Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Králové luxusu Armani i Arnault čelí vyšetřování kvůli vykořisťování

Giorgio Armani oslavil devadesát. A čelí vyšetřování kvůli vykořisťování zaměstnanců
Profimedia
 ČTK

Některé firmy ze skupiny Armani a některé firmy ze skupiny Dior ovládané koncernem LVMH vyšetřuje italský antimonopolní úřad kvůli možnému vykořisťování zaměstnanců v dodavatelském řetězci.

Italský antimonopolní úřad (AGCM) začal vyšetřovat výrobce luxusních doplňků Armani a Dior kvůli podezření z vykořisťování. Milánští žalobci nařídili, aby se státní orgány zaměřily na několik firem, které sídlí v Itálii, ale mají čínské vlastníky, a které pro Armani a Diora vyrábějí luxusní zboží. Žalobci tyto firmy obvinili ze systematického zneužívání zaměstnanců.

Antimonopolní úřad mimo jiné uvedl, že vyšetřování se zaměřuje na některé firmy ze skupiny Armani, kterou ovládá devadesátiletý Giorgio Armani) a některé firmy ze skupiny Dior ovládané koncernem LVMH francouzského krále luxusu a třetího nejbohatšího muže na planetě Bernarda Arnaulta. Jeho módní impérium zastřešuje mnoho dalších firem a patří do něj právě i Dior. Armani ani Dior k vyšetřování žádný komentář bezprostředně neposkytly, uvedla agentura Reuters.

Giorgio Armani připustil vstup na burzu

Giorgio Armani zvažuje vstup na burzu. Legendární návrhář nemá přímé dědice

V létě oslaví Giorgio Armani 90. narozeniny a jeho impérium příští rok 50 let ve světě luxusní módy. Spekulace o nástupnictví krále Giorgia, jak mu Italové přezdívají, se přiostřují. Na rozdíl od řady jiných módních domů si Armani udržel nezávislost na velkých skupinách, které spolkly klany Gucci, Fendi či Valentina i klenotníka Bulgariho. A na rozdíl od návrhářky Miuccii Prady nemá Armani přímé dědice, jimž by předal otěže.

Přečíst článek

„Firmy v některých případech mohly podle úřadu využívat dodávky z laboratoří zaměstnávajících pracovníky, kteří dostávali neadekvátní mzdy. Kromě toho mohli pracovat hodiny nad zákonnými limity a za nevhodných zdravotních a bezpečnostních podmínek, což kontrastuje s vychloubanou úrovní špičkové produkce,“ stojí ve sdělení antimonopolního úřadu.

Firmy teď čelí vyšetřování kvůli podezření z protiprávního jednání při propagaci a prodeji oděvních a dalších doplňků v rozporu s italským zákonem na ochranu spotřebitele. Vyšetřovatelé se domnívají, že firmy Armani a Dior se mohly dopustit nepravdivých tvrzení, když odkazovaly na etiku a společenskou zodpovědnost, zejména v souvislosti s pracovními podmínkami a dodržováním zákonů u svých dodavatelů.

Salma Hayek s manželem Francoisem-Henri Pinaultem (vpravo)

Francouzští králové luxusu zestárli. Co čeká jejich impéria?

Arnault a Pinault, dva francouzští rivalové, vlastníci domů s nejvyšší módou. Jednomu patří Louis Vuitton a Dior, druhému Gucci a Balenciaga. Leckdo si je plete. Nápověda: Pinault mladší má za ženu Salmu Hayek. Arnault je ale větší a úspěšnější, zvlášť v posledních letech.

Přečíst článek

Za porušování zákonů na ochranu spotřebitele hrozí v Itálii pokuta od 5000 do deseti milionů eur (126 tisíc až 253 milionů korun).

Dodavatelský řetězec firem v odvětví luxusního zboží čelí v posledních letech zvýšené pozornosti mezi spotřebiteli i mezi investory. Značky luxusního zboží ve snaze snížit riziko poškození své pověsti v některých případech omezily počet subdodavatelů nebo převedly výrobu pod vlastní kontrolu.

Italský antimonopolní úřad se vedle ochrany práv spotřebitelů snaží odhalovat i nekalé obchodní praktiky. Loni vyměřil společnostem ve vlastnictví módní influencerky Chiary Ferragniové pokuty za téměř 1,1 milionu eur (27,9 milionu Kč) za zavádějící tvrzení o charitativní činnosti.

Zlatá olympijská medaile OH Paříž 2024 s kusem Eiffelovky ve svém středu

Jako zlatokopek ráj. Šampaňské, Vuitton, Dior a spol. pozlatí pařížskou olympiádu

Šampaňské pro vítěze a VIP, medaile od Maison Chaumet, obleky pro personál od Louis Vuittona. Největším sponzorem pařížské olympiády bude král luxusu Bernard Arnault a jeho impérium. Olympiáda se v Paříži koná po sto letech a takovou parádu sport asi ještě nezažil.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Zlatá olympijská medaile OH Paříž 2024 s kusem Eiffelovky ve svém středu

Jako zlatokopek ráj. Šampaňské, Vuitton, Dior a spol. pozlatí pařížskou olympiádu

Přečíst článek
Doporučujeme