Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

O návrat tramvají na Václavák se postará Eurovia. Stavba potrvá tři roky

Tramvajovou trať na Václavském náměstí postaví za 1,24 miliardy firma Eurovia CS
IPR
 ČTK

Tramvajovou trať v horní části Václavského náměstí postaví zhruba za 1,24 miliardy korun bez DPH společnost Eurovia CS. Stavba potrvá asi tři roky, uvedl vedoucí odboru komunikace pražského dopravního podniku Daniel Šabík. Tramvaje v horní části náměstí jezdily do roku 1980, o jejich návratu rozhodlo minulé vedení města. Zahájení stavby tratě DPP předpokládá na jaře příštího roku.

Reklama

Podnik podle Šabíka hodnotil nabídky, kterých do tendru dorazilo šest, z 80 procent na základě ceny a z 20 procent podle délky stavby. Rozdíl mezi nejvyšší a nejnižší nabídkovou cenou podle něj činil více než 250 milionů korun. Dobu stavby 1095 dnů, tedy tři roky, ve své nabídce shodně uvedlo všech šest subjektů, dodal Šabík.

FOTOGALERIE: Podívejte se na vizualizace tramvajové tratě na Václavském náměstí

Oproti původnímu stavu budou podle dřívějších informací koleje po stranách náměstí a uprostřed vznikne promenáda. Dělníci opraví chodníky a vozovky, vysázejí zeleň, opraví se stanice metra Muzeum a vznikne podzemní nádrž na zachytávání dešťové vody. Město také na náměstí počítá s utlumením provozu automobilů, které pojedou částečně po tramvajových kolejích.

Zdeněk Hřib: Systém parkování v Praze se úplně změní. A centrum bude jen pro místní

Bývalý primátor hlavního města Zdeněk Hřib (Piráti), v současnosti radní pro dopravu, chystá revoluci v pražském dopravním systému. Auta podle jeho představ nepatří do centra. Před několika týdny vzbudily emoce Pražanů informace, že by měl být průjezd centrem města zpoplatněn. Jaká je pravda? Je to tak! Hřib na celém projektu dál pracuje. Zpoplatnění vjezdu zlehčuje slovy, že se bavíme pouze o „dvou ulicích.“ Kdy bude centrum Prahy neprůjezdné? Podle „dezinformací“ to mělo být už od začátku příštího roku. V cestě, „naštěstí“, stojí takzvané procesní okolnosti. Časově už jsme někde v hloubi roku 2024.

Přečíst článek

Praha plánuje rovněž stavbu další trati, která povede od Národního muzea kolem hlavního nádraží do Bolzanovy ulice. Její výstavba je součástí architektonické soutěže, ve které nyní město spolu se Správou železnic vybírá podobu rekonstrukce nové odbavovací haly a okolí hlavního nádraží. Výsledky by měly být známy kolem poloviny příštího roku.

Václavské náměstí je dlouhé 682 metrů a přibližně 60 metrů široké. V roce 2020 začala rekonstrukce spodní části náměstí, kterou město z většiny dokončilo loni na podzim. Poté pokračovaly práce na dvou menších plochách u kolejí z Jindřišské do Vodičkovy ulice, které již byly přípravou pro stavbu tramvajové trati v horní části.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme