Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Mango chytilo druhý dech. Oděvní řetězec víc než zdvojnásobil zisk, tržby měl rekordní

Mango
Profimedia
 ČTK

Španělský řetězec obchodů s módou Mango loni zvýšil čistý zisk na 172,1 milionu eur (4,35 miliardy korun), což je oproti zisku 81 milionů eur o rok dříve nárůst víc než dvojnásobný. Tržby se podobně jako v minulých letech dostaly na další rekord. Firmě pomohla expanze na trh ve Spojených státech, uvedla agentura Reuters. Mango je konkurentem oděvního řetězce Zara, který je rovněž ze Španělska.

Tržby se loni zvýšily o 19 procent na 3,1 miliardy eur, třetinu jich tvořil internetový prodej. Firma se sídlem v Barceloně uvedla, že překonala svůj vlastní výhled.

Mangu se daří nabízet módní trendy rychleji než konkurenci zejména díky tomu, že má dodavatele blízko svých hlavních logistických center ve Španělsku a blízko továren v Asii. Podle společnosti EDITED, která se zabývá maloobchodním zpravodajstvím, se Mango více profiluje jako prémiový prodejce a u některých společenských oděvů má vyšší ceny než Zara, kterou vlastní Inditex, a než švédský podnik H&M.

Lefties

Válka módních gigantů. Majitel Zary nasazuje proti Sheinu levný řetězec Lefties

Největší prodejce rychlé módy na světě, španělská skupina Inditex, bojuje o udržení pozice. Aby ustála drtivou ofenzívu levné čínské konkurence v podobě Sheinu a Temu, rozšiřuje svoji diskontní značku Lefties. Ačkoli ta dosud nefiguruje ani mezi značkami Inditexu na jeho oficiálních webových stránkách, existuje Lefties už tři dekády. Zpočátku však fungovala jako obchod s outletovým zbožím své velké sestry Zary. Postupně se však z Lefties stala zbraň proti rychle expandujícímu Primarku a nyní i Sheinu.

Přečíst článek

Velká expanze

Letos chce mít firma po celém světě 2700 prodejen, loni jich měla 2566. Mango do dvou let hodlá otevřít 500 nových obchodů ve Spojených státech, Kanadě, Mexiku, Španělsku, Indii, Francii, Itálii a v Německu.

Společnost předpokládá, že Spojené státy budou do roku 2026 jedním z jejích tří nejdůležitějších trhů, zatím jsou po otevření 22 prodejen v první pětce. Podnik odhaduje, že v roce 2026 bude celosvětově dosahovat tržeb čtyři miliardy eur a že díky expanzi také zdvojnásobí čistý zisk.

Generální ředitel Toni Ruiz popřel, že by společnost zvažovala vstup na burzu. Mango má podle něj dost zdrojů, aby mohlo pokračovat v růstu i bez vstupu na veřejný akciový trh.

Španělský miliardář Amancio Ortega

Král fast fashion Ortega chce ovládnout logistické sklady v Evropě. V Americe již vlastní budovy Amazonu i Walmartu

Majitel španělského módního řetězce Zara a patnáctý nejbohatší člověk na planetě Amancio Ortega vrhá miliardy do evropských logistických center.

Přečíst článek

Celebrity přicházejí na přehlídku Prady na letošním milánském Fashion Weeku.

Oblečení na ryby nebo na stavbu? I za tisíce eur. Outdoor dobývá luxusní módu

Češi se konečně dočkali. To, co je v tuzemsku po léta běžné, proniklo do módního světa. Outdoorové a užitkové oblečení pro denní nošení ve stále větší míře konkuruje streetwearu, který dlouho vládl. Výjimkou dnes nejsou outdoorové a pracovní bundy, overaly, kalhoty i turistické boty v kolekcích luxusních módních domů. S cenovkou převyšující i tisícovku eur.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme