Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Stavba tramvajové trati na Václavském náměstí začne o letních prázdninách

Stavba tramvajové trati na Václavském náměstí začne o letních prázdninách
IPR
 ČTK

Výstavba nové tramvajové trati v horní polovině pražského Václavského náměstí začne letos 29. června a potrvá tři roky. Tramvaje přes náměstí mezi Vodičkovou a Jindřišskou ulicí nepojedou od tohoto data až do 30. září, tedy tři měsíce. Náklady na vybudování trati od Národního muzea doprostřed náměstí vyjdou na 1,24 miliardy korun.

Jako první vznikne odbočka a napojení ze současné tramvajové trati v polovině Václavského náměstí, práce budou postupovat směrem k muzeu. Auta budou po dobu výstavby jezdit obousměrně jen v jednom pásu Václavského náměstí.

Výstavba začne zmíněnou tříměsíční výlukou ve Vodičkově a Jindřišské ulici, kdy DPP opraví nejprve trať ve Vodičkově mezi náměstím a Palackého ulicí. Zároveň dělníci opraví stropní desku stanice metra A Můstek, která se nachází pod kolejemi. Poté vybudují výhybky a odbočku z nynější trati směrem nahoru po náměstí.

„V létě už začne výstavba na přeložkách inženýrských sítí na Václavském náměstí. Konkrétně výstavba retenční nádrže na vodu, která bude v podzemí pod prostorem, kde jsou nyní (na náměstí) historické tramvaje. Později se začne připravovat oprava stropní desky metra C Muzeum," řekl technický ředitel dopravního podniku (DPP) Jan Šurovský. Při výluce vzniknou ve Vodičkově a Jindřišské blíže k náměstí provizorní obratiště. „Budeme se snažit dojet až co nejblíž k tomu staveništi,” uvedl Šurovský.

Tramvajovou trať na Václavském náměstí postaví za 1,24 miliardy firma Eurovia CS

O návrat tramvají na Václavák se postará Eurovia. Stavba potrvá tři roky

Tramvajovou trať v horní části Václavského náměstí postaví zhruba za 1,24 miliardy korun bez DPH společnost Eurovia CS. Stavba potrvá asi tři roky, uvedl vedoucí odboru komunikace pražského dopravního podniku Daniel Šabík. Tramvaje v horní části náměstí jezdily do roku 1980, o jejich návratu rozhodlo minulé vedení města. Zahájení stavby tratě DPP předpokládá na jaře příštího roku.

Přečíst článek

Promenáda uprostřed

Tramvajovou trať bude DPP budovat od prostředka náměstí směrem k Národnímu muzeu. Přesný harmonogram postupu prací bude podnik se stavební firmou ještě dolaďovat. V soutěži pak musí ještě najít firmu, která vybuduje koleje od muzea do Vinohradské a Škrétovy ulice. „Jedná se o druhou stavbu (první jsou koleje na náměstí), ale má pravomocné stavební povolení,” dodal Šurovský.

Při výstavbě kolejí přes magistrálu by se podle ředitele mělo pravděpodobně postupovat tak, že zůstanou pro auta průjezdné vždy dva ze tří jízdních pruhů. Také v tomto případě ale přesný postup prací a harmonogram teprve vznikne. Po dokončení trati tramvaje provoz aut nijak neovlivní, neboť již nyní jsou v místech křížení semafory a zároveň přechody pro chodce.

Tramvaje v horní části náměstí jezdily do roku 1980, o jejich návratu rozhodlo minulé vedení města. Oproti původnímu stavu budou podle dřívějších informací jezdit po stranách náměstí a uprostřed bude promenáda. Město také na náměstí počítá s utlumením provozu automobilů.

Václavské náměstí je dlouhé 682 metrů a přibližně 60 metrů široké. V roce 2020 začala rekonstrukce spodní části náměstí, kterou město již dokončilo. Poté pokračovaly práce na dvou menších plochách u kolejí z Jindřišské do Vodičkovy ulice, které už byly přípravou pro stavbu tramvajové trati v horní části.

Na fasádu paláce Savarin se vrátily zrestaurované sochy.

Aktuálně z nejstřeženějšího staveniště v Praze: Do Savarinu se vrátily barokní sochy

Snad žádná z rekonstrukcí v centru Prahy nevzbuzuje tolik pozornosti jako ta v ulici Na Příkopě. Barokní palác Savarin se dlouhá léta halil do plachty, už v létě se ale do něj podívají první návštěvníci.

Přečíst článek

Rekonstrukce Masarykova nádraží dostala zelenou.

Velké plány pro Prahu. Odstartují miliardové investice podle plánu?

Prahu letos čeká hodně stavění. Pokračovat bude výstavba metra D, na jaře se začne stavět tramvajová trať v horní části Václavském náměstí, pokračovat bubou i opravy mostů či výstavba bytů na pražských brownfieldech.

Přečíst článek

Brno roste. A Praha hledá směr

Je tu nové, podzimní číslo magazínu Realitní Club. Zaměřuje na současné trendy ve výstavbě, investicích a dostupnosti bydlení.
Titulní rozhovor patří Radimu Passerovi, který otevírá pohled do zákulisí developerských projektů a rozvoje pražské Brumlovky.

Hlavní tematický blok sedmého vydání magazínu přináší detailní pohled na Brno, které se mění v jedno z nejdynamičtějších měst střední Evropy.

Exkluzivní data z Flat Zone potvrzují, že brněnský realitní trh už dávno není levnější než pražský. Magazín doplňují rozhovory s odborníky, analytiky i vizionáři, kteří určují budoucnost českého developmentu.

V rozsáhlé reportáži i rozhovorech například s Tomášem Vavříkem, šéfem brněnské developerské společnosti Domoplan, a Janem Tesárkem, ředitelem Kanceláře architekta města Brna, magazín mapuje největší proměnu Brna od meziválečného období.

Exkluzivní data z Flat Zone zase potvrzují, že brněnský realitní trh už dávno není levnější než pražský.

A magazín doplňují další rozhovory s odborníky, analytiky i vizionáři, kteří určují budoucnost českého developmentu.

Realitní Club vychází dvakrát ročně a je součástí multiplatformního projektu Newstreamu: zahrnuje rubriky na newstream.cz, tematické eventy a diskusní setkání pod hlavičkou klubu i úspěšný podcast moderovaný Petrou Nehasilovou a Daliborem Martínkem.

Aktuální číslo je k dostání u dobrých prodejců tisku, online a v předplatném na SENDu. Digitální verze magazínu je dostupná na newstream.cz.

Související

Doporučujeme