Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Král fast fashion Ortega chce ovládnout logistické sklady v Evropě. V Americe již vlastní budovy Amazonu i Walmartu

Španělský miliardář Amancio Ortega
ČTK
Veronika Kudrnová
vku

Majitel španělského módního řetězce Zara a patnáctý nejbohatší člověk na planetě Amancio Ortega vrhá miliardy do evropských logistických center.

Reklama

Zakladatel společnosti Zara Amancio Ortega uzavřel dohodu se společností Blackstone o koupi skladu v Nizozemsku, který pronajímá irskému maloobchodnímu prodejci módy Primark.

Jde o poslední z řady nákupů logistických aktiv španělského miliardáře. Podle mluvčího Ortegovy investiční společnosti Pontegadea Inversiones miliardář zaplatil Blackstonu za distribuční centrum ve městě Roosendaal nedaleko belgických hranic 100 milionů eur (2,5 miliardy korun).

Španělský miliardář Amancio Ortega

Ortegovo módní impérium skomírá. Vydělat chce na investicích do realit a energetiky

Investiční společnost Pontegadea španělského dolarového miliardáře Amancia Ortegy posílila investice do realit a energetických podniků. Činí tak v čase, kdy se Ortegovu oděvnímu impériu Inditex, pod které spadá například módní řetězec Zara, přestává dařit. Akcie podniku za posledních pět let ztratily téměř pětinu své hodnoty, píše agentura Bloomberg.

Přečíst článek

USA už Ortega dobyl

Ortega se do nákupu skladů vrhl v roce 2022, kdy utratil asi miliardu dolarů za sklady po celých USA, včetně Kalifornie, Texasu a Pensylvánie. Prostory tak pronajímá společnostem jako je Walmart i Amazon. Loni koupil své první evropské logistické centrum v Nizozemsku za 105 milionů eur.

Reklama

Ačkoli největší váhu v jeho portfoliu mají komerční a prémiové rezidenční nemovitosti, Ortega je v průběhu let diverzifikoval investicemi do telekomunikačních a energetických aktiv, včetně portfolia obnovitelných zdrojů energie, které koncem listopadu koupil od společnosti Repsol SA.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry. 

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Natáčení podcastu s Luďkem Sekyrou.
video

Luděk Sekyra: Na Smíchově vzdáme úctu ženám, na Rohanu filosofům

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme