Tichý lov na Václaváku: Koh-i-noor získal secesní palác, Pytloun obří hotel
RealityČeští investoři získali dvě klíčové budovy na Václavském náměstí a odborníci mluví o začátku nové vlny, která může přepsat vlastnickou mapu centra města.
Čeští investoři získali dvě klíčové budovy na Václavském náměstí a odborníci mluví o začátku nové vlny, která může přepsat vlastnickou mapu centra města.
Již dva měsíce probíhají práce na Václavském náměstí a v ulicích Vodičkova a Lazarská. Důvod? Slavný návrat tramvajových linek do míst „u koně“, které patří k nejnavštěvovanějším místům České republiky. Cena je zatím odhadovaná na 1,24 miliardy korun. Práce by měly skončit v roce 2027. Podívejte se, jak zdárně pokračují.
Výstavba nové tramvajové trati v horní polovině pražského Václavského náměstí začne letos 29. června a potrvá tři roky. Tramvaje přes náměstí mezi Vodičkovou a Jindřišskou ulicí nepojedou od tohoto data až do 30. září, tedy tři měsíce. Náklady na vybudování trati od Národního muzea doprostřed náměstí vyjdou na 1,24 miliardy korun.
Komerční banka (KB) bude jednat o prodeji budovy na Václavském náměstí v Praze 1 výhradně s hlavním městem. Důvodem je pro banku výhodná nabídka města. KB rozhodnutí svého představenstva zveřejnila na svém webu.
V Jídelně Světozor kousek od Václaváku je kolem poledního plno. Není divu. Tříchodové menu tam nabízí za 149 korun.
Tramvajovou trať v horní části Václavského náměstí postaví zhruba za 1,24 miliardy korun bez DPH společnost Eurovia CS. Stavba potrvá asi tři roky, uvedl vedoucí odboru komunikace pražského dopravního podniku Daniel Šabík. Tramvaje v horní části náměstí jezdily do roku 1980, o jejich návratu rozhodlo minulé vedení města. Zahájení stavby tratě DPP předpokládá na jaře příštího roku.
Komerční banka prodává svoji budovu na prestižní adrese. Václavské náměstí 42. Informaci o prodeji budovy, kterou měla redakce newstream.cz, potvrdila ředitelka společnosti Knight Frank Zdenka Klapalová. Cenu transakce nechtěla komentovat.
Opětovné spojení tramvají a Václavského náměstí je znovu o něco blíže. Do finále míří soutěž na stavební firmu, která trať postaví, uvedl portál Zdopravy.cz. „Jsme ve fázi vyhodnocování nabídek, pokud vše proběhne bez komplikací, bude smlouva podepsána do konce roku,“ sdělil portálu zástupce Dopravního podniku hl. m. Prahy Daniel Šabík. Doplnil, že by se stavební práce mohly rozběhnout už v březnu příštího roku.
V listopadu 1989 to bylo vlastně jednoduché. Do té doby tady vládli vysloužilí bolševici, stojící na kastě oportunistů a pragmatiků, kteří se neštítili pro vlastní prospěch žádné lidské špatnosti. Dobří lidé byli zavíráni nebo nuceni k emigraci. Celá společnost byla sevřená strachem z propracovaného mechanismu moci. Svrhnout bolševickou vládu bylo bez pochyb prostě super. Jsem doteď šťastný, že jsem byl 17. listopadu na Národní třídě. Bylo tehdy úplně jasné, kdo jsou ti špatní.
Je to už podruhé, kdy se v krátké době Václavské náměstí naplnilo odpůrci aktuální vlády. Bylo to v září, a stalo se tak i nyní, v polovině března. V září Češi na Václaváku prováděli „Nenásilnou revoluci“, nyní demonstrovali proti bídě. To jsou záminky ke svolání protestu sice velmi odlišné, nicméně obě dokážou celkem solidně kultovní místo českých dějin zaplnit. To už by mohl být důvod k zamyšlení vlády a jejích poradců.