Škoda Auto loni vyrobila méně vozů. Každý čtrnáctý byl z Indie
Škoda Auto loni celosvětově vyrobila téměř 780 tisíc vozů, což je o 22 tisíc, tedy o tři procenta, aut méně než v předchozím roce. Celkem 636 tisíc vyrobených aut připadá na české závody automobilky v Mladé Boleslavi a Kvasinách. Okolo 56 tisíc vozů Škoda vyrobila v indických závodech, uvedla největší tuzemská automobilka.
Mateřskému koncernu Volkswagen loni Škoda dodala 366 tisíc motorů, 894 tisíc převodovek a 206 tisíc vysokonapěťových bateriových systémů.
Výroba osobních aut loni meziročně stoupla o 10,2 procenta na 1,218 milionu vozů. Na tuzemský trh směřovalo 87 736 vozidel, tedy o 9,7 procenta méně než v předchozím roce. Více než 92 procent vyrobených automobilů zamířilo na zahraniční trhy. Export vozidel tak v meziročním srovnání naopak zaznamenal 12procentní růst. Sdělilo Sdružení automobilového průmyslu (SAP).V Česku se vyrobilo 1,2 milionu aut. Jen zlomek pro domácí trh
Money
Síť závodů vyrábějících modely Škoda zahrnovala v roce 2022 celkem 12 výrobních míst. Na konci příštího roku Škoda spustí montáž vozů Slavia a Kushaq také v nově budovaném závodě ve Vietnamu.
Přes pokles vládne spokojenost
„Díky mimořádnému úsilí našich zaměstnanců se nám podařilo ve výrobních závodech po celém světě vyrobit téměř 780 tisíc vozů Škoda, a to i za současných neobvykle náročných podmínek. V roce 2023 budeme pokračovat v elektrifikaci a s jasně definovanými cíli: Do roku 2030 budou všechny tři české závody vyrábět elektrické komponenty nebo elektromobily," uvedl člen představenstva pro oblast výroby a logistiky Michael Oeljeklaus.
Prodej nových osobních automobilů v Evropské unii se za rok 2022 meziročně snížil o 4,6 procenta na 9 255 930 vozů. Hlavní příčinou byl nedostatek součástek v prvním pololetí. Ve své zprávě to uvedlo Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA). V České republice prodej osobních aut klesl o 7,1 procenta na 192 087 vozů.Prodej automobilů v EU loni klesl. Od srpna nastal obrat – ale ne v Česku
Money
V minulém roce vyrobila společnost ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi přibližně 415 tisíc vozů modelových řad Fabia, Scala, Octavia, Octavia iV, Kamiq, EnyaqiV a Enyaq Coupé iV. Od května se v Mladé Boleslavi vyrábějí také bateriové systémy pro vozy na koncernové platformě MEB. Investice do nově vybudované výrobní linky je přibližně 130 milionů eur. Další montážní linku plánuje Škoda spustit již letos. Tímto krokem se celková kapacita zvýší o více než 340 procent na 1500 jednotek denně.
V závodě v Kvasinách vyrobila automobilka celkem 221 tisíc vozů Superb, Superb Combi, Superb iV, Karoq a Kodiaq. V závodě ve Vrchlabí vzniklo 538 tisíc automatických převodovek DQ200 s přímým řazením, které se montují do modelů české automobilky i do vozů dalších koncernových značek.
Osmina vozů vznikla v Číně a Indii
V závodě v Bratislavě vyrobila Škoda loni 16 tisíc vozů Karoq. V čínských závodech ve městech Čchang-ša, Nan-ťing, Ning-po a I-čeng vyprodukovala přibližně 42 tisíc vozů a v indických provozech v Púně a Aurangábádu to bylo 56 tisíc vozů Kushaq, Slavia, Octavia, Kodiaq a Superb.
Automobilový průmysl se jen tak tak vyhnul krizi kvůli nedostatku čipů a dalšího materiálu. Zvládl i problémy spojené s ruskou invazí na Ukrajinu. Přesto se nyní ocitá před možným razantním propadem. A ne, nemůže za to Green Deal, jak řada lidí rádo opakuje. Co jsou hlavní hrozby pro automotive v nadcházejícím roce?Co spojuje škodovku a teslu? Čekají je potíže. A pořádné
Zprávy z firem
V únoru 2022 rozhodlo představenstvo koncernu o zastavení výroby v Rusku i vývozu do Ruska na dobu neurčitou kvůli ruskému útoku na Ukrajinu. Toto rozhodnutí se týká obou ruských závodů v Nižním Novgorodu a Kaluze.
Škoda celosvětově zaměstnává 45.000 lidí. V současnosti nabízí zákazníkům více než deset modelových řad: Fabia, Rapid, Scala, Octavia, Superb, Kamiq, Karoq, Kodiaq, Enyaq iV, Enyaq Coupé iV, Slavia a Kushaq. V roce 2022 dodala zákazníkům celosvětově více než 731.000 vozů.
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?