Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

AKTUALIZOVÁNO: Definitivní konec továrny Škody v Rusku. Kreml posvětil prodej domácí firmě Avilon za miliardy

Kreml posvětil prodej továrny VW v Kaluze tamnímu obchodníku s auty
Volkswagen
 ČTK

Ruská vládní komise schválila prodej hlavní továrny německé automobilky Volkswagen v Rusku. Agentuře TASS to řekl ruský ministr průmyslu a obchodu Denis Manturov. Továrnu, která stojí v ruském městě Kaluga, koupí ruský prodejce automobilů Avilon. V Kaluze se montovaly rovněž vozy české automobilky Škoda Auto.

Reklama

Závod v Kaluze s roční kapacitou 225 tisíc vozů Volkswagen otevřel v roce 2007. Loni v březnu však provoz zastavil v souvislosti se sankcemi, které západní země uvalily na Rusko za jeho útok na Ukrajinu. Firma rovněž zastavila vývoz automobilů do Ruska.

Avilon zaplatí tři miliardy korun

Manturov podle agentury TASS uvedl, že dokumentace potřebná pro prodej továrny se nyní dokončuje. Avilon zaplatí až 125 milionů eur (zhruba tři miliardy korun), uvedla agentura Interfax, která se odvolává na zdroj obeznámený s příslušným rozhodnutím podvýboru vládní komise pro kontrolu zahraničních investic.

Ruský soud zmrazil všechna zbývající aktiva Volkswagenu v Rusku

AKTUALIZOVÁNO: Ruský soud zmrazil všechna zbývající aktiva Volkswagenu v Rusku

Ruský soud zmrazil všechna aktiva automobilky Volkswagen v Rusku. Vyplývá to ze soudních dokumentů, do kterých nahlédla agentura Reuters. Volkswagen je jednou z řady zahraničních automobilek, které pozastavily obchodní aktivity v Rusku poté, co západní země uvalily na Moskvu rozsáhlé sankce kvůli konfliktu na Ukrajině.

Přečíst článek

Rozhodnutí úřadu se podle Interfaxu týká ruské divize Volkswagen Group Rus a jejích dceřiných společností. Společnost Volkswagen Group Rus se k hodnotě transakce odmítla vyjádřit. Pokud by Volkswagen za své ruské aktivity skutečně získal až 125 milionů eur, kontrastovalo by to s vývojem u jiných západních automobilek. Ty své ruské aktivity většinou prodaly jen za symbolickou částku, v dohodách si nicméně vyhradily možnost jejich zpětného odkupu, uvedla agentura Reuters.

Výroba aut v Rusku je nejnižší od rozpadu Sovětského svazu

Západní sankce zasadily ruskému automobilovému sektoru tvrdou ránu. Celková výroba osobních automobilů v Rusku se loni propadla o 67 procent na 450 tisíc vozů, což je nejnižší úroveň od pádu Sovětského svazu v roce 1991.

Odchody zahraničních podniků z Ruska nejsou jednoduché. Smlouvy, ve kterých figurují firmy z takzvaných znepřátelených zemí, potřebují souhlas ruské vládní komise. Za znepřátelené Moskva považuje ty země, které na Rusko uvalily sankce. Podniky do smluv často zařazují ustanovení o možnosti pozdějšího odkupu, které jim mají jednoho dne usnadnit případný návrat.

Logo Škody Auto (ilustrační foto)

Škodě Auto zejména kvůli válce na Ukrajině klesl zisk o dvě pětiny. I tak vydělala miliardy

Provozní zisk automobilky Škoda Auto v loňském roce klesl o 42 procent na 628 milionů eur (téměř 15 miliard korun). Výsledky negativně ovlivnil rusko-ukrajinský konflikt. Tržby se zvýšily o 18,5 procenta na 21 miliard eur (499 miliard korun). Ve své výsledkové zprávě to oznámil mateřský koncern Volkswagen.

Přečíst článek

Výroba Škoda Fabia v mladoboleslavském závodu

Škoda Auto loni vyrobila méně vozů. Každý čtrnáctý byl z Indie

Škoda Auto loni celosvětově vyrobila téměř 780 tisíc vozů, což je o 22 tisíc, tedy o tři procenta, aut méně než v předchozím roce. Celkem 636 tisíc vyrobených aut připadá na české závody automobilky v Mladé Boleslavi a Kvasinách. Okolo 56 tisíc vozů Škoda vyrobila v indických závodech, uvedla největší tuzemská automobilka.

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Evropa má problém. Německo, motor Evropy, ztrácí výkon a paktuje se s Čínou

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme