády a sněmovny o zvýšení DPH u piva se cena v hlavním městě dostane přes psychologickou hranici 70 korun, varuje Asociace malých a středních podniků.

Přečíst článek

Video transgenderové influencerky Dylan Mulvaneyové propagující na sociálních sítích speciálně pro ni vyrobené plechovky piva Bud Light vyvolal bojkot milovníků piva v takové míře, že v květnu tato značka přišla o prestižní post nejprodávanějšího piva v USA.

Transgenderová reklama, která vejde do dějin. Americký Bud kvůli ní přišel o pozici nejprodávanějšího piva

Snaha nadnárodních firem s konzervativními zákazníky oslovit nové spotřebitele se může hrubě nevyplatit. Přesvědčil se o tom pivovarský gigant Anheuser-Busch, který na jaře vsadil na transgenderovou influencerku Dylan Mulvaneyovou (na snímku). Její video propagující na sociálních sítích speciálně pro ni vyrobené plechovky piva Bud Light vyvolal bojkot milovníků piva v takové míře, že v květnu tato značka po letech přišla o prestižní post nejprodávanějšího piva v USA, napsal deník The Wall Street Journal.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Gevorkyan chystá změnu. Slovenská společnost chce přejít na hlavní trh pražské burzy Prime

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme