Zakladatel módního řetězce Mango Isak Andic tragicky zahynul

V horách nedaleko Barcelony tragicky zahynul španělský podnikatel a zakladatel řetězce obchodů s módním oblečením Mango Isak Andic. Podle místních médií po poledni uklouzl a spadl do rokle. Andic, jemuž bylo 71 let, patřil k nejbohatším Španělům, na žebříčku časopisu Forbes byl co do majetku na pátém místě v zemi.
Andic zemřel při procházce se synem a manželkou na stezce, která vede ke slavnému klášteru Montserrat. Podle agentury EFE spadl do propasti z výšky asi 150 metrů, takže přivolaní záchranáři už mu nemohli pomoci. Andic byl vášnivým horským turistou.
Isak Andik Ermay se narodil 20. října 1953 v tureckém Istanbulu do židovské rodiny. Do Katalánska se přestěhoval ve 14 letech. Už tři roky nato začal prodávat první oblečení na tržištích a později prodával v obchodech v Barceloně či Madridu. První prodejnu značky Mango otevřel v roce 1984 v Barceloně, nyní jich má firma přes dva a půl tisíce ve stovce zemí světa.
Podle časopisu Forbes činí hodnota Andikova majetku asi 4,5 miliardy eur (112 miliard korun), byl nejbohatším v Katalánsku. Soustrast pozůstalým vyjádřil dnes i předseda regionální katalánské vlády Salvador Illa, který na síti X vyzdvihl také jeho podnikání, jímž podle něj dělal dobré jméno Katalánsku ve světě.
Tmavé pivo značky Guinness ve Velké Británii zažívá renesanci. Dostalo se do hledáčku mladých konzumentů, kteří ho nakupují po litrech a fotkami s pintami v ruce plní sociální sítě. Ostrovní hospody nakonec budou muset dostávat od irského výrobce na Vánoce příděly.
Kampaň s Kim Kardashian zabrala. Mladí Briti vykupují Guinness, ten bude na příděly
Enjoy
Nápad myšlený původně jako aprílový žert se vrací, tentokrát doopravdy, a ukazuje, jakými zákoutími mohou procházet inovace. Elektrické lyže, které dokážou jet do kopce, budou oficiálně v lednu vystaveny na obří Výstavě spotřební elektroniky (po světě známé jen pod zkratkou CES) v Las Vegas.
Lyže, které vyjedou do kopce. To není vtip. Novinku představuje malá švýcarská firma
Enjoy
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.