Transgenderová reklama, která vejde do dějin. Americký Bud kvůli ní přišel o pozici nejprodávanějšího piva
Snaha nadnárodních firem s konzervativními zákazníky oslovit nové spotřebitele se může hrubě nevyplatit. Přesvědčil se o tom pivovarský gigant Anheuser-Busch, který na jaře vsadil na transgenderovou influencerku Dylan Mulvaneyovou (na snímku). Její video propagující na sociálních sítích speciálně pro ni vyrobené plechovky piva Bud Light vyvolal bojkot milovníků piva v takové míře, že v květnu tato značka po letech přišla o prestižní post nejprodávanějšího piva v USA, napsal deník The Wall Street Journal.
Je těžké si představit, že by všudypřítomný Gambrinus z měsíce na měsíc přišel o pozici nejprodávanějšího piva v Česku. Ve Spojených státech se to ale v květnu pivovaru Anheuser-Busch s jeho Bud Lightem podařilo. Důvodem je měsíc trvající bojkot spotřebitelů, vyvolaný propagačním videem 26leté transgenderové influencerky Dylan Mulvaneyové na sociálních sítích. První příčku v prodejích v květnu převzala značka Modelo Especial, což ukazuje na trvalé poškození značky Bud Light bojkotem, uvedl The Wall Street Journal.
Evropská komise (EK) míní, že americká internetová společnost Google porušuje v Evropské unii pravidla hospodářské soutěže na trhu s digitální reklamou. Navrhla proto, aby firma část tohoto lukrativního byznysu prodala. Komise to uvedla v tiskové zprávě. Google s názorem komise nesouhlasí.Puč na krále reklamy? Brusel navrhuje Googlu, aby přerušil výnosné podnikání
Politika
Podíl Modelo Especial na prodejích piva v maloobchodu v USA činil v květnu 8,4 procenta, ve srovnání se 7,3 procenta u Bud Light, vyplývá z dat společnosti Nielsen a poradenské firmy Bump Williams. Třetí byla značka Coors Light (6,2 procenta), čtvrtá pak Miller Lite (5,3 procenta). A co více, tržby za Bud Light v květnu meziročně podle Bump Williams klesly o 24 procent.
Vše začal dárek muži, který změnil pohlaví
Prodeje Bud Light začaly klesat od dubna, kdy transgender influencerka Dylan Mulvaneyová zveřejnila na Instagramu video, v němž se věnovala personalizované plechovce Bud Light s její fotografií, kterou jí pivovar poslal jako dárek k dosažení jednoho roku s novým pohlavím ženy. Její seriál příspěvků na sociálních sítích o novém životě v ženském těle totiž sledují miliony Američanů a pivovar doufal, že tím osloví nové zákazníky.
Příspěvek na Instagramu ale vyvolal pozdvižení a reakce firmy na bojkot v podobě vyhazovu několika spolutvůrců kampaně rozzlobila veřejnost ještě více. Někteří lidé měli námitky proti spojení značky s transgender influencerem. Jiní se rozčílili, že spojení s neobvyklým LGBT prostředím prý znevažuje pijáky Bud Light.
Kid Rock rozstřílel bednu s Bud Lighty
Sociální sítě zaplavily kritické hlasy i snímky, jak lidé vylévají Bud Light do záchodu, ničí plechovky s dotyčným pivem a rocker Kid Rock zveřejnil video, na kterém si vyřídil účty s bednou Bud Lightů za pomoci střelby z pušky.
Anheuser-Busch dokonce obdržel i výhružky násilí v několika svých provozech včetně nahlášení bomby v pivovaru v Los Angeles, který musela prohledat policie.
Kauza je o to nepříjemnější, že přišla před létem, které je pro pivovary hlavním prodejním obdobím. Objednávky Bud Lightu od distributorů prudce klesají a někteří uvedli, že zvažují propouštění. „Tento rok je v háji,“ řekl WSJ nejmenovaný distributor značek Anheuser-Busch, který značku Modelo v portfoliu nemá.
Pověst Čechů jako národa pivařů, kteří chodí do hospody, dostává trhliny. Podíl piva na tržbách v gastronomii klesl z pětiny v roce 2019 na letošních 15 procent. V kategorii hospod podíl piva na tržbách klesl z 55 na 44 procent, a to hlavně vlivem zdražování i změnou zákaznického chování. Podíl vína na tržbách zůstává na třech procentech. Vyplývá to z analýzy společnosti Dotykačka, která má data ze zhruba osmi tisíc podniků v zemi.Do hospody na pivo? To už dneska ne, ukazuje analýza
Money
Navýšení sazby DPH u čepovaného piva položí řadu výčepů, varuje Plzeňský Prazdroj. Desetina hospod zvažuje, že definitivně stáhne roletu.Vláda zasadí výčepům smrtící ránu, nadobro stáhnou roletu
Zprávy z firem
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?