Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Jako na funuse. Německý autoprůmysl hledí do budoucnosti s obavami

Jako na funuse. Německý autoprůmysl hledí do budoucnosti s obavami
Profimedia
 ČTK

Nálada v německém automobilovém průmyslu se v srpnu zhoršila čtvrtý měsíc po sobě. Nejdůležitější německé průmyslové odvětví strádá nedostatkem zakázek a s velkými obavami hledí do budoucnosti. Vyplývá to z dnes zveřejněného průzkumu hospodářského institutu Ifo. Podle agentury Reuters to není dobrá zpráva pro jednání mezi vedením a zaměstnanci největší automobilky v zemi Volkswagen, které dnes začne rokovat o snižování nákladů.

Index podnikatelské nálady v automobilovém průmyslu se minulý měsíc snížil na minus 24,7 z červencových minus 18,5 bodu. Na německých automobilkách je závislá řada českých podniků.

„Sentiment v automobilovém průmyslu se propadá,“ uvedla Anita Wölflová, která se v Ifo zaměřuje na automobilový průmysl. Poukázala na výrazně pesimistická očekávání pro nadcházejících šest měsíců. Tento dílčí ukazatel se minulý měsíc propadl na minus 40,5 bodu z 29,5 bodu o měsíc předtím.

„Podniky v německém automobilovém průmyslu trpí nedostatkem nových zakázek, zejména ze zahraničí. To se nyní odráží i v personálním plánování,“ dodala analytička.

Volkswagen v pondělí oznámil, že předčasně ukončí program na zajištění pracovních míst, který funguje od roku 1994. Největší evropský výrobce automobilů podle tržeb a vlastník české Škody Auto si tak připravil půdu pro uzavírání závodů v Německu.

Ve Volkswagenu to vře. Ve hře je velké propouštění a uzavírání fabrik

Ve Volkswagenu se schyluje k historickému uzavíraní německých závodů. Automobilka zpřísňuje svůj úsporný program, situace je značně napjatá, hrozí masivní propouštění.

Přečíst článek

Lukáš Kovanda: Německo je stále „nemocným mužem Evropy“ a jeho „nemocí“ je i odevzdání se Číně

Německá automobilka Volkswagen zvažuje zavírání svých fabrik v Německu. Je to zlom. K něčemu takovému ve své takřka devadesátileté historii totiž nikdy nepřistoupila. Drtí ji vysoké ceny energií, těžké bruselské regulace, zelená agenda i nezachycený nástup elektromobility. Když Volkswagen byť jen zvažuje uzavření některé ze svých evropských fabrik, což nikdy neučinil, je to vysoce alarmující, soudí analytici autobranže.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme