Kim Kardashian nevěří, že Američané dolétli na Měsíc. Šéf NASA ji usadil
Na reality show The Kardashians se asi dívá i šéf amerického Národního úřadu pro letectví a kosmonautiku NASA. Reagoval totiž na poznámky Kim Kardashian o konspiraci s letem na Měsíc.
Americká televizní celebrita Kim Kardashian o víkendu vzbudila pozornost i zpravodajských agentur a zájemců o astronautiku. Kauzu citovala agentura Reuters.
V nové epizodě známé reality show „The Kardashians“ na platformě Hulu totiž hlavní hvězda pořadu řekla, že si myslí, že „přistání Apolla 11 s astronauty Neilem Armstrongem a Buzzem Aldrinou na Měsíci bylo vymyšlené“. To je mimochodem často opakovaná konspirační teorie.
„To, co mě přesvědčilo, bylo video s rozhovorem Buzze Aldrina, které jsem viděla online,“ řekla, a že jeho výroky v tomto rozhovoru pochopila tak, že přistání na Měsíci se nikdy neuskutečnilo.
Moderátorka Sara Polak si do podcastu Dobré společnosti pozvala Petra Máru. Ten už přes dvacet let přibližuje české veřejnosti svět technologií, a upozorňuje na jejich praktický dopad a význam pro osobní rozvoj. Jako influencer, školitel a podcaster se stal průvodcem pro ty, kteří chtějí porozumět digitální budoucnosti. Petr Mára bude na říjnové konferenci Good Company Circle hovořit o tom, jaký dopad má na lidstvo dlouhověkost a technologická propojenost.
Technologie budou už za pár let schopné prodloužit život, říká Petr Mára
Newstream TV
Pobouření v NASA
To nadzvihlo amerického ministra dopravy a zároveň pověřeného šéfa NASA Seana Duffyho. „Ano, @KimKardashian, na Měsíci jsme už byli… šestkrát!“ napsal Duffy na sociální síti X. Dodal, že Spojené státy se na Měsíc chystají znovu pod vedením prezidenta Donalda Trumpa. V roce 2026 má mise Artemis II vyslat astronauty na desetidenní oblet Měsíce, který by měl předcházet plánovanému přistání v roce 2027. „Vyhráli jsme poslední vesmírný závod – a vyhrajeme i tenhle,“ napsal dále Duffy.
Kim Kardashian není jediná, kdo si myslí, že předchozí lety na Měsíc byly podvod. Od 70. let se mezi skeptiky šíří tvrzení, že mise – kterou tehdy sledovaly desítky milionů lidí po celém světě v přímém přenosu – byla ve skutečnosti jen naaranžovaná.
Reality show, kde Kardashianová misi zpochybnila, viděly čtyři miliony lidí. V ní se odvolávala na video, v němž je nyní 95letý Aldrin dotázán, co bylo „nejděsivější chvílí“ mise Apollo. Ze svého telefonu Kardashianová citovala Aldrinova slova: „Nebyl žádný děsivý moment, protože se to nestalo.“ Hvězda reality show pak dodala: „Takže myslím, že se to nestalo.“
Aldrinovy výroky ale podle Reuters zjevně byly vytrženy z kontextu – pocházejí z jeho vystoupení v roce 2015 v debatě Oxford Union v Británii. Během akce se ho jeden z diváků zeptal: „Co bylo na té cestě nejděsivější?“ Aldrin zaváhal a zeptal se: „Nejděsivější?“ – přitom rozhodil rukama, jako by otázku odmítl. „To se nestalo. Mohlo to být děsivé,“ řekl – čímž podle všeho naznačil, že se během mise nic děsivého nestalo. Poté se ho někdo v publiku zeptal na poruchu jističe a Aldrin pokračoval popisem technického problému, který se během mise skutečně objevil.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.


