Reklama

Lanovku z pražské Podbaby do Bohnic navrhnou Britové. Cestu zkrátí na 15 minut

Takto bude vypadat zastávka lanovky v Bohnicích.
Se svolením DPP
Petra Jansová
pej

Mezinárodní odborná porota vybrala vítězný návrh na lanovku z Podbaby do Bohnic. Navrhne ji britské architektonické studio William Matthews Associates.

Reklama

Lanovka má zajistit chybějící přímé propojení mezi Prahou 8 a Prahou 6 do doby, než vznikne plánovaná tramvajová trať s novým mostem v Troji. Na více než dvoukilometrové dráze město plánuje stanice Podbaba, Troja a Bohnice. Má být schopná za hodinu přepravit až 2300 lidí. Odhad nákladů na výstavbu jsou podle dřívějších informací dvě miliardy korun.

„Návrh jemně vstupuje do tohoto fascinujícího prostředí kompaktně navrženými stanicemi, jejichž střechy se průběžně proměňují a reagují na bezprostřední okolí, a také návrhem jednoduchých pylonů, které v rámci jedné formy elegantně integrují veškerou potřebnou technickou infrastrukturu,“ okomentovali projekt architekti ze studia William Matthews Associates. Ti kromě londýnské lanovky navrhli například modernizaci nádraží London Bridge.

Na to, jak bude vypadat lanovka vypadat, se můžete podívat do následující galerie:

Vítězný tým za návrh získá 1,8 milionu korun a nyní bude s DPP spolupracovat na projektové dokumentaci stavby. Na druhém místě soutěže skončil český ateliér ov architekti ve spojení se studiem Olgoj Chorchoj a na třetím rakouská kancelář ZT GmbH – Studio Innsbruck. Do soutěže se přihlásilo 23 zájemců, do finále postoupilo pět, kteří následně zpracovali soutěžní návrhy.

Reklama

Porotě soutěže předsedal nizozemský architekt Arjan Dingste, dále v ní zasedli německá designérka Christiane Bausback a z českých odborníků designérka Henrieta Nezpěváková, architekt Patrik Kotas a architekt Ivan Němec. V porotě byli i zástupci města a dotčených městských částí.

„Když se dnes potřebujete dostat ze zastávky Krakov na sídlišti Bohnice na Vítězné náměstí, musíte autobusem do Kobylis, odtud metrem na Vltavskou a pak tramvají. Nebo z Kobylis metrem do centra s přestupem na Muzeu a pak zase nahoru Áčkem na Dejvickou. Obě varianty zaberou 40 minut. Lanovkou zkrátíme cestu na 15 minut i s cestou k jejím zastávkám,“ uzavírá Adam Scheinherr, náměstek pražského primátora pro oblast dopravy.

Do finále mezinárodní architektonické soutěže se probojovalo i norské architektonické studio Snøhetta.

Kdo navrhne lanovku z pražské Podbaby do Bohnic? Ve hře jsou přední architektonická studia z celého světa

Odborná porota vybrala pětici finalistů mezinárodní architektonické soutěže na podobu lanovky plánované mezi Podbabou a Bohnicemi. Kromě známého architektonického norského studia Snøhetta se do užšího výběru dostali i čeští architekti ze studia ov architekti společně s Olgoj Chorchoj. 

Přečíst článek

Takto by mohl vypadat Klárov už v příštím roce.

Neutěšený Klárov se promění. Už příští rok bude přístupnější pro chodce i cyklisty

Klárov patří k nejfrekventovanějším dopravním uzlům na Malé Straně. Současná podoba okolí stanice Malostranská ale neodpovídá potřebám turisty vytížené lokality. Do dvou let by se proto měla změnit, a to podle koncepční studie architektonického studia A69.

Přečíst článek

Reklama

Související

Petr Hlaváček

Hlaváček: Když bude Praha stavět vlastní byty, ovlivní to ceny realit. Ale až za dlouho

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme