Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Praha stále nemá stavební povolení na opravu Libeňského mostu

Praha stále nemá stavební povolení na opravu Libeňského mostu
ČTK
 ČTK

Praha a její firma Technická správa komunikací (TSK) zatím nemají stavební povolení na rekonstrukci Libeňského mostu, nyní řeší úpravy záměru na základě požadavků majitelů okolních nemovitostí. Až po vydání povolení bude možné určit, zda projekt odpovídá původnímu tendru na rekonstrukci, což požaduje opoziční ANO. Na dnešním jednání zastupitelů města to řekl náměstek primátora pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti). Část soumostí již dělníci zbourali, TSK ve středu ohlásila, že v pondělí přestanou po mostě jezdit tramvaje a nahradí je autobusy.

Opozice dlouhodobě kritizuje, že i když původní tendr zahrnující jak přípravu projektu, tak stavbu počítal s rekonstrukcí mostu podle zpracované studie, nakonec z původní konstrukce zůstane jen minimum. „Z citlivé rekonstrukce bude demolice a postavení nového mostu,“ řekla Radmila Kleslová (ANO). Dodala, že z logiky věci je tak namístě se ptát, zda bude nová podoba projektu splňovat podmínky dané zákonem o zadávání veřejných zakázek.

Komplikace pro dopravu

Zastupitelé již začátkem roku pověřili Hřiba, aby jim k tomu podal informaci, v usnesení však scházel termín. Dnes zástupci ANO kritizovali náměstka za to, že informaci podal pozdě a až po urgenci ze strany kontrolního výboru. „Vadí mi, že se prodlužuje doba, kdy na mostě není doprava,“ řekl pak Jan Čižinský z opoziční Prahy Sobě.

Hřib uvedl, že již uskutečněná demolice takzvaného inundačního mostu zcela určitě odpovídá původnímu zadání soutěže. To, kolik zůstane z původního soumostí zachováno, pak podle něj bude jasné až po dokončení projektu a získání stavebního povolení. „Jsou tam požadavky třeba vlastníků sousedních nemovitostí, které my musíme respektovat, pokud to vůbec někdy chceme udělat,“ řekl náměstek.

Pavel Tykač

Tykač koupil ocelárny ve Velké Británii a Skandinávii

Společnost Sev.en Global Investments (GI), která patří do české energetické skupiny Sev.en podnikatele Pavla Tykače, kupuje od španělské firmy Celsa ocelárny ve Velké Británii a ve Skandinávii. Dvě ocelárny mají dohromady výrobní kapacitu dva miliony tun ocelářských produktů ročně. Hodnota transakce není známa.

Přečíst článek

Podle informačního tisku pro zastupitele je už nyní jasné, že finální podoba projektu se bude lišit od původní studie, na jejímž základě město rozhodlo o rekonstrukci. Z popudu jednoho z účastníků původního tendru se zakázkou zabývá také antimonopolní úřad (ÚOHS), který zatím nepravomocně rozhodl ve prospěch hlavního města a po podaném rozkladu nyní věc řeší znovu.

TSK ve středu oznámila, že od pondělí přestanou na mostě přes řeku jezdit tramvaje a nahradí je autobusy. Důvodem je podle firmy dlouhodobě špatný stav mostu a také to, že s nynějším ochlazením hrozí, že by most mohl být pro tramvaje kvůli počasí náhle uzavřen. To kritizuje Praha Sobě, která vládne v Praze 7. „Odůvodnění nízkými teplotami je zavádějící a slouží jen jako zástěrka dlouhodobé snahy rekonstrukci mostu prodloužit a prodražit. Nemá podklad v žádném odborném posudku, naopak je v rozporu s tím, k čemu došli experti z Kloknerova ústavu,“ uvedl šéf strany Adam Scheinherr.

Libeňský most je soumostí tvořené šesti mosty, byl postaven podle návrhu architekta Pavla Janáka v roce 1928 a nikdy nebyl opravován. Vedení Prahy za primátorky Adriany Krnáčové (ANO) v letech 2014 až 2018 počítalo se zbouráním mostu a jeho nahrazením novou konstrukcí, jeho nástupci ale v minulém volebním období rozhodli o opravě. Nakonec zřejmě vznikne na původních pilířích replika hlavního mostu podle Janákova návrhu.

Brno roste. A Praha hledá směr

Je tu nové, podzimní číslo magazínu Realitní Club. Zaměřuje na současné trendy ve výstavbě, investicích a dostupnosti bydlení.
Titulní rozhovor patří Radimu Passerovi, který otevírá pohled do zákulisí developerských projektů a rozvoje pražské Brumlovky.

Hlavní tematický blok sedmého vydání magazínu přináší detailní pohled na Brno, které se mění v jedno z nejdynamičtějších měst střední Evropy.

Exkluzivní data z Flat Zone potvrzují, že brněnský realitní trh už dávno není levnější než pražský. Magazín doplňují rozhovory s odborníky, analytiky i vizionáři, kteří určují budoucnost českého developmentu.

V rozsáhlé reportáži i rozhovorech například s Tomášem Vavříkem, šéfem brněnské developerské společnosti Domoplan, a Janem Tesárkem, ředitelem Kanceláře architekta města Brna, magazín mapuje největší proměnu Brna od meziválečného období.

Exkluzivní data z Flat Zone zase potvrzují, že brněnský realitní trh už dávno není levnější než pražský.

A magazín doplňují další rozhovory s odborníky, analytiky i vizionáři, kteří určují budoucnost českého developmentu.

Realitní Club vychází dvakrát ročně a je součástí multiplatformního projektu Newstreamu: zahrnuje rubriky na newstream.cz, tematické eventy a diskusní setkání pod hlavičkou klubu i úspěšný podcast moderovaný Petrou Nehasilovou a Daliborem Martínkem.

Aktuální číslo je k dostání u dobrých prodejců tisku, online a v předplatném na SENDu. Digitální verze magazínu je dostupná na newstream.cz.

Související

Doporučujeme