Německý pivní trh chřadne, sílí naopak pivovary z Ruska
 
                            Německé pivovary ztrácejí pozice mezi největšími světovými producenty piva. Informovala o tom agentura DPA, která se odvolává na data největšího světového obchodníka s chmelem BarthHaas. Největších 40 pivovarů na světě loni vyrobilo téměř 164 miliard litrů piva, což představuje meziroční pokles o 0,6 procenta. V žebříčku se udrželo šest německých výrobců.
Z těchto šesti pivovarů pouze skupina Bitburger Braugruppe zaznamenala nárůst, a to o 1,5 procenta. Naopak pivovary Radeberger a Krombacher vykázaly pokles produkce o 1,4 procenta, pivovar Oettinger dokonce o 12 procent.
Dlouhodobě tak dochází k postupnému úpadku německého pivního trhu, uvedla DPA. Ještě v roce 2020 bylo mezi čtyřmi desítkami největších producentů nápoje osm německých pivovarů. Světovou jedničkou zůstává americko-belgický koncern Anheuser-Busch InBev s téměř 50 miliardami litrů piva. Mezi jeho značky patří například americký Budweiser, mexická Corona, německé Beck's a Löwenbräu nebo belgické Hoegaarden, Leffe či Stella Artois. Německá Radeberger Group je v žebříčku na 23. místě s 1,04 miliardy litrů.
Do žebříčku se naopak vrátily ruské pivovary po znárodnění aktiv zahraničních firem v Rusku. Na 12. místo žebříčku se dostala Baltika, což je největší pivovar v Ruské federaci. Nyní působí nezávisle na své bývalé mateřské společnosti Carlsberg. Nově se v první čtyřicítce na 24. příčce umístila také ruská skupina OPH. Ta vznikla odprodejem ruských aktivit Heinekenu v zemi za jedno euro ruské firmě Arnest Group, která je na 24. místě.
Pivovar Herold v Březnici na Příbramsku přerušil výrobu piva, mimo jiné kvůli rostoucím nákladům na provoz. Jedná s potenciálními partnery a hledá způsob, jak výrobu obnovit, uvedl na facebooku. Ve vrátnici pivovaru se nyní doprodává omezený sortiment piva v sudech a PET lahvích.  
	Konec dalšího tradičního pivovaru? Sortiment doprodává ve vrátnici
		Zprávy z firem
		
České pivovary loni pro český i zahraniční trh uvařily téměř 20,9 milionu hektolitrů piva, což je o 4,2 procenta více než v roce 2023. Hlavními důvody nárůstu byly větší vývoz piva a zvyšující se obliba nealkoholického piva, která se promítla do tuzemských prodejů. Naopak opět klesla průměrná spotřeba alkoholického piva na obyvatele, loni činila 126 litrů, tedy o dva litry méně než v roce 2023. V porovnání s posledním předcovidovým rokem 2019 byla spotřeba o 16 litrů nižší, uvedl Český svaz pivovarů a sladoven. Výsledky podle něj ale ukazují, že české pivovarnictví po letech ekonomického útlumu začíná mírně ožívat. 
	Češi přecházejí z alkoholického piva na nealko
		Zprávy z firem
		
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.
 
				 
                             
 
 
 
 
 
 
