Král luxusu si v Paříži otevře bistro s pečenými kuřaty
Francouzský luxusní koncern LVMH expanduje do restauračního odvětví. Dokončil převzetí slavné pařížské restaurace Chez l'Ami Louis, která vznikla před 100 lety. S odkazem na sdělení firmy to napsala agentura Reuters.
LVMH je největším prodejcem luxusního zboží na světě. Odvětví se ale v poslední době potýká s klesající poptávkou po špičkové módě, protože bohatí klienti dávají přednost zážitkům před hromaděním oblečení a doplňků. Koncern tedy rozšiřuje své aktivity o rychle rostoucí sektor zážitkového cestování a o pohostinství.
Firma sází na image Paříže jako světového hlavního města vkusu a stylu. Restaurace Chez l'Ami Louis se nachází mezi kulturním centrem a galerií Centre Pompidou a náměstím Republiky. Je to klasické bistro, kam se chodí na husí nebo kachní játra foie gras a na pečená kuřata.
Syn šéfa LVMH Bernarda Arnaulta, Antoine, drží od roku 2019 menšinový podíl v Lapérouse, což je další slavná historická pařížská restaurace. Skupina také provozuje hotely a nedávno uvedla, že rozšíří značku Orient Express, dosud známou jako luxusní vlaky, o lodě.
Arnault a Pinault, dva francouzští rivalové, vlastníci domů s nejvyšší módou. Jednomu patří Louis Vuitton a Dior, druhému Gucci a Balenciaga. Leckdo si je plete. Nápověda: Pinault mladší má za ženu Salmu Hayek. Arnault je ale větší a úspěšnější, zvlášť v posledních letech.
Francouzští králové luxusu zestárli. Co čeká jejich impéria?
Leaders
Nejbohatším člověkem na světě je letos podle žebříčku časopisu Forbes opět Bernard Arnault. List majetek majitele podniku prodávajícího luxusní zboží LVMH vyčíslil na 233 miliard dolarů (5,5 bilionu korun). To je o 22 miliard dolarů více, než kolik měl tento Francouz podle Forbesu loni.
Superbohatí lidé mají stále více peněz. Všem vládne Bernard Arnault
Leaders
Takovou revoluci italské módní domy dlouho nezažily. Návrhář Alessando Michele, který v uplynulém desetiletí dostal značku Gucci zpět do záře reflektorů a přitáhl jí nové, mladší zákazníky, nastupuje po roční pauze k Valentinovi, další italské značce haute couture. Oznámení následuje poté, co u Valentina minulý týden po 25 letech skončil kreativní šéf Pierpaolo Piccioli. Pro Gucci, kde se teprve zabydluje návrhář Sabato de Sarno, to znamená hozenou rukavici.
Souboj módních titánů začíná. Bývalý mág značky Gucci Alessandro Michele nastupuje k Valentinovi
Enjoy
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.