Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Jako na funuse. Německý autoprůmysl hledí do budoucnosti s obavami

Jako na funuse. Německý autoprůmysl hledí do budoucnosti s obavami
Profimedia
 ČTK

Nálada v německém automobilovém průmyslu se v srpnu zhoršila čtvrtý měsíc po sobě. Nejdůležitější německé průmyslové odvětví strádá nedostatkem zakázek a s velkými obavami hledí do budoucnosti. Vyplývá to z dnes zveřejněného průzkumu hospodářského institutu Ifo. Podle agentury Reuters to není dobrá zpráva pro jednání mezi vedením a zaměstnanci největší automobilky v zemi Volkswagen, které dnes začne rokovat o snižování nákladů.

Index podnikatelské nálady v automobilovém průmyslu se minulý měsíc snížil na minus 24,7 z červencových minus 18,5 bodu. Na německých automobilkách je závislá řada českých podniků.

„Sentiment v automobilovém průmyslu se propadá,“ uvedla Anita Wölflová, která se v Ifo zaměřuje na automobilový průmysl. Poukázala na výrazně pesimistická očekávání pro nadcházejících šest měsíců. Tento dílčí ukazatel se minulý měsíc propadl na minus 40,5 bodu z 29,5 bodu o měsíc předtím.

„Podniky v německém automobilovém průmyslu trpí nedostatkem nových zakázek, zejména ze zahraničí. To se nyní odráží i v personálním plánování,“ dodala analytička.

Volkswagen v pondělí oznámil, že předčasně ukončí program na zajištění pracovních míst, který funguje od roku 1994. Největší evropský výrobce automobilů podle tržeb a vlastník české Škody Auto si tak připravil půdu pro uzavírání závodů v Německu.

Ve Volkswagenu to vře. Ve hře je velké propouštění a uzavírání fabrik

Ve Volkswagenu se schyluje k historickému uzavíraní německých závodů. Automobilka zpřísňuje svůj úsporný program, situace je značně napjatá, hrozí masivní propouštění.

Přečíst článek

Lukáš Kovanda: Německo je stále „nemocným mužem Evropy“ a jeho „nemocí“ je i odevzdání se Číně

Německá automobilka Volkswagen zvažuje zavírání svých fabrik v Německu. Je to zlom. K něčemu takovému ve své takřka devadesátileté historii totiž nikdy nepřistoupila. Drtí ji vysoké ceny energií, těžké bruselské regulace, zelená agenda i nezachycený nástup elektromobility. Když Volkswagen byť jen zvažuje uzavření některé ze svých evropských fabrik, což nikdy neučinil, je to vysoce alarmující, soudí analytici autobranže.

Přečíst článek

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Doporučujeme